    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Cienka folia z niklu
    Date: Mon, 2 Apr 2012 16:45:33 -0700 (PDT)

    ion-forums@vbbp15...

    > Różnica prawie 1,5 to już technicznie dość dużo, w tym przypadku jednak bez
    > znaczenia a odporność na korozję doskonała.

    No to po co Ci ten nikiel? W takiej formie może się okazać droższy od złota.

    > Ja bym się prócz zwykłej dość odpornej na czynniki środowiskowe metalizacji
    > nie doszukiwał nic więcej. Przenikalność gazu w mikrofonach to chyba nie był
    > problem który rozważano.

    I tu być może masz rację, ja jednak trochę się namęczyłem z gazami rozpuszczonymi w
    różnych gatunkach stali, stopów niklu i tytanu: niby nieistotne, ale w technice
    próżniowej jak coś ma za duży "outgassing" (kto mi powie jak to po polsku?) to
    wędruje do kosza. I wcale nie tylko dlatego że psuje potem próżnię: w warunkach
    promieniowania powoduje strasznie wredne rodzaje korozji. Promieniowanie jakie masz
    na biurku może aż tak silne nie jest, ale skoro mówisz o mikrofonie który ma trzymać
    parametry przez dziesiątki lat...
    Konrad