-
Data: 2020-07-28 10:18:15
Temat: Re: Co to. SORO.
Od: "Kol99" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:13l13txhxygib$.dlg@myjk.org...
> Mon, 27 Jul 2020 23:32:13 +0200, Kol99
>
>> Jazda po SORO, wg twojej teorii skrzyżowania, jest skomplikowana
>> i nawet niebezpieczna.
>> 1. Trzeba ustawić się na odpowiednim pasie przed wjazdem
>> na rondo.
>> Żeby to zrobić prawidłowo, to trzeba znać dobrze
>> trasę, którą chce się jechać.
>
> Bzdura. Trzeba znać dokładnie tak samo jak w przypadku gdyby tam stało
> zwykłe skrzyzowanie.
Nie, nie tak samo.
Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.
Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.
>> 2. "Skręt w lewo" czyli zjazd z ronda "w lewo". Manewr taki musiałby
>> rozpocząć się
>> z pasa wewnętrznego ronda, zmienić po kolei pasy przepuszczając innych
>> i wjechać na pas zewnetrzny, z którego wolno zjechac z ronda.
>
> Bzdura, jeśli wszyscy się zastosują do przepisów, tj. użyją odpowiedniego
> pasa do zmiany (lub nie) kierunku, czyli skręcając w lewo wjadą z lewego,
> jadąc prosto użyją dowolnego, skręcając prawo użyją prawego, ustąpią
> pierwszeńśtwa pojazdowi który przed nimi znajduje się na skrzyżowaniu,
> to wszystko zadziała jak w zegarku.
Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
i stwarza dodatkowe zagrożenie.
Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.
To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.
Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi
pasami.
Ruch nie jest zwalniany.
Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
pojazdy jadące innymi pasami. To moze tamowac ruch i nie zawsze
jest bezpieczne.
Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
bezpieczeństwo jazdy.
Według twojej teorii ronda należy włączyć prawy kierunkowskaz przed
rondem, migać nim mijając drogę po prawej stronie, dalej jechac
rondem, zjechac z ronda po przejechaniu około 1/4 obwodu ronda
i wtedy wyłączyć kierunkowskaz.
Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
zjeżdżasz z ronda.
Według twojej teorii ronda, skręcając "w lewo", należy włączyć lewy
kierunkowskaz przed wjazdem na rondo, migać lewym jadąc dookoła ronda,
podczas zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny też migać lewym
chociaż zmienia się pasy jadąc w prawo. Następnie zjezdżając z ronda w prawo
ciągle miga się lewym lkierunkowskazem.
Śmieszne, głupie i niebezpieczne.
Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.
> Stosując twoje "teorie" wyssane z palca i nie mające podstaw w przepisach,
> skręcający w lewo na skrzyżowaniu jadący zewnętrznym pasem doprowadza do
> toru kolizyjnego z innymi pojazdami. Dokłądnie tak jak zrobił to
> cytryniarz, i to pomimo namalowania takim tępym baranom strzałeczek.
Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się uwaznie
czytać to co jest napisane.
>> Trzeba jeszcze wiedzieć, czy to będzie "skręt w lewo", czy nie.
>> Często da się to ustalić dopiero patrząc na mapę, lub przejezdzając
>> skrzyżowanie kilka razy.
>
> Jeśli musisz wiedzieć takie rzeczy wcześniej i potrzeujesz paru
> przejazdów,
> to poważnie, jeśli posiadasz prawojazdy, jako kolejny już, lepiej je oddaj
> -- bo stanowisz zagrożenie na drodze.
> --
> Pozdor
> Myjk
Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.
PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.07.20 10:24 Kol99
- 28.07.20 11:07 Kol99
- 28.07.20 12:02 Liwiusz
- 28.07.20 12:06 yabba
- 28.07.20 14:13 7146
- 28.07.20 17:28 Myjk
- 28.07.20 17:34 Myjk
- 29.07.20 04:56 Kol99
- 29.07.20 05:00 Cavallino
- 29.07.20 05:05 Kol99
- 29.07.20 05:24 Kol99
- 29.07.20 08:12 Myjk
- 29.07.20 08:50 Myjk
- 29.07.20 10:35 Kol99
- 29.07.20 10:37 Kol99
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz