  • Data: 2009-11-20 17:27:32
    Temat: Re: Cyfrowy żyrokompas
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > masz w nich wirtualną platformę inercyjną (balistyczną): (żyro)kompas i
    > (D)GPS. Platforma może być też niewirtualna (żyrokompas mechaniczny).
    > Dodatkowo pelengacja triangulacyjna (radio)latarni, nawigacja stelarna i
    > chronometry, w razie, jakby co.

    W duzych samolotach zawsze jest kilka systemow, wzorcem jest zyrokompas
    laserowy, ktory tworzy uklad nawigacji inercyjnej. Zyrokompasy
    mechaniczne trzeba w trakcie lotu kalibrowac. No i tak naprawde nie ma
    potrzeby istnienia ekstremalnie precyzyjnych systemow inercyjnych, bo
    mozna je w trakcie lotu rekalibrowac korzystajac z pomocy nawigacyjnych.
    System GPS jeszcze nie jest w pelni dopuszczony w lotnictwie
    (przynajmniej wg przepisow FAA), ale to sie zmienia. No i na niektorych
    obszarach (byc moze wszedzie, pisze o sytuacji w USA) lokalne stacje
    radarowe swiadcza uslugi lokalizacyjne, w tym celu musisz miec
    transponder, albo chociazby dzialajace radio.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.