  • 1. Data: 2013-10-16 10:20:54
    Temat: Samochód kupię :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Nie znam się zupełnie na współczesnych samochodach a zamierzam kupić coś.
    To coś miało by służyć do do sporadycznych wyjazdów do miasta (mniej więcej
    200 km/miesiąc) i do 1 trasy zagranicznej rocznie, na powiedzmy 10 tys.
    km. Wymyśliłem sobie też że to będzie używane żeby było tanie i silnik
    miało małolitrażowy na olej napędowy, z uwagi na koszty eksploatacji.
    Chciałbym też żeby jeździło jeszcze conajmniej 10 lat bez większych napraw
    a w razie awarii dawało się naprawić bez wydania majątku. Takie rzeczy jak
    komfort jazdy, wygląd, osiągi, dodatkowe wyposażenie - drugorzędne. Czy
    moglibyście doradzić jakąś markę czy typ?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-10-16 10:24:32
    Temat: Re: Samochód kupię :)
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > komfort jazdy, wygląd, osiągi, dodatkowe wyposażenie - drugorzędne. Czy
    > moglibyście doradzić jakąś markę czy typ?

    Przy założeniu tanie w naprawie diesla sobie odpuść :)

    Lewis

  • 3. Data: 2013-10-16 10:40:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2013 10:20, Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > komfort jazdy, wygląd, osiągi, dodatkowe wyposażenie - drugorzędne. Czy
    > moglibyście doradzić jakąś markę czy typ?

    Cóż, ja miałem podobne wymagania - codzienne dojazdy, czasem trasa w
    kraju - i w rezultacie prawie 3 lata temu nabyłem za 3 tysiące
    pordzewiałą Corsę 1,5D z 1995 roku.

    Wygląda paskudnie i trochę trzeba było włożyć, żeby się nie rozsypywało
    (naprawa podłużnic, wymiana zwrotnicy po wykryciu jej pęknięcia, wymiana
    ogumienia, alternatora, amortyzatorów) i póki co jeździ - a nie
    oszczędzam, bo już parę razy woziłem i po 300kg suchego betonu w workach.

    Znajomi polecali (ze względu na lepszą jakość blacharki) Golfa z drugiej
    serii.

    Czy starczy na 10 lat? Cholera wie. Prezes ma duuuuuuuuuużo młodsze
    (chyba 5-letnie) i "wypasione" Volvo i co chwila coś się sypie, z reguły
    coś drogiego.

    Generalnie im prostsza konstrukcja tym mniejsze ryzyko, że coś się
    zepsuje, a w razie czego naprawa tańsza, nawet jeśli będzie "kowalska".
    Takiego np. common rail bym nie ryzykował.

  • 4. Data: 2013-10-16 10:58:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 10:20:54 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    (...)

    Nowe czy uzywane?

    Jak uzywane, to znajomy sprzedaje Focusa C-maxa z dieslem 1.6 w bardzo
    ladnym stanie.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 5. Data: 2013-10-16 10:58:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > wydania majątku. Takie rzeczy jak komfort jazdy, wygląd, osiągi,
    > dodatkowe wyposażenie - drugorzędne. Czy moglibyście doradzić jakąś

    Przy takich wymaganiach to kupiłbym cokolwiek, byle bylo w dobrym stanie bo
    te 10 lat to szmat czasu.
    200 km na miesiac to raczej wziałbym benzyne.

    Ja kupiłem awaryjnie kilka lat temu starego zx bo sie trafił w dobrym
    stanie i ta cholera do dzis nie chce sie zepsuc wiec jezdze :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 6. Data: 2013-10-16 11:15:25
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Jacek Maciejewski nabazgrał(a):

> [...]
    > majątku. Takie rzeczy jak komfort jazdy, wygląd, osiągi, dodatkowe
    > wyposażenie - drugorzędne. Czy moglibyście doradzić jakąś markę czy typ?

    Volvo S/V40 1.9D albo 1.8 benzyna + gaz.

  • 7. Data: 2013-10-16 16:46:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2013 08:58:55 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Ja kupiłem awaryjnie kilka lat temu starego zx

    Zdekoduj to :) ja się na tym nie znam :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2013-10-16 17:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zdekoduj to :) ja się na tym nie znam :)

    citroena zx - jakies 5 lat temu.
    rocznik 1995.
    Jezdzi do dzis i jeszcze nigdy mnie nie zawiodł.
    Az nie wiem czy to dobrze, czy zle :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 9. Data: 2013-10-16 17:44:39
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 16.10.2013 16:46, Jacek Maciejewski pisze:

    > Zdekoduj to :) ja się na tym nie znam :)

    co Polak, to opinia, albo i więcej. Albo kup nówkę sztukę, i może 10 lat
    pojeździsz, ale za to stracisz na cenie, za 3 lata połowę wartości, albo
    kup używkę. Tu wszystko zależy od stanu. łatwiej jest znaleźć rozbitka w
    dobrym stanie, niż auto któremu nic nie brakuje nie bite, mało
    jeżdżone... Trafiają się takie autka, ale nie są to modele popularne.
    takimi już by jeździli członkowie rodzin właścicieli autokomisów.
    Co do diesla - niema strachu. stare citroeny byly nie do zarąbania. Hdi
    2.0 z 90 konikami jeszcze jest trwały, tani w naprawach i dużo go na
    allegor. Potem już są dwumasy, fapy i inne udoskonalenia powodujące że
    grupowi hejterzy marudzą że diesle są drogie.
    TAnie wozidło to może być xsara, ale też inne auto, byle by nie było
    jakąś bombą zegarową
    nie bój się staruszków

    ToMasz

  • 10. Data: 2013-10-16 23:02:13

    On 10/16/2013 10:20 AM, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > komfort jazdy, wygląd, osiągi, dodatkowe wyposażenie - drugorzędne. Czy
    > moglibyście doradzić jakąś markę czy typ?

    E36. Jak będzie zadbany, to przez 20 lat się nie zepsuje.