  • Data: 2014-07-04 17:27:40
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:53b64ddb$0$2235$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jesteś pewien? Bo z tego co pamiętam próby amatorskiej łączności

    Potwierdzona łączność 2 krótkofalowców. Marconi zdaje mi się, już 22 lata
    wcześniej przeleciał przez Atlantyk...
    A krótkofalowcy z pewnością próbowali, na ile skutecznie...?

    > transatlantyckiej przeprowadzono gdzieś w latach 1920-1921. Poprzedziły
    > je niepotwierdzone doniesienia o odbiorze amerykańskich stacji
    > amatorskich w Europie i trzeba było to sprawdzić. ;)

    Ale dwustronnie przelecieć... I potwierdzić to... W każdym razie, SP5HS w
    swoim ABC krótkofalowca tak podał.

    > Oczywiście mówimy tutaj o krótkofalowcach. Profesjonalne stacje
    > utrzymywały łączność międzykontynentalną od dawna - Marconi przesłał
    > sygnał przez Atlantyk w 1901 roku. Piszę z pamięci, więc z góry

    Ano, czyli dobrze pamiętamy - to powyżej napisałem, zanim odsłoniłem Twoją
    wersję :)

    > przepraszam za możliwe pomyłki. ;)

    Tylko ten się nie myli, co nic nie robi.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.