-
Data: 2020-07-28 10:18:15
Temat: Re: Co to. SORO.
Od: "Kol99" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:13l13txhxygib$.dlg@myjk.org...
> Mon, 27 Jul 2020 23:32:13 +0200, Kol99
>
>> Jazda po SORO, wg twojej teorii skrzyżowania, jest skomplikowana
>> i nawet niebezpieczna.
>> 1. Trzeba ustawić się na odpowiednim pasie przed wjazdem
>> na rondo.
>> Żeby to zrobić prawidłowo, to trzeba znać dobrze
>> trasę, którą chce się jechać.
>
> Bzdura. Trzeba znać dokładnie tak samo jak w przypadku gdyby tam stało
> zwykłe skrzyzowanie.
Nie, nie tak samo.
Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.
Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.
>> 2. "Skręt w lewo" czyli zjazd z ronda "w lewo". Manewr taki musiałby
>> rozpocząć się
>> z pasa wewnętrznego ronda, zmienić po kolei pasy przepuszczając innych
>> i wjechać na pas zewnetrzny, z którego wolno zjechac z ronda.
>
> Bzdura, jeśli wszyscy się zastosują do przepisów, tj. użyją odpowiedniego
> pasa do zmiany (lub nie) kierunku, czyli skręcając w lewo wjadą z lewego,
> jadąc prosto użyją dowolnego, skręcając prawo użyją prawego, ustąpią
> pierwszeńśtwa pojazdowi który przed nimi znajduje się na skrzyżowaniu,
> to wszystko zadziała jak w zegarku.
Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
i stwarza dodatkowe zagrożenie.
Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.
To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.
Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi
pasami.
Ruch nie jest zwalniany.
Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
pojazdy jadące innymi pasami. To moze tamowac ruch i nie zawsze
jest bezpieczne.
Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
bezpieczeństwo jazdy.
Według twojej teorii ronda należy włączyć prawy kierunkowskaz przed
rondem, migać nim mijając drogę po prawej stronie, dalej jechac
rondem, zjechac z ronda po przejechaniu około 1/4 obwodu ronda
i wtedy wyłączyć kierunkowskaz.
Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
zjeżdżasz z ronda.
Według twojej teorii ronda, skręcając "w lewo", należy włączyć lewy
kierunkowskaz przed wjazdem na rondo, migać lewym jadąc dookoła ronda,
podczas zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny też migać lewym
chociaż zmienia się pasy jadąc w prawo. Następnie zjezdżając z ronda w prawo
ciągle miga się lewym lkierunkowskazem.
Śmieszne, głupie i niebezpieczne.
Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.
> Stosując twoje "teorie" wyssane z palca i nie mające podstaw w przepisach,
> skręcający w lewo na skrzyżowaniu jadący zewnętrznym pasem doprowadza do
> toru kolizyjnego z innymi pojazdami. Dokłądnie tak jak zrobił to
> cytryniarz, i to pomimo namalowania takim tępym baranom strzałeczek.
Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się uwaznie
czytać to co jest napisane.
>> Trzeba jeszcze wiedzieć, czy to będzie "skręt w lewo", czy nie.
>> Często da się to ustalić dopiero patrząc na mapę, lub przejezdzając
>> skrzyżowanie kilka razy.
>
> Jeśli musisz wiedzieć takie rzeczy wcześniej i potrzeujesz paru
> przejazdów,
> to poważnie, jeśli posiadasz prawojazdy, jako kolejny już, lepiej je oddaj
> -- bo stanowisz zagrożenie na drodze.
> --
> Pozdor
> Myjk
Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.
PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.07.20 10:24 Kol99
- 28.07.20 11:07 Kol99
- 28.07.20 12:02 Liwiusz
- 28.07.20 12:06 yabba
- 28.07.20 14:13 7146
- 28.07.20 17:28 Myjk
- 28.07.20 17:34 Myjk
- 29.07.20 04:56 Kol99
- 29.07.20 05:00 Cavallino
- 29.07.20 05:05 Kol99
- 29.07.20 05:24 Kol99
- 29.07.20 08:12 Myjk
- 29.07.20 08:50 Myjk
- 29.07.20 10:35 Kol99
- 29.07.20 10:37 Kol99
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy