  • Data: 2010-07-13 22:11:32
    Temat: Re: Corsa B i temperatura
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-13 17:32, Piotr pisze:

    > Obroty jałowe wg mnie są za wysokie, ile nie
    > wiem, nie ma obrotomierza. Zdarza im się falować nieco.
    > O efektach dociekań poinformuję.

    Miernik w lape i zmierzyc ciaglosc i zakres potencjometra przepustnicy.
    Znajdziesz go w podstawie wtryskiwacza, na osi przepustnicy. Pomiar
    powinien wskazywac liniowosc rezystancji a wartosc w okolicach kilku
    kilo ohmow. Sprawdz tez na wypietej wtyczce z potencjometra jego
    zasilania (przy wlaczonej stacyjce) powinno wynosic 5V.

    http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/wtrysk/wtry
    sk.htm
    Na podstawie rysunku pomierz opornosc czujnika polozenia przepustnicy.
    Zrob kilka pomiarow w roznych warunkach - od calkowicie zamknietej do
    calkowicie otwartej. Sprawdz tez, czy czujnik cisnienia bezwglednego (a
    jednak wystepuje - na niego stawialbym w pierwszej kolejnosci),
    aczkolwiek nie slyszalem, by ktos wczesniej mial z nim problem.
    Sprawdz czy reaguje na zmiane podcisnienia - sprawdzaj zmiany napiecia
    na wtyczce czujnika podczas zmiany obrotow silnika.
    Podaj prosze wyniki pomiarow na grupe.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia