  • Data: 2020-07-27 20:56:47
    Temat: Re: Co to. Rondo.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 27 Jul 2020 19:53:38 +0200, Kol99

    > Znaki nakazują jazdę dookoła ronda. Żeby zjechać z ronda
    > to należy zmienić kierunek w prawo.
    > Wygląda to na minirondo, a na minirondzie ten skręt w prawo
    > często jest tylko teoretyczny.

    C-12 mówi że trzeba jechać W KIERUNKU zgodnym ze strzałkami na znaku,
    literalnie aby nie pojechać w drugą stronę na kolizję. Żadnego KIERUNKU na
    obwiedni znak C-12 nie wyznacza, a w szczególności że tam jest jakiś
    "osobny" kierunek i odrębne skrzyżowania. Siłą rzeczy nie zmienia się
    kierunku przy zjeździe (tak samo jak nie zmienia się go przy wjeździe).

    > Zgadza się, jest wjazd na jedno skrzyżowanie i dalej jadąc
    > dookoła ronda przejezdża się kolejne skrzyżowania,
    > czyli połączenie drogi dookoła ronda z drogą dochodzącą do ronda.

    Bzdura. W takim razie po raz kolejny, dlaczego to się nazywa SKRZYŻOWANIE
    (liczba pojedyńcza) o ruchu okrężnym, a nie zestaw skrzyzowań na rondzie
    (albo coś podobnego). Zabieraj się za wyjaśnianie, tylko bez głupawych
    tekstów że są w przepisach braki itp.

    > Definicja skrzyżowania o tym mówi.
    > PoRD art. 2, pkt 10.
    > skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    > połączenie lub rozwidlenie,

    I czego tu nie rozumiesz w odniesieniu do skrzyżowania (JEDNEGO!) o ruchu
    okrężnym? Ano nie rozumiesz, jako typowy rondoprostowacz, że są tam
    PRZECIĘTE ze sobą dwie (lub więcej) drogi, mają wspólną jezdnię (obszar
    skrzyżowania), a dodatkowo w przypadku skrzyżowania (jednego!) o ruchu
    okrężnym jest na środku wyspa (która wymusza dłuższy dystans jazdy i
    zmniejszenie prędkości) i wymuszony ruch (w kierunku wskazanym na znaku
    C-12) dzięki czemu maksymalnie jest zmniejszona kolizyjność. Poza tym
    niczym się skrzyżowanie (jedno!) o ruchu okrężnym nie różni od kwadratowego
    skrzyżowania, które spokojnie w to miejsce można wstawić (i nie wstawisz
    tam 4 niezależnych skrzyżowań tylko JEDNO!).

    > Jest nazwa w liczbie pojedyńczej, bo nazwa dotyczy jednego skrzyżowania,
    > czyli połączenia drogi dochodzącej z drogą dla ruchu wokół wyspy.

    To pokaż mi gdzie jest ruch okrężny na tym (jednym!) skrzyżowaniu przy
    wjeździe/zjeździe. Borze ciemny i szumiący...

    --
    Pozdor
    Myjk