    From: R2r <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
    Date: Thu, 17 Oct 2013 12:26:12 +0200

    W dniu 2013-10-17 07:49, Myjk pisze:
    > Wed, 16 Oct 2013 18:02:08 +0200, R2r

    > Pamiętam. Ale tutaj mówimy o wytrzymałości palników ksenonowych -- a te są
    > dużo większe niż napisano powyżej. Co więcej, są wytrzymalsze niż zwykłe
    > żarówki halogenowe (chodzi o wytrzymałość na przepięcia, wyboje itd.), żrą
    > mniej prądu, i nie świecą przy tym byle jak aby tylko świecić. Ja też
    > kiedyś planowałem zrobić sobie dzienne, ale po zbadaniu tematu ile
    > wytrzymują ksenony, zwyczajnie sobie darowałem kombinacje alpejskie, bo to
    > skórka za wyprawkę.

    Ale co z tego, że samo źródło jest trwalsze, skoro niszczy się układ
    optyczny, a ten jest bardzo drogi. Reflektor ksenonowy (bez
    przetwornicy, itp.) do LIIFL kosztuje ponad 2000 zł (dla porównania
    halogenowy do tego samego auta to cena o połowę niższa - mowa o
    oryginałach w ASO), a po pięciu latach eksploatacji "non stop" oba
    wymagają praktycznie wymiany lub przynajmniej regeneracji luster, co też
    nie jest szczególnie tanie (jak już wcześniej napisałem za regenerację
    jednego płaciłem więcej niż za komplet DRL. Owszem, można kupić poza ASO
    za ok. 60% wartości lub może jeszcze taniej używane, ale mimo wszystko
    nadal to spory wydatek, więc jakoś mi się nie zgadzają wyniki Twojej
    kalkulacji z moimi.
    No chyba, że części do Mazdy są kilkakrotnie tańsze niż do Renault... ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __