  • 91. Data: 2017-10-31 19:00:48
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > ile pomiędzy 15.00-16.00 godz itp)
    > i tam niesprawność pojazdu
    > uznana zostala jako przyczyna ok 1% wypadków
    > z ofiarami śmiertelnymi
    > ( a w ogólnej liczbie wypadków to był jakiś promil)
    > Dodatkowo około 50% tych niesprawności, to były braki
    > w oświetleniu czy ogumienie czyli coś, co i tak SKP by przepuściła
    > na zasadzie: "aha, i proszę wymienić tę żarówkę/opony"
    > Więc może niech Poldek przestanie biadolić jak to
    > ludziska w tych zdezelowanych próchnach wytaczają
    > się na drogi i masakrują niewinnych ludzi.

    Dlatego zwróciłem mu uwage, ze podpieranie sie statystyką pt "chyba" jest
    kiepskim pomysłem :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 92. Data: 2017-10-31 20:22:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-31 o 15:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ale tak w ogole nie mial, czy tylko nie mial przy sobie ?

    Nie miał uprawnień.

    > Jak samochod 3 letni, to co sie dziwisz, ze o przegladzie zapomnial ?

    Zapomniany przegląd to najmniejsze przewinienie z tej serii.

    > A pieszy na pasach - wtargnal czy nie ?

    Tak. Wbiegł jak sprinter. Tak mają w zwyczaju 77-latki.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2017-10-31 20:53:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale teraz przeciez tez mozesz trafic na delikwenta bez OC.

    Wtedy za Twoje leczenie zapłaci UFG.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 94. Data: 2017-10-31 20:56:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To ze teraz OC na auta jest obowiązkowe to nie oznacza ze "goła i wesoła
    idiotka..." je wykupi.
    > Po ostatnich podwyżkach Oc coraz więcej osób go nie wykupuje i ryzykują jeżdżąc bez
    OC.
    > Szczególnie tacy wobec których i tak "egzekucja bezskuteczna"

    Wtedy zapłaci UFG.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 95. Data: 2017-10-31 21:05:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > - ubezpieczyć się od szkód spowodowanych przez innych (twój
    > ubezpieczyciel ci wypłaca odszkodowanie i on potem próbuje to odzyskać
    > od sprawcy; czyli faktycznie ubezpiecza cie tylko od niewypłacalnych
    > sprawców, w przypadku pozostałych jest tylko pośrednikiem)
    > czy
    > - zmusić wszystkich by się ubezpieczyli od szkód powodowanych innym
    > (obowiązkowe OC, UFG)?

    Ubezpiecz się na 5mln EUR :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 96. Data: 2017-10-31 21:17:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To prawie restrykcje :-)
    > Niedługo będzie podatek od wrotek.
    > Mam, gdzieś w szafie leżą, od lat nie używałem - może mi wymyślą jakiś
    > przegląd obowiązkowy na to.

    Idea tych restrykcji była by podobna do podatku katastralnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 97. Data: 2017-10-31 21:19:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No dowód zatrzymują i trzeba później łazić i odbierać,
    > ale lawety to nigdy nie miałem. A przerabiałem temat
    > już trzykrotnie, bo za każdym razem mając przegląd przedawniony
    > o jakiś niecały tydzień, miałem pecha wpaść w przypadkową kontrolę.
    > A cały rok nikt mnie nie łapał;)

    Bo lawetę nakazać może subiektywnie policjant. Widać "ledwo" tydzień
    spóźnienia + dobry humor kontrolującego, na razie sprawia że czujesz się
    "bezkarny" :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 98. Data: 2017-10-31 21:58:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Idea tych restrykcji była by podobna do podatku katastralnego.

    W biednym społeczeństwie to raczej nie przejdzie.
    Co by władza nie pitoliła o przyczynach opodatkowania
    to i tak oberwą najsłabsi.

  • 99. Data: 2017-10-31 23:23:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-10-2017 o 21:58, Adam pisze:

    > Jedna z gorszych rzeczy dla stabilizatorów, jakie widuję niemal
    > codziennie, to specjalne zjeżdżanie kierowców w bok, aby garb przejechać
    > tylko jedną stroną samochodu.
    > Nie wiedzą chyba, że wtedy akurat stabilizator najbardziej pracuje.
    > Jak się wjeżdża równolegle obydwoma kołami, to stabilizator w ogóle nie
    > pracuje i nie zużywa się.

    A skąd Ci przyszło do głowy, że im o stabilizator chodzi?

  • 100. Data: 2017-11-01 00:14:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-31 o 13:36, cef pisze:

    > Sprawdź warunki, dostajesz standard - a to co napisałem
    > o standardzie, to wyciąłeś :-)

    Warunki czego sprawdzić?