  • Data: 2020-07-24 09:16:44
    Temat: Re: Co to. Wprowadzić przepis.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 23 Jul 2020 21:11:02 +0200, Uncle Pete

    > Są, bo mają zasadniczo odmienne oznakowanie poziome
    > - i odpowiednio różnie z nich się korzysta.

    Tak jak każde inne skrzyżowania "klasyczne".
    Co nie znaczy że są dwa (czy więcej) rodzajów.

    > Mieszasz ze sobą dwie rzeczy - ogólne reguły i te wymuszone przez znaki
    > poziome.

    Popatrz na nagranie i ten wątek. Jak wół są oznaczenia na przedmiotowym
    skrzyżowaniu, a ludzie twierdzą że gość jadący po zewnętrznym pasie ma
    pierwszeństwo przed tymi co jadą po wewnętrznym.

    > W turbinowym możesz zjechać z wewnętrznego pasa cały czas mając
    > pierwszeństwo, na zwykłym przy zjeździe ze środkowego pasa nigdy
    > pierwszeństwa nie masz w stosunku do tych na zewnętrznym.

    Nie jest to prawda, chyba że ktoś nie rozumie przepisów poprzez traktowanie
    obwiedni jako osobną drogę i odrębne skrzyżowania na zjazdach, oraz nie
    rozumie po co są pasy na obwiedni. One wbrew pozorom nie wyznaczają
    pierwszeństwa, a jedynie prowadzą po łuku żeby ludzie na siebie na obwiedni
    nie wjeżdżali -- i to nie są żadne dziwy, bo pasy na skrzyżowaniach dla
    pojazdów z pierwszeństwem przejazdu przez to skrzyżowanie to rzecz
    NORMALNA. Do tego są jeszcze pasy/linie prowadzące. Zaś kto jakie ma
    pierwszeństwo regulują przepisy ogólne, w tym wypadku Art. 22. -- ale ten
    zapis działa tylko jeśli się potraktuje rondo jako całość. Wtedy nagle
    wszystko zaczyna działać (oczywiście do momentu gdy ktoś tych reguł nie
    postanowi pogwałcić poprzez wymuszenie pierwszeństwa na pojeździ który się
    na rondzie znajduje przed wjeżdżajacym oraz nie zacznie zkręcać na
    skrzyżowaniu w lewo jadąc z prawego, i dalej zewnętrznym pasem.

    > Niezależnie od tego, stosują oni się do ogólnych reguł lub nie.
    > Tylko nie mów mi, że oznakowanie poziome nie wpływa na pierwszeństwo.

    Nie zawsze wpływa i dawałem w tym wątku wielokrotnie przykład "klasycznego"
    skrzyżowania na Ostrobramskiej/Fieldorfa które to idealnie pokazuje. Tylko
    oczywiście nikt się nie chciał ustosunkować i wyjaśnić dlaczego na tym
    skrzyzowaniu wszystko jest jasne, a na rondzie się zaczynają dziać różne
    dziwne rzeczy (najczęściej nie mające nic wspólnego z istniejącymi
    przepisami).

    --
    Pozdor
    Myjk