  • 1. Data: 2010-05-20 15:17:21
    Temat: Wzorcowe odcienie skóry dla Europy Środk. Ma ktoś może? Cokolwiek, czego się można chwycić!
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam.

    Mógłby ktoś poratować jakimiś (choćby w miarę) rzetelnie
    pomierzonymi typowymi odcieniami skóry w okolicach PL? Najlepiej w
    wersji L*a*b lub RGB?

    Na razie znalazłem tylko jeden "skin tone" dla nowego wzorca CRI
    (Lab: 68,7;14,2;17,4). Na pierwszy rzut oka wydaje się trochę ciemny,
    może to jeszcze z epoki wciskania nam multi-kulti? :)

    Zrobiłem też sobie pomiary na sobie (klata, czoło, przedramię z obu
    stron), to z kolei nie mam pomysłu jak się odnieść do "L"uminancji, bo
    wypadało by to też jakoś prawidłowo ustawić między bielą a czernią, a
    póki co to były tylko pstryki w trybie "M" naświetlanym na światła. Może
    chociaż tutaj ktoś coś podpowie? ;-)

    W tym konkretnym przypadku tych odcieni potrzebuję na swój prywatny
    wzorzec kolorystyczny - chciałem to zrobić raz, a dobrze, żeby się już z
    tym więcej nie bawić i dlatego tak walczę o to, żeby wszystkie "łatki"
    miały chociaż pozory obiektywizmu, a może i naukowości. :))

    pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za ratunek! :)

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 2. Data: 2010-05-20 15:19:23
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Próbka druga w lewym, górnym rogu:
    http://www.brucelindbloom.com/ColorCheckerCalculator
    .html

    Pamiętaj o tym, że opis kolorymetryczny charakteryzuje bawrę jedynie w
    ujęciu trójwymiarowym (ton, jaskrawość, nasycenie), podczas gdy
    wizualnie za postrzeganie barwy odpowiada sześć (albo i lepiej)
    wymiarów (jaskrawość, jasność, barwność, chrominancja, nasycenie i ton)

  • 3. Data: 2010-05-20 15:19:48
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-05-20 17:17, Mariusz [mr.] pisze:

    > Witam.
    >

    > Mógłby ktoś poratować jakimiś (choćby w miarę) rzetelnie
    > pomierzonymi typowymi odcieniami skóry w okolicach PL?
    (...)

    RASISTA!
    pwz

  • 4. Data: 2010-05-20 15:43:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "pwz" <p...@o...eu> wrote:

    > (...)
    >
    > RASISTA!
    > pwz

    Brak ślepoty na kolory skóry nie ma nic wspólnego z rasizmem, ale
    rozumiem że takie skutki przynosi indoktrynacja i totalizm political corectness. ;-)

    Pewna malarka z USA sama przyznała, że jak ilustrowała wierszyk dla
    dzieci o Pani, która miała bardzo dużo dzieci, to PC tak głęboko
    przeorała tam mózgi, że bez zastanowienia namalowała dzieci wszelkich
    możliwych ras i dopiero po ukończeniu roboty przyszło jej do głowy, że
    ta pani z wierszyka musiała prowadzić bardzo urozmaicone życie. ;-)

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 5. Data: 2010-05-20 15:43:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Czornyj" <m...@c...pl> wrote:

> [...]
    > wizualnie za postrzeganie barwy odpowiada sześć (albo i lepiej)
    > wymiarów (jaskrawość, jasność, barwność, chrominancja, nasycenie i ton)

    No, toś mi zabił ćwieka! A nie ma jakiejś uproszczonej wersji dla
    małozaawansowanych? :))

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 6. Data: 2010-05-20 15:51:45
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-20 17:19:23 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > wizualnie za postrzeganie barwy odpowiada sześć (albo i lepiej)
    > wymiarów (jaskrawość, jasność, barwność, chrominancja, nasyce
    > nie i ton)

    Pogubiłem się, możesz mi to rozrysować? Szczególnie te 6 wymiarów...
    ;-)

    A co do samego wątku - głupiego robota, niewykonalna zresztą.
    Kolorymetryczny odcień skóry zależy od światła - od jego nasilenia,
    kontrastu, plastyki, barwy. A i ludzie nawet z jednej grupy
    antropologicznej miewają różne ilości pigmentu uwarunkowane
    genetycznie, a więc i odcień skóry. Tak więc na początek ustal jedno,
    "idealne" światło, węź grupę powiedzmy 20 osób i dokonaj pomiarów
    spektrofotometrem (teraz jeszcze tylko pytanie JAK to pomierzyć
    (spektro na skórę? Słabo. Na matówce WF? Na pliku z oprofilowanego
    aparatu), które następnie uśrednisz. Lub, żeby było bardziej
    miarodajnie, zbierz kilka grup, podzielonych na płeć, wiek, typ urody i
    uśrednień dokonuj w ramach tej grupy.

    de Fresz

  • 7. Data: 2010-05-20 16:18:40
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    >     No, toś mi zabił ćwieka! A nie ma jakiejś uproszczonej wersji dla
    małozaawansowanych?  :))

    Modele kolorymetryczne są uproszczone, ale sprawdzają się całkiem
    nieźle - natomiast nie należy jęczeć, że coś wychodzi "za jasne" czy
    "za ciemne", bo uproszczenie tego modelu polega właśnie na założeniu
    ściśle określonych i kontrolowanych warunków obserwacji próbek
    barwnych.

  • 8. Data: 2010-05-20 16:39:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Czornyj" <m...@c...pl> wrote:

    > Modele kolorymetryczne są uproszczone, ale sprawdzają się całkiem
    > nieźle - natomiast nie należy jęczeć, że coś wychodzi "za jasne" czy
    > "za ciemne"

    W ostateczności wspomogę się "skin tonami" ze 140-polowego
    ColorCheckera Gretaga, chociaż tu z kolei niektóre odcienie wydają się
    trochę za "amerykańskie". ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 9. Data: 2010-05-20 18:36:16
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    >     W ostateczności wspomogę się "skin tonami" ze 140-polowego
    > ColorCheckera Gretaga, chociaż tu z kolei niektóre odcienie wydają się
    > trochę za "amerykańskie".  ;-)

    Jeśli już, to trochę za "szwajcarskie" ;)
    Te kolory są ukręcone tak, by wyglądały dobrze na zdjęciu, co nie ma
    większego związku z rzeczywistością. ICC w specyfikacji PRM przyjmuje
    dla wirtualnej odbitki fotograficznej wysokiej jakości współczynnik
    kontrastu 288:1, a więc "deczko" mniej niż potrafi miewać
    fotografowana scena. Należy również pamiętać, że barwa nie jest
    zjawiskiem obiektywnym, a psychofizycznym - podczas odwzorowywania
    barw bierze się zatem pod uwagę nie tylko kolorymetrię, ale i
    socjologię, warto zatem zaufać doświadczeniu firmy, która zapewne
    zadała sobie trud ustalenia, co się statystycznie podoba. Chyba, że
    zakładamy, że ostatecznym kryterium przy doborze barw ma być tylko i
    wyłącznie nasz osobisty gust ;)

  • 10. Data: 2010-05-20 19:19:56
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ht3lbc$git$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > możliwych ras i dopiero po ukończeniu roboty przyszło jej do głowy, że
    > ta pani z wierszyka musiała prowadzić bardzo urozmaicone życie. ;-)

    Lol, to już wiem, skąd jest ten dowcip:

    Pewna pani użera się z gromadką dość podobnych do siebie dzieci.
    Podchodzi jegomość i pyta się: "To pani dzieci?"
    "Tak" - słyszy odpowiedź.
    "A jakie mają imiona?"
    "Czesiek" - odpowiada niewiasta.
    "A które to Czesiek?" - pyta jegomość
    "Wszystkie mają na imię Czesiek" - odpowiada niewiasta.
    "Wszystkie? Dlaczego?" - dziwi się jegomość.
    "A bo jak wołam na obiad, to krzyczę - Czesiek jedzenie!. Jak mają wrócić do
    domu, to wołam przez okno Czesiek. I tak dalej. Widzi pan, jakie to
    wygodne!"
    "A jak chce pani zwrócić się do konkretnego dziecka, to jak pani je
    woła?"-drąży temat zafrapowany jegomość.
    "Jak to jak? Po prostu, po nazwisku!!!"