  • Data: 2020-07-25 20:09:19
    Temat: Re: Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kjsaqaua280j.dlg@myjk.org...
    > Tue, 21 Jul 2020 21:01:09 +0200, Kol99

    > Wiem jaka jest zasada ogólna i właśnie ta zasada nie zabrania zjeżdżania z
    > wewnętrznego pasa skrzyżowania.

    Mylisz się. Właśnie ten przepis tego zabrania.
    Jest tam wyraźnie i jasno napisane "Kierujący pojazdem jest obowiązany
    zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni".

    > W przeciwnym razie na każdym skrzyżowaniu
    > przy zjeżdżaniu z niego trzebaby zjeżdżać na zewnętrzny pas.

    I tak należy robić - zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni - o ile znaki nie
    nakazuja inaczej.

    > uważasz że przy zjeździe ze
    > skrzyżowania o ruchu okrężnym jest odrębne skrzyżowanie i tam się zmienia
    > kierunek skręcając w prawo, co jest absurdem.

    Jadąc po rondzie masz kierunki do wyboru : albo dalej jedziesz dookoła
    ronda, albo zmieniasz kierunek jazdy w prawo. Dlaczego twierdzisz,
    że to jest absurd ?

    > Tam się nie zmienia kierunku,
    > zmienia się go na skrzyżowaniu traktowanym jako całość.

    To znaczy w którym momencie zmieniasz kierunek jazdy ?
    W którym momencie masz możliwość wyboru kierunu jazdy i musisz
    zdecydować w którym kierunku jechać ?

    > czy przy wjeździe na skrzyżowanie o ruchu okrężnym, kręcąc przecież
    > kierownicą w prawo często mocniej niż przy zjeździe, też zmieniasz
    > kierunek i migasz zawsze w prawo?
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    W PoRD nic nie jest napisane o kręceniu kierownicą podczas zmiany
    kierunku jazdy. Zmiana kierunku jazdy może dojść do skutku tylko wtedy
    jeżeli jest możliwość wyboru, albo kontynuujemy jazdę w dotychczasowym
    kierunku, albo skręcamy w inną drogę.