  • 21. Data: 2009-02-02 13:56:35
    Temat: Re: Chęć zakupu dużego skutera:)
    Od: "Łukasz Rydz" <r...@o...eu>

    > Poszukaj forum włascicieli, www.ely. costam, bedziesz miał info z
    > pierwszej ręki. Ja bym zwrócił uwagę czy Elystar ma większe koła, bo to mi
    > najbardziej w Elyseo przeszkadza, na wszystkie dziury trzeba uważać. Poza
    > tym jednym sprzęt jest naprawdę udany.
    >
    > --

    To postawie bardziej na elystarka:) Chodziłem własnie po tym forum
    www.ely.fora.pl . Tylko teraz własnie na allegro wyczaiłem burgmana 125 ccm
    i sie zastanawiam czy go nie kupic i na 50 ccm zarejestrowac. Ale ta policja
    .. czy sie czasem nie doczepi . I za 2 lata normalnie bym zarejestrował

  • 22. Data: 2009-02-02 14:03:25
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Łukasz Rydz pisze:

> [...]
    > i sie zastanawiam czy go nie kupic i na 50 ccm zarejestrowac. Ale ta policja

    a ja cały czas pytam jak chcesz tego dokonac? Poprzez łapówke dla
    robiacego przegląd i zaniesienie do WK papierka ze od tej chwili sprzet
    125 ccm został przerobiony na 50 ccm?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 23. Data: 2009-02-02 14:06:39
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2009-02-01 19:17:17 +0100, "Łukasz Rydz" <r...@o...eu> said:

    > Czyli nie ma skutera takiej wielkości o pojemności 50 ccm?

    byłby ze względu na ciężar strasznym wołem.
    --
    Glub

  • 24. Data: 2009-02-02 15:04:22
    Od: "Łukasz Rydz" <r...@o...eu>

    > a ja cały czas pytam jak chcesz tego dokonac? Poprzez łapówke dla
    > robiacego przegląd i zaniesienie do WK papierka ze od tej chwili sprzet
    > 125 ccm został przerobiony na 50 ccm?

    Łapowka odpada chce zeby było wszystko legalnie . To wole 50 ccm kupic i
    nie bawic sie w oszustwa. To ma byc moj 1 skuter wiec nie musi byc jakiejs
    wielkiej pojemnosci . 50 wystarczy. Chyba wybiore Peugeot Elystar 50 ccm.

  • 25. Data: 2009-02-02 16:12:57
    Od: "Bialy" <m...@o...pl.wytnijpokropce>

    Łukasz Rydz napisal(a):

    | Ja zdecydowałem sie na skuter. Nie chce żadnego crossa itp. To ma byc
    | do jazdy do szkoły a nie do wielkich szaleństw:) Chciałem taki duży
    | dla wygody i mi sie podoba a twoj Dysiek według mnie nie jest duzy bo
    | raczej 2 metrow dlugosci nie ma? A jesli o pojemnosc chodzi to maks
    | 80 ccm bo chce na motorower zarejestrowac. A z wieksza poj to policja
    | sie skapnie.

    Ale sluchaj, to nie musisz kupowac mega-wielkiego skutera, zeby ci bylo
    wygodnie ;) To zalezy, ile masz wzrostu - ja mam cos kolo 184 cm i dosyc
    dobrze sie czulem na Gilerze Runner z '99 roku. To jest 50ccm z dosyc
    dobrymi osiagami i mnie samemu jezdzilo sie bardzo wygodnie, a i plecaczek
    ma troche miejsca (moze nie jak na motocyklu, ale mimo wszystko w
    kategoriach skuterowych to bylo tam dosyc przestronnie ;) ), wiec spoko daje
    rade ;)

    Chodzi o to, ze jak kupisz jakiegos byka 50ccm to fakt - bedzie wygodny
    fizycznie, ale psychicznie cie zmeczy, bo nie bedzie przyspieszal ;)

    Takie skutery jak Gilera Runner (nowa i stara, a nowa to w ogole kawal
    byczka), Peugeot Speedfight, Malaguti F15, czy Aprilia SR (no ta moze
    najmniej) oferuja sporo miejsca, a masowo wypadaja chyba lepiej niz Elystar,
    czy Elyseo.
    Nie siedze teraz w temacie, ale zwroc tez uwage na mase i w miare mozliwosci
    poprzymierzaj sie do tych skuterow, jesli jeszcze tego nie robiles :)

    Pozdrawiam,

    --
    -) Bialy
    ( GG: 1092403

  • 26. Data: 2009-02-02 17:40:00
    Od: "Łukasz Rydz" <r...@o...eu>

> [...]
    > mozliwosci
    > poprzymierzaj sie do tych skuterow, jesli jeszcze tego nie robiles :)

    Jestem troche mniejszy od Ciebie:) Mam 177 cm wzrostu. Z tych skuterów co
    podałeś najbardziej zaintrygował mnie peugeot speedfight. Gilera Runner nie
    ma tej przestrzeni na nogi i to mi przeszkadza. Niektore modele mają ale i
    tak wyglądem lepszy jest peugeot. Wiesz może jak jest z osiągami w
    speedfight?? V - max?

    http://www.allegro.pl/item538613334_peugeot_speedfig
    ht_2_zarejestrowany.html

    ten z wyglądu mi sie bardzo spodobał:) Elyseo i elystar nie umywaja sie do
    niego:)
    Z tego co wyczytałem to dopuszczalna ładowność to 171 kg:) niby nie mało ale
    elyseo z tego co wiem ma 350 kg:) Kumpel ma tyle w dowod wpisane. Ale ja mam
    nieco ponad 60 wiec takiego kolosa nie potrzebuje:)
    Chyba speedfight to moj ostateczny wybor:)

  • 27. Data: 2009-02-02 17:52:13
    Od: "Bialy" <m...@o...pl.wytnijpokropce>

    Łukasz Rydz napisal(a):

> [...]
    | Niektore modele mają ale i tak wyglądem lepszy jest peugeot. Wiesz
    | może jak jest z osiągami w speedfight?? V - max?

    Z ta przestrzenia na nogi to bym nie przesadzal - w Gilerze naprawde jest
    wygodnie i moze byc nawet wiecej miejsca niz w Peugeocie, wiec lepiej znajdz
    sobie jakies w okolicy i sie przysiadz ;)
    Powiem ci, dlaczego ja nie kupowalem Speedfighta - ewentualny tuning tego
    skutera jest drozszy, a i same czesci zamienne sa trudniej dostepne i w
    wyzszych cenach. Gilera ma standardowy silnik, do ktorego czesci jest w
    cholere i pasuja od wielu innych skuterow w skrajnych wypadkach, a poza tym
    sa tansze ;)
    Osiagi pewnie maja zblizone, to jest ta sama pojemnosc, ale przy 50ccm
    zawsze byla loteria, bo "jednemu jechal 100 km/h, a drugiemu 80 km/h i ch.
    wiedzial dlaczego tak" :D

    http://www.allegro.pl/item538613334_peugeot_speedfig
    ht_2_zarejestrowany.html

    Ja niestety od dwoch lat jestem poza tematem, ale malowanie ma chyba
    oryginalne, przednia opone rowniez standardowa jaka montowali w tym
    skuterze, natomiast tylna... jest zdarta i w dodatku inna niz przednia. Moj
    prosty wniosek_na_wyrost jest taki, ze:

    a) przebieg nie jest oryginalny (to na bank - 7-letni skuter nie moze miec
    12 tys. przebiegu. Ja potrafilem w jeden sezon swoim wykrecic 6-8 tys.)
    b) ktos se lubi palic gume, wiec cholera wie jak traktuje reszte osprzetu

> [...]
    | mało ale elyseo z tego co wiem ma 350 kg:) Kumpel ma tyle w dowod
    | wpisane. Ale ja mam nieco ponad 60 wiec takiego kolosa nie

    Po co ci ladownosc 350 kg na skuterze 50ccm? :)

    | Chyba speedfight to moj ostateczny wybor:)

    Nad tym wyborem naprawde bym sie zastanowil przed usadowieniem tylka na
    przynajmniej trzech roznych modelach, bo potem mozesz zalowac ;) Runner moze
    nie wyglada tak jak Speedfight, ale moj mial 70 tys. przebiegu, jeden remont
    po drodze, a zapierd. 90 z GPSem w reku i ani jednej usterki nie mialem ;)
    Skuter z 99 roku ;) To subiektywna opinia, ale nie sadze, aby Speedfight
    przy takim przebiegu mogl pochwalic sie taka niezawodnoscia.

    I jeszcze cenna rada: skutery niestety w wiekszosci uzytkuja 15-letnie
    matołki, wiec bardzo ciezko jest znalezc sprzet niezakatowany, zadbany i
    jeszcze z oryginalnym przebiegiem. Ja dla siebie sprzeta szukalem bardzo
    dlugo i bylem bardzo upierdliwy, wiec jesli nie chcesz kupic miny, to
    zwracaj uwage na najmniejsze szczegoly. Porownuj sobie np. malowanie skutera
    z aukcji z jakas fotka z internetu, bo czesto skladaja albo maluja te
    skutery w trzy dupy, byle by przypominal oryginal, a to juz daje nieco do
    myslenia.
    Apropo silnikow Piaggio/Gilera - jak zobaczysz skuter z przebiegiem
    15-20kkm, to nie skreslaj go od razu, bo jesli byl uzytkowany zgodnie z
    zasadami, ktos regularnie dolewal mu oleju, zmienial swiece, itd., to on
    jeszcze drugie tyle powinien wykrecic ;) I naprawde nie wierz w oferty typu
    2000 rok - 10 tys. przebiegu, a zwlaszcza jesli skuter jest sprowadzony z
    Wloch (w wiekszosci) lub z Francji. Oni tam robia 10 tys., ale w jeden, albo
    poltora sezonu :)

    Pozdrawiam,

    --
    -) Bialy
    ( GG: 1092403

  • 28. Data: 2009-02-02 18:22:16
    Od: "Łukasz Rydz" <r...@o...eu>

> [...]
    > Osiagi pewnie maja zblizone, to jest ta sama pojemnosc, ale przy 50ccm
    > zawsze byla loteria, bo "jednemu jechal 100 km/h, a drugiemu 80 km/h i ch.

    Gilery nikt w poblizu nie ma a speedfighta ma jeden kumpel i idzie mu
    wysmienicie hmm moze sie przejade do sasiedniej miejscowości do komisu i
    wyproboje oba modele porownam i wtedy wybiore.
    Wiesz jezeli jest ta przestrzen na nogi to mogę tak np jakiś bagaż położyc
    ktory sie do kufra pod siedzeniem nie miesci. no własnie ktory model ma
    wiekszy kuferek?:) I czy jest możliwośc zamontowania dodatkowego? za
    pasażerem?

> [...]
    > 12 tys. przebiegu. Ja potrafilem w jeden sezon swoim wykrecic 6-8 tys.)
    > b) ktos se lubi palic gume, wiec cholera wie jak traktuje reszte osprzetu

    Nastepnym razem tak szybko nie wydam opini :) faktycznie to nieprawdopodobne
    ze w ciagu tylu lat taki mały przebieg:)
    Moja mama w ciagu tygodnia robi 1000 km ale ma prace w terenie. to co on
    zrobił w około 8 lat moja mama robi w 3 miesiace:)

    > Po co ci ladownosc 350 kg na skuterze 50ccm? :)

    hmm sam nie wiem:)

> [...]
    > 2000 rok - 10 tys. przebiegu, a zwlaszcza jesli skuter jest sprowadzony z
    > Wloch (w wiekszosci) lub z Francji. Oni tam robia 10 tys., ale w jeden,

    Zastanowie sie i to pozadnie:) przeciez nie wydam tyle pieniedzy w błoto.
    Mam zamiar kupić w polowie marca wiec jeszcze mam czas na zastanowienie:)

  • 29. Data: 2009-02-02 18:30:29
    Od: "Bialy" <m...@o...pl.wytnijpokropce>

    Łukasz Rydz napisal(a):

> [...]
    | położyc ktory sie do kufra pod siedzeniem nie miesci. no własnie
    | ktory model ma wiekszy kuferek?:) I czy jest możliwośc zamontowania

    Co do przestrzeni na nogi - w Runnerze jest troche wyzszy tunel srodkowy,
    wiec podloga nie jest idealnie plaska - sa dwa oddzielne miejsca na stopy,
    zatem moze to stanowic jakis problem w zasadzie. Chociaz ja tak przewiozlem
    kiedy przez 80 km jakis plecak, bo jechalismy na biwak z kolegami i nie
    narzekalem - stabilnie stal ;)

    Kufer na stelazu do prawie kazdego skutera chyba dobierzesz. Tzn. sam kufer
    to jest w miare uniwersalny, tylko ze stelazem jest problem, ale i do
    Speedfighta i do Runnera znajdziesz bez wiekszych problemow.

    Co do pojemnosci schowka pod siedzeniem, to Runnery po 2000 roku (rozna sie
    troche malowaniem, swiatlami, uchwytem z tylu) maja nieco dluzsza kanape i
    nieco wiekszy ten schowek, wiec takiego ci radze szukac. W starszych (przed
    2000) akumulator byl pod siedzeniem, wiec automatycznie zabieralo to troche
    przestrzeni. W tych nowszych wywalili akumulator wlasnie w ten tunel
    srodkowy :)

  • 30. Data: 2009-02-02 18:44:39
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Łukasz Rydz pisze:
    > http://www.allegro.pl/item538613334_peugeot_speedfig
    ht_2_zarejestrowany.html

    > ten z wyglądu mi sie bardzo spodobał:)

    Nawet ze zdjęć widać, że kombinowany i brakuje tego i owego. Np tłumika
    szmerów ssania, kratki nieoryginalne.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!