  • 101. Data: 2017-11-01 00:15:55
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Wtedy za Twoje leczenie zapłaci UFG.

    Jeśli jest taki dobry wujek UFG, to faktycznie całe to OC to tylko
    łupienie kierowców.

  • 102. Data: 2017-11-01 00:17:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-31 o 13:26, ddddddddddddd pisze:

    > dobre pytanie, przyzwyczajeni jesteśmy opłacać OC, jakby stało się
    > nieobowiązkowe to i jego ceny by spadły...

    Skąd teza, że ceny OC by spadły?
    Mi wychodzi, że wzrosłyby.

  • 103. Data: 2017-11-01 00:19:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Wtedy zapłaci UFG.

    A skąd ma pieniądze dobry wujek UFG, który jest taki chętny do płacenia?

  • 104. Data: 2017-11-01 00:30:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-31 o 18:40, cef pisze:

> [...]
    > ile pomiędzy 15.00-16.00 godz itp)
    > i tam niesprawność pojazdu
    > uznana zostala jako przyczyna ok 1% wypadków
    > z ofiarami śmiertelnymi
    > ( a w ogólnej liczbie wypadków to był jakiś promil)
    > Dodatkowo około 50% tych niesprawności, to były braki
    > w oświetleniu czy ogumienie czyli coś, co i tak SKP by przepuściła
    > na zasadzie: "aha, i proszę wymienić tę żarówkę/opony"
    > Więc może niech Poldek przestanie biadolić jak to
    > ludziska w tych zdezelowanych próchnach wytaczają
    > się na drogi i masakrują niewinnych ludzi.

    Widzę własnymi oczami, że co piąty samochód razi mnie źle ustawionymi
    światłami, albo światłami z wkręconymi niehomologowanymi żarówkami.
    Bardzo mnie ciekawi, jak wypada w statystykach coś takiego:
    kierowca jedzie 100% sprawnym samochodem, za nim jedzie samochód
    posiadający sprawne hamulce itp. tylko ma żarówki 1500% NAJT BREJKER
    MEGA wkręcone prosto z allegro, tego jadącego z przodu coś razi w
    lusterkach, zamiast patrzeć przed siebie mimowolnie patrzy w lusterka -
    co to tak razi, odrywa wzrok od drogi, drogą idzie pies, kierujący w
    ostatniej chwili go zauważa, ale ma za mało czasu, żeby się zorientować
    co to jest, więc daje ostro po heblach i jeszcze skręca, wjeżdża na
    chodnik, zabija pieszą kobietę z dzieckiem i siebie. Ekspert Policji
    stwierdza, że auto było 100% sprawne. Ten drugi pojechał dalej razić
    następnych. W statystykach przyczyną wypadku było co?

  • 105. Data: 2017-11-01 00:34:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-31 o 17:31, SW3 pisze:

    > A co jest łatwiejsze:
    > - ubezpieczyć się od szkód spowodowanych przez innych (twój
    > ubezpieczyciel ci wypłaca odszkodowanie i on potem próbuje to odzyskać
    > od sprawcy; czyli faktycznie ubezpiecza cie tylko od niewypłacalnych
    > sprawców, w przypadku pozostałych jest tylko pośrednikiem)
    > czy
    > - zmusić wszystkich by się ubezpieczyli od szkód powodowanych innym
    > (obowiązkowe OC, UFG)?

    Pytanie z cyklu, co jest łatwiejsze - samemu jechać bezpiecznie i nie
    zabijać innych, czy zmusić wszystkich innych, żeby jechali bezpiecznie i
    nie zabijali mnie?
    Na tym polega cywilizacja, prawo i zasady ruchu drogowego, że są z góry
    narzucone zasady, których wszyscy muszą przestrzegać. Inaczej to nie
    będzie działało w ogóle.

  • 106. Data: 2017-11-01 00:40:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-31 o 15:00, Budzik pisze:

    > I zadnych stanów posrednich tylu np. odnawianie starego auta?
    > Ostatnio pokazywali w samochód marzen jak gośc pare lat w garazu odnawiał
    > opla GT - coś pieknego.

    I dlatego chciałbyś żeby zniesiono obowiązkowe OC?
    Lepiej byś się czuł jadąc rano do roboty, wiedząc, że trzy czwarte
    mijających cię samochodów nie ma OC?
    Chodzi ci o te pińcet złotych rocznie, żeby przyoszczędzić?

  • 107. Data: 2017-11-01 00:45:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-31 o 21:58, cef pisze:

    > W biednym społeczeństwie to raczej nie przejdzie.
    > Co by władza nie pitoliła o przyczynach opodatkowania
    > to i tak oberwą najsłabsi.

    Nie wiem, gdzie widzicie to biedne społeczeństwo. Ja wyglądam przez okno
    i widzę jakie fury przejeżdżają ulicą, to bida, aż piszczy...

  • 108. Data: 2017-11-01 01:33:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-31 o 13:48, Kris pisze:

    > Ty tak na poważnie?
    > Ktoś wcześniej podobną głupotę pisał ze wysoka akcyza na alkohol jest po to aby
    ograniczyć spożycie(żeby społeczeństwo zdrowsze było) a wysoka akcyza na paliwo po to
    aby mniej aut jeździło bo ekologia i tego typu bzdety.
    > Wysokość akcyz, ciągłość przeglądów, Oc itp nie ma nic wspólnego z ekologią,
    zdrowiem i co tam jeszcze sobie ekooszołomy wymyślą.

    Czegoś zabrakło, abyś mnie przekonał siłą swojej argumentacji.

  • 109. Data: 2017-11-01 02:49:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 00:30, Poldek pisze:

    > Widzę własnymi oczami, że co piąty samochód razi mnie źle ustawionymi

    To zamiast pisać bzdury na grupie zaproponuj sprawdzanie ustawienia
    świateł na przeglądzie technicznym. Bo na razie to sprawdzają tylko
    "manie" świateł.

    Pozdrawiam

  • 110. Data: 2017-11-01 02:52:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 00:40, Poldek pisze:

    > I dlatego chciałbyś żeby zniesiono obowiązkowe OC?
    > Lepiej byś się czuł jadąc rano do roboty, wiedząc, że trzy czwarte
    > mijających cię samochodów nie ma OC?
    > Chodzi ci o te pińcet złotych rocznie, żeby przyoszczędzić?

    W Rosji nie mają obowiązkowego OC. I jeszcze się nie powybijali. :-)
    W USA nie mają obowiązkowych przeglądów technicznych i też jakoś
    jeżdżą.