-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czegoś takiego jeszcze nie widziałem
Date: Thu, 07 Mar 2013 23:06:42 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 74
Message-ID: <khb31j$jgt$1@node1.news.atman.pl>
References: <kh78cr$h34$1@mx1.internetia.pl> <kh8720$j8p$1@node1.news.atman.pl>
<5137a542$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<khao1t$7ig$1@node1.news.atman.pl>
<5138ef36$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
<khauii$esd$1@node1.news.atman.pl>
<513903fa$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011183174.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1362694003 19997 31.11.183.174 (7 Mar 2013 22:06:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Mar 2013 22:06:43 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
Thunderbird/17.0.3
In-Reply-To: <513903fa$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485385
[ ukryj nagłówki ]On 2013-03-07 22:17, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2013-03-07 21:50, mk4 pisze:
>> On 2013-03-07 20:49, Artur Maśląg wrote:
>>> Twoje chcenie tak naprawdę mnie (i nie tylko mnie) nie interesuje.
>>> Podobnie jest z moim - innych to średnio interesuje, bądź wcale. Na
>>> zwykłej krajówce (jednojezdniowej) jest ograniczenie do 90km/h.
>>> Wyprzedać można wtedy, kiedy ma to uzasadnienie i są ku temu stosowne
>>> warunki.
>> Na ta wypowiedz patrze tak - gdyby w przepisach bylo 120 to bys tu
>> spiewal 120 a gdyby bylo 70 to bys spiewal 70 i powtarzal, ze ciebie
>> "nie interesuje".
>
> Cóż - już wcześniej pisałem, że to projekcja miszcza i takie też
> wnioski. Prędkości na takich drogach nie są wymysłem kosmitów,
> tylko jakąś wypadkową warunków, fizyki i ludzkiej percepcji.
No i co z tego? Skoro to sie rozni w roznych krajach to chyba jest to
granica w pewnym zakresie umowna, prawda?
No i jeszcze margines ryzyka - a moze chcemy przyjac nieco mniejszy? Tym
"kompromisem" mozna sterowac w szerokich granicach przeciez?
>> A moze warto sie zainteresowac troche, bo to co nizej piszesz to raczej
>> zalozenia teoretyczne, ktore calkiem czesto nie sprawdzaja sie w
>> praktyce.
>
> A czym tu się tak bardzo interesować? Drogi o pewnych standardach mają
> dość jasno określone prędkości graniczne, przy których jest spełniony
> jakiś kompromis bezpieczeństwa oraz "szybkości przemieszczania się".
> Dla uproszczenia już nie mieszam innych czynników.
No wlasnie kompromis - moze byc taki a moze byc inny. To mialem na mysli
piszac poprzednio 70 i 120. A ty bys tak samo spiewal jak teraz - "ze
warunki i kompromis". A ze liczby inne?
Na moje oko to nie kompromis ale dzialanie zachowawcze. Kompromis
powinien lezec gdzies blizej srodka.
>>>> A w tej chwili tak nie jest - duzo rozjazdow, gdzie nikt nie skreca
>>>
>>> Znajdź choć taki jeden...
>>
>> Nikt oznaczalo tu rzecz jasna "sporadycznie", na tyle zadko, ze robienie
>> wysepek, rozjazdow i dodatkowego pasa jest nieuzasadnione (tzn. nie
>> nastepuje zadne tamowanie ruchu jak 1 samochod na godzine tam skreca -
>> albo i nawet mniej niz 1).
>
> Ty tak uważasz, ponieważ minąłeś taki rozjazd raz na jakiś czas
> i nikogo nie widziałeś - ruch lokalny będzie miał zupełnie inne
> spostrzeżenia...
Tak, bo jesli gdzies przejezdzam calkiem czesto o roznych porach i nie
spotykam skrecajacych pojazdow stanowiacych utrudnienie to moje
obserwacje raczej koreluja z rzeczywistoscia w danym miejscu.
Co do zdania ruchu lokalnego to zupelnie bledne wnioskowanie. Chocby w
tym ruchu lokalnym byl 1 (slownie jeden) uzytkownik to i tak bedzie
narzekal.
W tym wlasnie caly ambaras, ze droga krajowa to jest droga krajowa gdzie
ma sie odbywac ruch. Dla lokalnych sa drogi lokalne a jak dochodzi do
krzyzowki to priorytety powinny byc jasne.
A teraz jest tak, ze jak gdzies tylko jest mozliwosc zjazdu to jest 70 -
50 i wysepki.
Celem takiego podejscia jest ograniczenie liczby wypadkow (choc
korelacja jest dyskusyjna). Ja natomiast nie jestem przekonany, ze to
powinien byc cel nadrzedny. I tutaj sie rozmijamy w spojrzeniu.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.13 08:24 Artur Maśląg
- 08.03.13 09:48 J.F
- 08.03.13 09:48 Gotfryd Smolik news
- 08.03.13 10:06 J.F
- 08.03.13 10:09 Artur Maśląg
- 08.03.13 11:07 Artur Maśląg
- 08.03.13 11:28 J.F
- 08.03.13 12:42 Artur Maśląg
- 08.03.13 13:42 WildS
- 08.03.13 19:07 Gotfryd Smolik news
- 08.03.13 20:32 mk4
- 08.03.13 20:44 mk4
- 08.03.13 20:47 Artur Maśląg
- 08.03.13 21:08 Robert Rędziak
- 08.03.13 21:12 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?