    From: "Bialy" <m...@o...pl.wytnijpokropce>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Chęć zakupu dużego skutera:)
    Date: Mon, 2 Feb 2009 18:52:13 +0100

    Łukasz Rydz napisal(a):

    | Jestem troche mniejszy od Ciebie:) Mam 177 cm wzrostu. Z tych
    | skuterów co podałeś najbardziej zaintrygował mnie peugeot speedfight.
    | Gilera Runner nie ma tej przestrzeni na nogi i to mi przeszkadza.
    | Niektore modele mają ale i tak wyglądem lepszy jest peugeot. Wiesz
    | może jak jest z osiągami w speedfight?? V - max?

    Z ta przestrzenia na nogi to bym nie przesadzal - w Gilerze naprawde jest
    wygodnie i moze byc nawet wiecej miejsca niz w Peugeocie, wiec lepiej znajdz
    sobie jakies w okolicy i sie przysiadz ;)
    Powiem ci, dlaczego ja nie kupowalem Speedfighta - ewentualny tuning tego
    skutera jest drozszy, a i same czesci zamienne sa trudniej dostepne i w
    wyzszych cenach. Gilera ma standardowy silnik, do ktorego czesci jest w
    cholere i pasuja od wielu innych skuterow w skrajnych wypadkach, a poza tym
    sa tansze ;)
    Osiagi pewnie maja zblizone, to jest ta sama pojemnosc, ale przy 50ccm
    zawsze byla loteria, bo "jednemu jechal 100 km/h, a drugiemu 80 km/h i ch.
    wiedzial dlaczego tak" :D

    http://www.allegro.pl/item538613334_peugeot_speedfig
    ht_2_zarejestrowany.html

    Ja niestety od dwoch lat jestem poza tematem, ale malowanie ma chyba
    oryginalne, przednia opone rowniez standardowa jaka montowali w tym
    skuterze, natomiast tylna... jest zdarta i w dodatku inna niz przednia. Moj
    prosty wniosek_na_wyrost jest taki, ze:

    a) przebieg nie jest oryginalny (to na bank - 7-letni skuter nie moze miec
    12 tys. przebiegu. Ja potrafilem w jeden sezon swoim wykrecic 6-8 tys.)
    b) ktos se lubi palic gume, wiec cholera wie jak traktuje reszte osprzetu

    | Z tego co wyczytałem to dopuszczalna ładowność to 171 kg:) niby nie
    | mało ale elyseo z tego co wiem ma 350 kg:) Kumpel ma tyle w dowod
    | wpisane. Ale ja mam nieco ponad 60 wiec takiego kolosa nie
    | potrzebuje:)

    Po co ci ladownosc 350 kg na skuterze 50ccm? :)

    | Chyba speedfight to moj ostateczny wybor:)

    Nad tym wyborem naprawde bym sie zastanowil przed usadowieniem tylka na
    przynajmniej trzech roznych modelach, bo potem mozesz zalowac ;) Runner moze
    nie wyglada tak jak Speedfight, ale moj mial 70 tys. przebiegu, jeden remont
    po drodze, a zapierd. 90 z GPSem w reku i ani jednej usterki nie mialem ;)
    Skuter z 99 roku ;) To subiektywna opinia, ale nie sadze, aby Speedfight
    przy takim przebiegu mogl pochwalic sie taka niezawodnoscia.

    I jeszcze cenna rada: skutery niestety w wiekszosci uzytkuja 15-letnie
    matołki, wiec bardzo ciezko jest znalezc sprzet niezakatowany, zadbany i
    jeszcze z oryginalnym przebiegiem. Ja dla siebie sprzeta szukalem bardzo
    dlugo i bylem bardzo upierdliwy, wiec jesli nie chcesz kupic miny, to
    zwracaj uwage na najmniejsze szczegoly. Porownuj sobie np. malowanie skutera
    z aukcji z jakas fotka z internetu, bo czesto skladaja albo maluja te
    skutery w trzy dupy, byle by przypominal oryginal, a to juz daje nieco do
    myslenia.
    Apropo silnikow Piaggio/Gilera - jak zobaczysz skuter z przebiegiem
    15-20kkm, to nie skreslaj go od razu, bo jesli byl uzytkowany zgodnie z
    zasadami, ktos regularnie dolewal mu oleju, zmienial swiece, itd., to on
    jeszcze drugie tyle powinien wykrecic ;) I naprawde nie wierz w oferty typu
    2000 rok - 10 tys. przebiegu, a zwlaszcza jesli skuter jest sprowadzony z
    Wloch (w wiekszosci) lub z Francji. Oni tam robia 10 tys., ale w jeden, albo
    poltora sezonu :)

    Pozdrawiam,

    --
    -) Bialy