  • 1. Data: 2010-05-21 07:45:11
    Temat: zenitar i canon 550d
    Od: "Alias Awatar" <a...@a...pl>

    Witam
    Został mi Zenitar 16 od EOSa 300. Czy jest możliwość wykorzystania go w
    Canonie 550d?
    Trzeba dokonać jakiś przeróbek, inne problemy?
    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2010-05-21 09:54:24
    Temat: Re: zenitar i canon 550d
    Od: adrian <a...@g...com>

    On 21 Maj, 09:45, "Alias Awatar" <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Canonie 550d?
    > Trzeba dokonać jakiś przeróbek, inne problemy?

    eos 300 ma bagnet EF, eos 550d ma bagnet EF i EF-s.
    wniosek, będzie pasował. Liczyć się musisz z tym, że to już nie będzie
    ogniskowa 16mm, ale (16x1.6) 25,6 mm, bo 550d ma niepełnoklatkową
    matrycę.
    z tego co wiem, to ten zenitar nie ma autofokusa, więc nie widzę
    wogóle problemu.

  • 3. Data: 2010-05-21 10:19:17
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adrian napisał(a):

    > eos 300 ma bagnet EF, eos 550d ma bagnet EF i EF-s.

    Gwoli ścisłości:

    Canon EOS 550D ma bagnet EF-s, nie "EF i EF-s". Nie może mieć
    jednocześnie EF i EF-s, bo to mechanicznie dwa różne standardy, choć
    bardzo podobne. Możesz jedynie powiedzieć, że do korpusu z bagnetem EF-s
    pasują obiektywy z bagnetem EF lub EF-s.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2010-05-21 16:00:24
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    a co to zmienia w tym przypadku? :)

    Co do zenitara, to 550d jest baaardzo wymagajacy w stosunku do szkla,
    tak wiec moze nie byc za ostro :)

  • 5. Data: 2010-05-21 16:42:50
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 21.05.2010 John Smith <u...@e...net> napisał/a:

> [...]
    > bardzo podobne. Możesz jedynie powiedzieć, że do korpusu z bagnetem EF-s
    > pasują obiektywy z bagnetem EF lub EF-s.

    Nie prawda ma białą i czerwoną kropeczkę wiec ma 2 bagnety w jednym :P
    Chociaż nie widziałem aparatu tylko z białą :D

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".