  • Data: 2009-11-20 08:47:58
    Temat: Re: Cyfrowy żyrokompas
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Lewandowski pisze:
    > Żyrokompas daje tylko dwie osie :P
    > O ile piezożyroskopy dają jako-taki sygnał, wystarczający do
    > stabilizacji lotu w jednej osi, o tyle szumią dość silnie i nie wydaje
    > mi się, żeby były wystarczająco dokładne, coby wyłapać ten 1 obrót/
    > dobę. MEMS są lepsze, ale nadal trudno utrzymać offset poniżej
    > pojedynczych obrotów na godzinę, a to i tak za dużo...
    > Ale nie miałem nigdy do czynienia z sensorami za jakieś ciężkie
    > pieniądze, tylko z masówką.

    Dzięki.
    To może doprecyzuję co potrzebuję mierzyć - kierunek w jakim trzymane
    jest urządzenie w ręce, czyli funkcjonalność kompasu plus kąt pod jakim
    jest obrócone w pionie. Coś powiedzmy podobnego do tego co jest w
    kontrolerze konsoli Wii, tyle że tam są akcelerometry i element
    "poziomujący" w postaci 2 nadajników i odbiornika podczerwieni.

    Dariusz Żołna