  • 31. Data: 2010-05-24 09:22:42
    Temat: Re: Co szybsze - lustrzanka czy cyfrowka hubrydowa?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net> napisał:

    > Sam się przyczyniasz do nadmuchiwania tego wątku. Nie interesuje Cię to
    > nie
    > pisz zamiast pouczać innych co mają lub nie mają robić.
    > [...]
    > A z jakiego powodu Ty piszesz w tym wątku? Pytam całkiem poważnie.

    To odpowiadam całkiem powaznie - w sytuacji, gdy rozpoczyna się kolejny
    tasiemcowy wątek wywołany głupim pytaniem Romka uznałem, że warto niektórym
    przypomnieć, ze wdawanie się w takie bezsensowne dyskusje nic dobrago nie
    przynosi. Ale - jak widać niektórzy tego nie pojmują i wolą ciągnąć
    bezsensowne przepychanki słowne w nieskończoność.
    Nie sil się na odpowiedź - nie warto.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 32. Data: 2010-05-24 09:43:27
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/24/2010 11:22 AM, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > dobrago nie przynosi. Ale - jak widać niektórzy tego nie pojmują i wolą
    > ciągnąć bezsensowne przepychanki słowne w nieskończoność.

    Na każde pytanie {no prawie każde} można udzielić rzeczowej i konkretnej
    odpowiedzi, bez bicia piany i przykrywania swojej niewiedzy
    pseudomądrościami. Można też nie odpowiadać w ogóle a nawet {o
    zgrozo!!!} nie czytać - i to jest najlepsza opcja jeśli drażnią Cię
    jakieś osoby czy tematy.

    > Nie sil się na odpowiedź - nie warto.

    Szkoda że wolisz pouczać innych zamiast rozmawiać, gdyby więcej osób
    pisało rzeczowo, dając przykład jak _należy_ dyskutować, to mniej byłoby
    biadolenia o poziomie dyskusji na grupie.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 33. Data: 2010-05-24 10:06:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał:

    >[...] Na każde pytanie {no prawie każde} można udzielić rzeczowej i
    >konkretnej odpowiedzi, bez bicia piany i przykrywania swojej niewiedzy
    >pseudomądrościami.

    Błąd w rozumowaniu. Pytanie musi być jeszcze sensownie zadane. Na pytanie
    typu 'co lepsze - kompakt czy lustrzanka' nie sposób rzeczowo i konkretnie
    odpowiedzieć nie wiedząc jakie cechy aparatu są ważne dla pytającego. Ale -
    najprościej stwierdzic, że ktos nie chce odpowiedzieć, bo jest głupi buc
    który albo się sam nie zna, albo z jakichś tajemnych powodów chowa swoją
    wiedzę dla siebie.

> [...]
    > pisało rzeczowo, dając przykład jak _należy_ dyskutować, to mniej byłoby
    > biadolenia o poziomie dyskusji na grupie.

    Z niektórymi osobami nie mam ochoty rozmawiac - miedzy innymi i z Tobą - po
    Twoich licznych niesmacznych wypowiedziach na temat fotografii cyfrowej na
    pl.rec.foto dziwię się, że chce Ci się czytac tę grupę.
    Z mojej strony EOT.

    --
    Żegnam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 34. Data: 2010-05-24 10:09:50
    Temat: Re: Co szybsze - lustrzanka czy cyfrówka hybrydowa?
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Fri, 21 May 2010 21:38:55 +0200, Marek <2...@g...com> wrote:

    > Skrót myślowy autora jest jednoznaczny. Nie pyta o prędkość spadania.
    > Lustrzanka jest szybsza. ...o czym można również przeczytać w sieci
    > już kilkanaście sekund po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiednich słów -
    > kluczy. Nie trzeba na to pół dnia.

    Jednoznaczny? Przychodzą mi do głowy co najmniej dwa równoznaczne
    kryteria "szybkości" - zdjęcia seryjne, lub szybkość łapania AF. W
    pierwszej kategorii lepsze będą EVIL i kompakty - sam fakt stosowania
    lustra wprowadza opóźnienia które trudno przeskoczyć.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 35. Data: 2010-05-24 10:35:29
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/24/2010 12:06 PM, Marek Wyszomirski pisze:

    > Błąd w rozumowaniu. Pytanie musi być jeszcze sensownie zadane. Na
    > pytanie typu 'co lepsze - kompakt czy lustrzanka' nie sposób rzeczowo i
    > konkretnie odpowiedzieć nie wiedząc jakie cechy aparatu są ważne dla

    Więc dopytaj się o szczegóły jeśli chcesz odpowiadać a jeśli nie chcesz
    to olej pytanie/pytającego.

    > pytającego. Ale - najprościej stwierdzic, że ktos nie chce odpowiedzieć,
    > bo jest głupi buc który albo się sam nie zna, albo z jakichś tajemnych
    > powodów chowa swoją wiedzę dla siebie.

    Jeszcze prościej wyzwać kogoś od trolli i robić publiczną nagonkę.

    > Z niektórymi osobami nie mam ochoty rozmawiac - miedzy innymi i z Tobą -

    Piszesz tylko po to żeby obwieścić że nie chcesz pisać?? Nie prościej
    byłoby po prostu nie pisać?

    > po Twoich licznych niesmacznych wypowiedziach na temat fotografii
    > cyfrowej na pl.rec.foto dziwię się, że chce Ci się czytac tę grupę.

    Znowu chcesz kogoś ustawiać, "zrób to nie rób tego", "nie jesteś godzien
    aby czytać tą grupę" - no sorki, ale chyba nie piszesz tego poważnie?

    > Z mojej strony EOT.

    Jak uważasz.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 36. Data: 2010-05-24 19:44:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 24.05.2010 Mariusz Chwalba <m...@c...net> napisał/a:

> [...]
    > pierwszej kategorii lepsze będą EVIL i kompakty - sam fakt stosowania
    > lustra wprowadza opóźnienia które trudno przeskoczyć.

    Jeszcze czas startup. Czasami w kompaktach chowających szkoło w siebie
    był makabrycznie długi.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 37. Data: 2010-05-24 22:18:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Jeszcze czas startup. Czasami w kompaktach chowających szkoło w siebie
    > był makabrycznie długi.

    I jeszcze może chodzi o subiektywną szybkość korzystania (np. hybrydkę z
    superzoomem szybciej przestawisz z końca na koniec ogniskowej niż
    zmienisz obiektyw w lustrzance) oraz "szybkość" w sensie czasu otwarcia
    migawki (i to zarówno w kontekście ograniczeń technicznych migawki jak i
    czułości elektronicznej "kliszy" oraz jasności/szybkości obiektywu).

    Reasumując: inicjatorowi wątku udało się udowodnić, że jednak możliwe
    jest zadanie prawdziwie głupiego pytania ;->

  • 38. Data: 2010-05-24 22:49:50
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 24.05.2010 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > I jeszcze może chodzi o subiektywną szybkość korzystania (np. hybrydkę z
    > superzoomem szybciej przestawisz z końca na koniec ogniskowej niż
    > zmienisz obiektyw w lustrzance)

    No to już naciągasz, bo w lustrzance też możesz mieć superzoom (w którym
    miejscu on jest super? :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 39. Data: 2010-05-28 18:57:51
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Les pisze:
> [...]
    a coż to za wynalazek? ;)

  • 40. Data: 2010-05-29 19:10:10
    Od: Falisty <f...@w...pl>

    W dniu 2010-05-21 22:26, pk pisze:
    > Mialem Fuji s9600 - woooolne w dzien, a jak zaczyna brakowac swiatla to
    > juz w ogole zabawka,
    > Przesiadlem sie na lustrzanke z dolnej polki Pentaxa czyli systemu o
    > ktorym fama glosi ze nie grzeszy osiagami.
    > Jest jak ferrari przy tamtej hybrydzie.
    > Heh, w tej hybrydzie to nawet matryca brudzila sie duzo wolniej
    Hmm, z tym Fujii to pojechałeś. Miałem s9500 i był to bardzo szybki
    sprzęt (ale nie na AUTO), zrobiłem nim jakieś 5-6 tyś fotek na rajdach
    samochodowych. Oczywiście że są szybsze lustrzanki, ale z pewnością nie
    te z dolnej półki. Dla amatora i nawet półprofesjonalisty (który wie co
    i jak w aparacie ustawić) to hybrydy są naprawdę super rozwiązaniem a z
    pewnością Fuji.

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek
    Ps.Adres bez podkreślnika