  • 51. Data: 2013-10-17 14:17:16
    Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2013 14:08:18 UTC+2 użytkownik .B:artek. napisał:
    > Autokorekta. To nie by�y Hella, tylko OSRAM. Pomyli�o mi si� z innym
    > samochodem. Ale reszta opowie�ci si� zgadza.
    >
    > .B:artek.

    Przypomniałem sobie, że na stronie Osram jest notka informująca o potencjalnych
    problemach w najnowszych modelach samochodów.
    Generalnie chodzi o sterowanie napięciem alternatora. To jest źródłem problemu, a
    Osram pracuje nad rozwiązaniem. Ciekawe kiedy je znajdzie ;)
    Ja nie mam najnowszego modelu. Problemów chyba nie będzie.
    Druga opcja w moim przypadku to światła dzienne z wykorzystaniem świateł
    przeciwmgielnych.

    Pozdrawiam, Szymek

  • 52. Data: 2013-10-17 14:18:51
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2013 14:14:22 UTC+2 użytkownik .B:artek. napisał:
    > Konkretnie i dok�adnie to by�y takie �wiat�a:
    > http://allegro.pl/osram-ledriving-drl301-swiatla-led
    -szybka-wysylka-i3595528652.html

    Ja myślę o tych:
    http://allegro.pl/osram-led-swiatla-lampy-ledowe-do-
    jazdy-dziennej-i3557531852.html
    Sterowanie jest pewnie podobne lub identyczne.

    Pozdrawiam, Szymek

  • 53. Data: 2013-10-17 14:29:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A ty ile kilometrów przejechałeś na swoich, i jakie masz średnie?

    Sorki, kolimetraż podałeś, ale fajnie byłoby wiedzieć ile to było godzin.

  • 54. Data: 2013-10-17 14:42:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Oct 2013 13:53:27 +0200, Jakub Witkowski

    > A ty ile kilometrów przejechałeś na swoich, i jakie masz średnie?

    125 tys. od wyjazdu z salonu, czyli jeszcze oryginalne xeny. Na średnią nie
    zwracałem szczególnej uwagi, ale na kompie jest (bez resetowania od roku)
    34km/h. Poza tym godziny podawane przez producenta to jedno, ale ksenony
    najbardziej się degradują przy uruchamianiu -- a tych cykli jest np. u mnie
    dosyć sporo.

    --
    Pozdor Myjk

  • 55. Data: 2013-10-17 15:06:28
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17 paź 2013 14:17, s...@g...com pisze:
> [...]
    > ;) Ja nie mam najnowszego modelu. Problemów chyba nie będzie. Druga
    > opcja w moim przypadku to światła dzienne z wykorzystaniem świateł

    Rozwiązanie jest banalne. Dodać kabelek podpinany pod stacyjkę. Jak
    "automatyczne wykrywanie włączonego silnika" działa poprawnie, to super.
    Wystarczy tylko + i - z instalacji. Jak nie, klient podpina kabelek pod
    stacyjkę i też działa. Proste. Ale inżynierowie Osram muszą jeszcze na
    to wpaść.

    --
    .B:artek.

  • 56. Data: 2013-10-17 15:08:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-17 14:42, Myjk pisze:
> [...]
    > najbardziej się degradują przy uruchamianiu -- a tych cykli jest np. u mnie

    No cóż - masz powody do zadowolenia :) Tym bardziej, że producenci (przynajmniej -
    żarówek,
    o czym wiem dość dobrze) zwykle zawyżają ich żywotność, właszcza przez łagodne
    warunki testowe.

  • 57. Data: 2013-10-17 16:34:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
    > Ja kupiłem te:
    > http://www.xenonowe.pl/produkt/18/led-2-swiatla-dzie
    nne-led-5-x-1w-

    > Praktycznie to samo. Diody bodajże Samsunga.
    > Kilka lat bezawaryjnej pracy. Świecą mocno, po podwórku w nocy mogę
    > spokojnie jeździć tylko na nich. Widać je nawet w chorwackim słońcu w
    > południe. Sterownik ma dodatkowy przewód podpinany do świateł
    > pozycyjnych -> włączenie pozycyjnych (i dalej: mijania/drogowych)
    > wygasza światła dzienne.

    " nabity na szkle certyfikat E4 oraz RL (wymagane w Polsce);"

    znaczy maja te certyfikaty czy tylko nabite na szkle :)

    a jakiś papier z homologacją też można dostać jakby sie ktoś zapytał? np
    diagnosta na stacji...

  • 58. Data: 2013-10-17 20:25:36
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor"

    >znaczy maja te certyfikaty czy tylko nabite na szkle :)
    >
    > a jakiś papier z homologacją też można dostać jakby sie ktoś zapytał? np
    > diagnosta na stacji...
    A że się spytam, jakie wozisz ze sobą świadectwa homologacji?
    Pewnie na opony, wszelkie światła zewnętrzne, szyby, hak, felgi, klocki
    hamulcowe, przewody hamulcowe, lusterka...
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 59. Data: 2013-10-17 23:57:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Hinek wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor"

    > A że się spytam, jakie wozisz ze sobą świadectwa homologacji?
    > Pewnie na opony, wszelkie światła zewnętrzne, szyby, hak, felgi,
    > klocki hamulcowe, przewody hamulcowe, lusterka...

    nie wożę... :)

    ale znając chińskie realia podejżewam że te świtła to tylko mają nabite
    znaki ale homologacji nie mają.

    tak swoją droga to ktoś powienien to pilnować bo sporo samoróbek wali po
    oczach bardziej niż długie i to nawet w dzień.

  • 60. Data: 2013-10-18 11:38:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-17 23:57, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >

    > tak swoją droga to ktoś powienien to pilnować bo sporo samoróbek wali po
    > oczach bardziej niż długie i to nawet w dzień.

    Te, co ja kupowałem, mają fabrycznie wytłoczone w szkle. To wystarczy
    dla policmajstra albo ichniego diagnosty. Ponadto miałem sporo
    "makulatury", m.in. z jakimiś certyfikatami czy czymś w tym rodzaju.

    W sklepie z mojego linku kupowałem kilka różnych, wszystkie miały.
    Natomiast co do stanu formalno-prawnego tych certyfikatów - nie wnikam.
    Takie same (identyczne na pierwszy i drugi rzut oka ;) ) lampy widziałem
    u kierowców w Austrii i Niemczech.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.