  • Data: 2011-01-11 22:37:41
    Temat: Re: Chyba wypowiedz hibernatusa.
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski napisał:
    > Tylko kawałek? Zawsze mi się wydawało, ze całe. Gdyby był to kawałek -
    > krawędzie obszaru półprzepuszczalnego byłyby zauważalne (wprawdzie
    > nieostro, ale jednak) na matówce. I czy tylko 1/3EV mam wątpliwości - to

    Tylko 1/3. Dostępne w miarę obiektywne testy nie wskazują na więcej.

    > by oznaczało, ze niewiele światła dotrze do czujników AF i jego
    > skuteczność przy kiepskim świetle będzie marna.

    Przy otwartej przysłonie daje sobie radę - jednak po przymknięciu
    skuteczność jest tak mała, że Sony automatycznie AF wyłącza. Dlatego
    przy filmowaniu jest wybór, albo największy otwór albo AF.

    > Albo lustro z regulowana przepuszczalnością? Może kiedyś coś takiego
    > wykombinują. Obawiam się jednak, że mogą nie zdążyć pzred wyparciem
    > lustrzanek przez evile.

    Wystarczy, że rozpowszechni się patent Fuji z czujnikami fazy zaszytymi
    w matrycy.

    > światło rośnie, bo nastąpił postęp w metodach projektowania i
    > materiałąch konstrukcyjnych i obecnie da sie juz konstruować w mairę
    > jasne zoomy z a w miarę umiarkowane pieniądze. Ale w latach 80-tych i
    > 90-tych gdy zoomy wypierały obiektywy stałoogniskowe skonstruowanie
    > jsanego zooma byłopoważnym wyzwaniem. A jeszcze i teraz kitowe zoomy to
    > najczęściej jasność 3.5-5.6 - w czasach lustzranek manualnych do
    > lustrzanek dokładano najczęściej standardy 50mm o jasności 1.7-2.

    Problemem nadal jest dystorsja i inne upierdliwości optyczne. Producenci
    idą na łatwiznę wymuszając korygowanie software'owe, ale utrata jakości
    po bokach i w rogach jest znacząca - w niektórych zastosowaniach
    niedopuszczalna.

    m.