  • Data: 2023-06-25 01:10:50
    Temat: Re: Co jest nie tak z tym układem (filtr, op-ampy)?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Jeżeli to czysty sinus to możesz go sobie wygenerować, nie musisz
    > odbierać ;)

    Czysty, ale modulowany :)

    Chodzi mi o to, że (już cyfrowo) mam bardzo wąski filtr pasmowy, który
    wycina mi fragment, który mnie interesuje.

    > Ale filtrowanie oznacza zmianę sygnału.

    No tak, ale niech zmienia możliwie mało inwazyjnie. Jedynie amplitudę (i
    siłą rzeczy fazę).

    > Sygnał i stałe napięcie.

    No tak, ma sens.

    > A dlaczego nie? Masz w bonusie. O ile oczywiście będzie to miało sens.
    > Jak nie to zdaje się kwestia dobrania/usunięcia odpowiednich kondensatorów.

    Ciekawy układ.

    Tymczasem odpaliłem ten mój. Działa, ale impedancja wejściowa jest za
    mała. Przy maksymalnym wzmocnieniu obu stopni na komputerze ledwo widać
    sygnał, choć mimo małego poziomu bardzo ładnie się odbiera, nie ma
    przydźwięku sieci. Czytelnie słychać FSK z nadajnika RDL na 18100 Hz
    (https://priyom.org/military-stations/russia/rdl).

    Zmieniłem:

    - R1 z 1M na 10M
    - R4 z 1M na 10M
    - C5 z 200p na 22p
    - R6 z 1k na 470R

    I zobaczymy, czy się poziom podniesie. Niestety dopiero za kilka dni.
    Uruchamiam w domu, ale testuję na działce...

    W domu, z podpiętym generatorem, zachowuje się to tak:

    https://www.youtube.com/watch?v=hSCz5iJcQIw

    BTW, dostałem maila. Dzięki!

    --
    Idzie sobie mamut przez pustynie i nagle stratowało go stado
    słoni. Wstaje z trudem i rozgoryczony mówi: