  • 41. Data: 2013-10-17 11:01:21
    Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-16 21:25, jerzu pisze:
    > On Wed, 16 Oct 2013 20:40:51 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    >

    >> Ja kupiłem te:
    >> http://www.xenonowe.pl/produkt/18/led-2-swiatla-dzie
    nne-led-5-x-1w-

    > Niewiele tańsze od Philipsa :)

    Moja subiektywna ocena:

    wolę kupić w znanym miejscu, niż ryzykować, że kupując przez Allegro
    zamiast Philipsa dostanę jakiegoś chińczyka typu "Phillips" :(
    Oczywiście nie mam zastrzeżeń co do linku zapodanego przez inicjatora
    wątku, aczkolwiek komentarze też dają do myślenia...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 42. Data: 2013-10-17 11:08:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-17 10:53, s...@g...com pisze:
    > Czy ktoś użytkuje może Osram Light@day?
    > http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/automo
    tive-lamps/automotive-cars/led-exterior-lighting/led
    -lightday/index.jsp
    > Rozważam zakup ty lampek. Kosztują niemało, bo nieco ponad 350zł. Podoba mi się to,
    że nie widać pojedynczych diod.

    > Pozdrawiam, Szymek

    To Ty je w środku kabiny montujesz w zasięgu wzroku, czy jak?
    Co to ma do rzeczy, jak wyglądają?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 43. Data: 2013-10-17 11:16:27
    Od: s...@g...com

    Lubię ładne rzeczy ;)

  • 44. Data: 2013-10-17 12:11:52
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-10-17 01:56, tck pisze:

    > a co ma syf na soczewkach do swiatel dziennych? ze jak by wylaczone byly
    > to by sie nie zabrudzily?

    No a co w tym dziwnego?
    Na soczewkach to jeszcze pikuś ale odbłyśnikach, szczególnie w ich
    górnych obszarach pojawiają się z czasem zmatowienia i nalot bardzo
    skutecznie osłabiające działanie reflektorów. A powstają właśnie pod
    wpływem temperatury (tak, zarówno halogeny jak i ksenony grzeją świecąc)
    przy udziale również kurzu z otoczenia (między bajki włóż hermetyczność
    lamp).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 45. Data: 2013-10-17 12:26:12
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-10-17 07:49, Myjk pisze:
    > Wed, 16 Oct 2013 18:02:08 +0200, R2r

    > Pamiętam. Ale tutaj mówimy o wytrzymałości palników ksenonowych -- a te są
    > dużo większe niż napisano powyżej. Co więcej, są wytrzymalsze niż zwykłe
    > żarówki halogenowe (chodzi o wytrzymałość na przepięcia, wyboje itd.), żrą
    > mniej prądu, i nie świecą przy tym byle jak aby tylko świecić. Ja też
    > kiedyś planowałem zrobić sobie dzienne, ale po zbadaniu tematu ile
    > wytrzymują ksenony, zwyczajnie sobie darowałem kombinacje alpejskie, bo to
    > skórka za wyprawkę.

    Ale co z tego, że samo źródło jest trwalsze, skoro niszczy się układ
    optyczny, a ten jest bardzo drogi. Reflektor ksenonowy (bez
    przetwornicy, itp.) do LIIFL kosztuje ponad 2000 zł (dla porównania
    halogenowy do tego samego auta to cena o połowę niższa - mowa o
    oryginałach w ASO), a po pięciu latach eksploatacji "non stop" oba
    wymagają praktycznie wymiany lub przynajmniej regeneracji luster, co też
    nie jest szczególnie tanie (jak już wcześniej napisałem za regenerację
    jednego płaciłem więcej niż za komplet DRL. Owszem, można kupić poza ASO
    za ok. 60% wartości lub może jeszcze taniej używane, ale mimo wszystko
    nadal to spory wydatek, więc jakoś mi się nie zgadzają wyniki Twojej
    kalkulacji z moimi.
    No chyba, że części do Mazdy są kilkakrotnie tańsze niż do Renault... ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 46. Data: 2013-10-17 13:35:47
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17 paź 2013 10:53, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    >Rozważam zakup ty lampek. Kosztują niemało, bo nieco ponad 350zł. Podoba
    mi się to, że nie widać pojedynczych diod.

    Użytkowałem. Moja obszerna wypowiedź na ich temat niżej w tym wątku.
    Napisałem tam co prawda, że to Hella, ale mi się pomyliło. To były
    Osramy z tej serii.

    --
    .B:artek.

  • 47. Data: 2013-10-17 13:53:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-17 07:49, Myjk pisze:

    > Pamiętam. Ale tutaj mówimy o wytrzymałości palników ksenonowych -- a te są
    > dużo większe niż napisano powyżej.

    Producenci, z tego co pamiętam określają trwałość na ~3000 godzin.
    Przy mojej długoterminowej średniej około 25km/h (głównie miasto) daje to 75 tys. km.
    Z tym, że ja mam dość szybki dojazd do pracy, bo 12 km robię w około pół godziny.
    Więc biorę pod uwagę że są tacy co stoją w większych korkach, ale są tacy, co w
    mniejszych.
    Stąd podałem szacunkowo 50-100 tys. Szacunki te zweryfikowałem pi*oko wśród
    znajomych,
    użytkujacych pojazdy tak jak ja czyli głównie miejsko, i tylko jeden z nich
    przejechał
    więcej niż 100 tys. na komplecie.

    A ty ile kilometrów przejechałeś na swoich, i jakie masz średnie?

  • 48. Data: 2013-10-17 14:03:17
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2013 13:35:47 UTC+2 użytkownik .B:artek. napisał:

    > U�ytkowa�em. Moja obszerna wypowied� na ich temat ni�ej w tym w�tku.
    >
    > Napisa�em tam co prawda, �e to Hella, ale mi si� pomyli�o. To by�y
    >
    > Osramy z tej serii.

    To te same OSRAM Light@day, do których podałem link?
    Piszesz, że Twoje lampy wykorzystywały tylko markowe diody.
    To z linku wygląda mi na produkt Osram z diodami Osram.
    Chyba, że się tylko łudzę...

  • 49. Data: 2013-10-17 14:08:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 16 paź 2013 22:37, .B:artek. pisze:
    > A propos chińskich i markowych. Też mam podobny pogląd do Twojego,
    > ale... w przypadku moich DLR się nie sprawdził.

    Autokorekta. To nie były Hella, tylko OSRAM. Pomyliło mi się z innym
    samochodem. Ale reszta opowieści się zgadza.

    --
    .B:artek.

  • 50. Data: 2013-10-17 14:14:22
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17 paź 2013 14:03, s...@g...com pisze:
    > To te same OSRAM Light@day, do których podałem link?
    > Piszesz, że Twoje lampy wykorzystywały tylko markowe diody.
    > To z linku wygląda mi na produkt Osram z diodami Osram.
    > Chyba, że się tylko łudzę...

    Konkretnie i dokładnie to były takie światła:
    http://allegro.pl/osram-ledriving-drl301-swiatla-led
    -szybka-wysylka-i3595528652.html

    Nówki chińskie nie wiem z jakich diód korzystają, ale na oko naprawdę
    nie widać żadnej różnicy wobec tych OSRAM. Świecą konkretnie i
    porządnie. Nie "ledwo, ledwo" jak słabo zasilona dioda 3mm, albo
    gówniane ledy za 20 zł.

    --
    .B:artek.