eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo to za wymysl?Re: Co to. SORO.
  • Data: 2020-07-28 10:18:15
    Temat: Re: Co to. SORO.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:13l13txhxygib$.dlg@myjk.org...
    > Mon, 27 Jul 2020 23:32:13 +0200, Kol99
    >
    >> Jazda po SORO, wg twojej teorii skrzyżowania, jest skomplikowana
    >> i nawet niebezpieczna.
    >> 1. Trzeba ustawić się na odpowiednim pasie przed wjazdem
    >> na rondo.
    >> Żeby to zrobić prawidłowo, to trzeba znać dobrze
    >> trasę, którą chce się jechać.
    >
    > Bzdura. Trzeba znać dokładnie tak samo jak w przypadku gdyby tam stało
    > zwykłe skrzyzowanie.

    Nie, nie tak samo.
    Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
    widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
    odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.
    Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
    dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
    wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.

    >> 2. "Skręt w lewo" czyli zjazd z ronda "w lewo". Manewr taki musiałby
    >> rozpocząć się
    >> z pasa wewnętrznego ronda, zmienić po kolei pasy przepuszczając innych
    >> i wjechać na pas zewnetrzny, z którego wolno zjechac z ronda.
    >
    > Bzdura, jeśli wszyscy się zastosują do przepisów, tj. użyją odpowiedniego
    > pasa do zmiany (lub nie) kierunku, czyli skręcając w lewo wjadą z lewego,
    > jadąc prosto użyją dowolnego, skręcając prawo użyją prawego, ustąpią
    > pierwszeńśtwa pojazdowi który przed nimi znajduje się na skrzyżowaniu,
    > to wszystko zadziała jak w zegarku.

    Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
    i stwarza dodatkowe zagrożenie.

    Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
    wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.
    To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.

    Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
    i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi
    pasami.
    Ruch nie jest zwalniany.

    Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
    na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
    pojazdy jadące innymi pasami. To moze tamowac ruch i nie zawsze
    jest bezpieczne.
    Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
    na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
    bezpieczeństwo jazdy.

    Według twojej teorii ronda należy włączyć prawy kierunkowskaz przed
    rondem, migać nim mijając drogę po prawej stronie, dalej jechac
    rondem, zjechac z ronda po przejechaniu około 1/4 obwodu ronda
    i wtedy wyłączyć kierunkowskaz.
    Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
    zjeżdżasz z ronda.

    Według twojej teorii ronda, skręcając "w lewo", należy włączyć lewy
    kierunkowskaz przed wjazdem na rondo, migać lewym jadąc dookoła ronda,
    podczas zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny też migać lewym
    chociaż zmienia się pasy jadąc w prawo. Następnie zjezdżając z ronda w prawo
    ciągle miga się lewym lkierunkowskazem.
    Śmieszne, głupie i niebezpieczne.

    Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.

    > Stosując twoje "teorie" wyssane z palca i nie mające podstaw w przepisach,
    > skręcający w lewo na skrzyżowaniu jadący zewnętrznym pasem doprowadza do
    > toru kolizyjnego z innymi pojazdami. Dokłądnie tak jak zrobił to
    > cytryniarz, i to pomimo namalowania takim tępym baranom strzałeczek.

    Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
    Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
    Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się uwaznie
    czytać to co jest napisane.

    >> Trzeba jeszcze wiedzieć, czy to będzie "skręt w lewo", czy nie.
    >> Często da się to ustalić dopiero patrząc na mapę, lub przejezdzając
    >> skrzyżowanie kilka razy.
    >
    > Jeśli musisz wiedzieć takie rzeczy wcześniej i potrzeujesz paru
    > przejazdów,
    > to poważnie, jeśli posiadasz prawojazdy, jako kolejny już, lepiej je oddaj
    > -- bo stanowisz zagrożenie na drodze.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
    żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.

    PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
    dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: