    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Date: Mon, 25 Nov 2019 20:33:45 +0100
    <qr87om$e30$1@gioia.aioe.org> <5dd92c80$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <qrd963$1242$1@gioia.aioe.org>
    <5dda8934$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qrg1m5$1c76$1@gioia.aioe.org>
    <5ddbdd57$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Mon, 25 Nov 2019 14:55:36 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Ty założyłeś to tak musi być, a w rzeczywistości to kierowca zostaje
    > ukaranym.

    Nie, no... twoje założenie jest "bardziej twojsze niż mojsze".

    > Biedny kierowca, bo go ukarali z winy pieszego.

    Podaj przykład.

    > To jest twoja pokraczna logika.

    Wyparcie?

    > Brak ci po prostu argumentów.

    Przyjmując twoją logikę, zapewne każda prędkość przy której dochodzi do
    potrącenia jest prędkością niebezpieczną.
    Prawda, Geniuszu?

    > Przeprowadź tę analizę. Póki co to tylko bezproduktywnie bijesz pianę,
    > bo brakuje ci argumentów.

    Jaką analizę. Którego zdarzenia?
    Nie znam szczegółów akt.
    Podasz?

    > Widzisz i tu ujawnia się twoje ignoranctwo.
    > Pieszy przechodzący przez jezdnię poza przejściem dla pieszych nie ma
    > pierwszeństwa. Ma je kierowca samochodu. To pieszy jest wtedy intruzem i
    > musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi. Jeżeli dojdzie do wypadku, wtedy
    > można się powołać na wejście bezpośrednio przed jadący pojazd i tylko
    > wtedy, ale nie w sytuacji, kiedy posiada bezwzględne pierwszeństwo.

    Fascynujące.
    Czyli poza przejściem nie wolno mu wchodzić wolno
    tylko wg. ciebie za "każdą" raza "wtarga".

    > Ale jak wejdzie na przejście mając czerwonym świetle przed jadący pojazd
    > to jest winien wejścia przed jadący pojazd.

    Niesamowite.

    > Bezwzględne pierwszeństwo na przejściu pieszy ma tylko i wyłącznie na
    > przejściu, na którym ruch nie jest kierowany.

    Fascynujące.

    > Nie boję się twoich odpowiedzi, ale wiem, że na nie nie odpowiesz, bo
    > dla ciebie PoRD nie istnieje, a ty kierujesz się tylko i wyłącznie
    > wymyślonymi przez siebie zasadami, które nie mają nic z PoRD.

    Nie "wymyślone zasady" tylko fizyka i matematyka o tym decydują.

    > Ilu tych pieszych widujesz z kciukami?

    Dużo.

    > A jeżeli nawet to na przejściu gdzie ruch nie jest kierowany to kierowca
    > ma uważać na tych pieszych i zobowiązany jest do ustąpienia
    > pierwszeństwa pieszemu.

    Na przejściu.

    > To czy pieszy się rozglądał czy nie, czy akurat smyra smyrfona nie ma
    > kompletnie żadnego znaczenia,
    Dla zakładu pogrzebowego.

    > ponieważ to nie zmienia zasad udzielania
    > pierwszeństwa, ani też nie umniejsza winy kierowcy za wymuszenie
    > pierwszeństwa.
    Jest dowodem wtargnięcia.

    > Przestań konfabulować.

    Brazyliana i do liceum, dzieciaku.

    > Wskaż zapis, że pieszy ma obowiązek się upewnić że nie wtargnie.

    Fizyka o tym decyduje a nie przepis. Gdyby wszystko było w przepisach
    to nie byli by powoływani biegli z zakresu rekonstrukcji
    wypadków drogowych.

    > Kolego, fantazja cię poniosła zbyt mocno.

    Ciebie, dzieciaku.

    > Radzę dokładnie przeczytać PoRD i dopiero jak zrozumiesz co tam jest
    > napisane zacząć dyskutować. Zapewniam cię, że kiedyś ta wiedza ci się
    > przyda jak będziesz próbował zdobyć prawo jazdy.

    Trzeba było z fizyki nie uciekać....

    > Nie, ja nie mam problemów ani z fizyką, ani z samochodami, ani z
    > pieszymi. Póki co zawsze prowadziłem i zatrzymywałem samochody w taki
    > sposób, aby piesi mogli przejść bezpiecznie, choć nie uważam, żebym miał
    > jakieś wyjątkowe, nadprzyrodzone moce.
    Zawsze jest ten pierwszy raz.

    > Wszystko może tylko dlatego, że
    > mam trochę więcej rozumu niż ci którym prawa fizyki utrudniają
    > wywiązywać się ze swoich obowiązków wobec pieszych na przejściach.

    Fascynujące.

    > Tyle, że o tę fizykę to ma dbać kierowca.
    Jasne..... ;), a "samochody zatrzymują się w miejscu".

    > To on jest zobowiązany do
    > takiego prowadzenia pojazdu, aby móc się wywiązać z wszystkich
    > obowiązków i nie stanowić zagrożenia dla innych. To kierowca zna
    > zachowanie swojego samochodu. To on wie czy przyoszczędził na oponach.
    > To on wie jaki jest jego czas reakcji i czy ma dobry wzrok.

    Fascynujące.

    > Pieszy nie musi tego wszystkiego wiedzieć, bo i skąd miałby to wiedzieć?

    Wystarczy, że będzie wiedział o tym, że żaden pojazd nie zatrzymuje się
    w miejscu.

    Stracisz.