  • Data: 2010-07-13 07:58:30
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr pisze:

    > Nie wiem jak to z rocznikami było ale widuję 1,2 16V. Moja jednak jest 8V

    Zdaje sie, ze dopiero po lifcie, czyli po 97r. byly montowane 1.2 16V.

    > Jak i gdzie mierzyć? I jakie są właściwe wyniki pomiarów?

    DIS to uklad z iskra tracona, czyli w jednym momencie iskra podawana
    jest na dwa cylindry rownoczesnie z czego do zaplonu mieszanki dochodzi
    tylko w jednym. Uklad ten jest bezrodzielaczowy, dlatego cewka tak na
    prawde to dwa niezalezne obwody. Sprawdzic mozna jak klasyczna cewke: na
    uzwojeniu pierwotnym (przylacze niskopradowe, jakies 4-5 przewodow)
    wzgledem masy pojazdu powinno byc ok kilkadziesiat ohmow, zas na
    uzwojeniu wtornym (przylacze przewodu wysokiego napiecia wzgledem tej
    samej masy pojazdu) opornosc powinna wynosic kilkadziesiat kilo ohmow.
    Jakie konkretne wartosci to nalezaloby wygooglac posiadajac typ i model
    cewki.

    > Dziś przy okazji odkryłem taki efekt. Jeśli nacisnę gaz delikatnie, tak
    > na jajeczko to silnik dławi się i chce zgasnąć. Jeśli jednak depnę
    > konkretnie to wchodzi na obroty i można jechać. Tzn. jeśli w czasie
    > jazdy znowu nie zdechnie całkiem. Co jest mocno prawdopodobne przy
    > obecnych temperaturach.

    Ten ostatni efekt idealnie pasuje do uszkodzonego elementu pomiaru
    powietrza zasysanego (przeplywiomierz, map sensor) tyle tylko, ze o ile
    pamietam z C14NZ (blizniaczy silnik, jednak z klasycznym,
    rozdzielaczowym zaplonem) to te elementy nie wystepuja w tym ukladzie.
    Byc moze przegapilem czujnik temperatury zassysanego powietrza. Sprawdz
    w okolicach dolotu, przepustnicy czy wystepuje jakas wtyczka, jesli tak,
    to bedziemy dywagowac dalej - co to za czujnik i jakie powinny byc jego
    wartosci.

    Czy gdy jest chlodno i objawy nie wystepuja, obroty biegu jalowego nie
    sa podniesione i czy nie faluja? Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Do dolotu
    masz doprowadzone odpowietrzanie zbiornika paliwa, taki zawor membranowy
    na jednym z gumowych przewodow. Sciagnij ten przewod z dolotu i zobacz
    jak sie wowczas samochod bedzie zachowywal. Dziure po przewodzie zostaw
    chwilowo niezatkana.
    W ogole skad jestes? Jesli ze slaska lub okolic to chetnie zerknalbym do
    Twojego samochodu.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia