    Subject: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <qr87om$e30$1@gioia.aioe.org> <5dd92c80$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <qrd963$1242$1@gioia.aioe.org>
    <5dda8934$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qrg1m5$1c76$1@gioia.aioe.org>
    <5ddbdd57$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <qrha9i$1fd7$1@gioia.aioe.org>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 25 Nov 2019 21:33:38 +0100

    W dniu 2019-11-25 o 20:33, dantes pisze:

    > Nie, no... twoje założenie jest "bardziej twojsze niż mojsze".

    Ja nie robię żadnych założeń tylko powtarzam to co jest napisane w PoRD,
    a potwierdzane jest statystykami policyjnymi.

    Dla przykładu w 2018r. z winy kierowcy, który nie ustąpił pieszemu
    pierwszeństwa na przejściu 3072 wypadki.

    W tym samym roku z winy pieszego z powodu "wtargnięcia" 1031 wypadków.
    Przy czym "wtargnięcia" liczono łącznie poza przejściem i na przejściu.

    > Podaj przykład.

    Poczytaj statystyki policyjne.

    > Wyparcie?

    Raczej przeinaczanie.

    > Przyjmując twoją logikę, zapewne każda prędkość przy której dochodzi do
    > potrącenia jest prędkością niebezpieczną.
    > Prawda, Geniuszu?

    Zależy w jakich warunkach dochodzi do tego potrącenia i z czyjej winy.

    Przecież równie winnym może być pieszy na przejściu, na którym ten
    pieszy miał pierwszeństwo. Ale żeby określić, że pieszy wszedł
    bezpośrednio przed jadący pojazd to muszą zaistnieć inne dodatkowe
    okoliczności. O tych dodatkowych okolicznościach już napisałem.

    Takie orzeczenia są sporadyczne, a nie tak jak ty twierdzisz, że każde
    wejście pieszego na przejście jest wtargnięciem.

    > Jaką analizę. Którego zdarzenia?
    > Nie znam szczegółów akt.
    > Podasz?

    Przytaczasz rzekome "wyniki z analizy czasowo-przestrzennej", a teraz
    rżniesz głupa?

    > Fascynujące.
    > Czyli poza przejściem nie wolno mu wchodzić wolno
    > tylko wg. ciebie za "każdą" raza "wtarga".

    "Nie wywracaj kota ogonem".

    Dyskutujemy o sytuacji w której dochodzi do wypadków lub sytuacji, które
    mogły doprowadzić do wypadku.

    > Nie "wymyślone zasady" tylko fizyka i matematyka o tym decydują.

    Fizyka i matematyka nie mają tu nic do rzeczy, bo to jest problem
    ustawodawcy, a o zasadach na drodze decyduje Prawo o Ruchu Drogowym.

    > Dużo.

    A ja codziennie widuję

    > Na przejściu.

    Na przejściu. To czy pieszy się tam znalazł łamiąc inne zasady nie
    powinno interesować kierowcy, bo kierowca poza nakazem ustąpienia
    pierwszeństwa pieszemu ma wiele innych, które zobowiązują go do
    zachowań, które mają zapobiec wypadkowi w razie jak pieszy jednak
    postanowi wejść na to przejście nawet bezpośrednio przed jadący pojazd.

    Dla kierowcy nie ma tu żadnej taryfy ulgowej.

    > Jest dowodem wtargnięcia.

    Po pierwsze nie istnieje pojęcie "wtargnięcia".

    Po drugie jeżeli kierowca widział zachowanie pieszego i wyraźny zamiar
    wejścia na przejście, zwłaszcza jak zauważył, że pieszy się nie rozgląda
    to na kierowcy ciąży obowiązek nie tylko ustąpienia pierwszeństwa
    pieszemu na przejściu, ale także zachowanie szczególnej ostrożności oraz
    zasada ograniczenia zaufania wobec pieszego.

    > Fizyka o tym decyduje a nie przepis. Gdyby wszystko było w przepisach
    > to nie byli by powoływani biegli z zakresu rekonstrukcji
    > wypadków drogowych.

    Nie fizyka tylko PoRD i już o tm napisałem wcześniej.

    > Zawsze jest ten pierwszy raz.

    Zapewne kiedyś się zestarzeję na tyle, że nie będę mógł prowadzić
    samochodów.

    Ale muszę się pocieszyć, że ciebie też to czeka o ile dożyjesz do
    takiego wieku i o ile dożyjesz na wolności.

    > Jasne..... ;), a "samochody zatrzymują się w miejscu".

    To już jest problem kierowcy.

    To, że jest ograniczenie do 50km/h nie oznacza, że kierowca musi jechać
    z prędkością 50k/h, albo jak to w Polsce każde 50km/h oznacza 70km/h.

    Może jechać dużo wolniej.

    > Wystarczy, że będzie wiedział o tym, że żaden pojazd nie zatrzymuje się
    > w miejscu.

    A skąd ma to wiedzieć np. 80-lenia babcia, która nigdy nie miała prawa
    jazdy, a jest zmuszona chodzić po chleb do Bierdonki czy Zabki, żeby nie
    zdechła z głodu?

    PoRD właśnie chroni takich ludzi na przejściach. Ludzi, którzy już
    niedowidzą, niedosłyszą, nie znają lub już nie pamiętają zasad.

    > Stracisz.

    Zapewne tylko czas na twoje czcze dyskusje.