  • 31. Data: 2013-10-16 23:22:29
    Temat: Re: Chciałbym sobie kupić światła do jazdy dziennej i pytam...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 16 Oct 2013 23:18:48 +0200 osobnik zwany AL napisał:

    > prowadzisz statystyki czy wrozysz z fusow?

    > dobre swiatla do jazdy dziennej widac nie gorzej albo i lepiej od
    > swiatel mijania (nie dasz rady patrzec na nie bezposrednio - powiedzmy z
    > 2m stojąc naprzeciwko auta).
    > Masz pewnie na mysli jakies ledowe listwy instalowane przez czesc
    > uzytkownikow, ktore rzeczywiscie w swietle dzienym ledwie widac jako
    > punkciki.
    >
    > Wiec ustawodawca nie ma tu nic do gadania - od tego sa kontrole
    > techniczne samochodow (przeciez ci ludzie nie demontuja tych swiatelek
    > jadac na przeglad techniczny).

    to nie chodzi tylko o jasność ale i miejsce umieszczenia. wiele, nawet
    fabrycznych, jest umieszczona gdzieś na czy pod zderzakiem. i w trasie ich
    i tak nie widać.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2013-10-17 01:03:45
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 16 Oct 2013 23:18:48 +0200, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    >A odnosnie uzywania swiatel do jazdy dziennej w czasie ogranicznonej
    >widocznosci - czesc wspolczesnych aut ma czujniki oswietlenia i samemu
    >przelacza pomiedzy swiatlami do jazdy dziennej a mijania (np. o zmroku,
    >podczas deszczu czy wjazd do tunelu, etc).

    Mowa była o mgle, na to żaden czujnik nie pomoże.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 33. Data: 2013-10-17 01:56:05
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > "Nie bój, nie bój..." ;-)
    > Pamiętasz moją Lagę (ta dwójka FL)? Po pięciu latach na soczewkach a
    > przede wszystkim na odbłyśnikach było tyle syfu, że prawie nie działały.
    > Niestety. Dopiero czyszczenie i metalizowanie luster przywróciło im
    > skuteczność. Koszt regeneracji jednego reflektora - jak dobrze pamiętam
    > - przekraczał cenę homologowanych DRL ze sterownikiem, które teraz mam
    > założone w tym aucie.

    a co ma syf na soczewkach do swiatel dziennych? ze jak by wylaczone byly to
    by sie nie zabrudzily?

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 34. Data: 2013-10-17 07:49:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Oct 2013 18:02:08 +0200, R2r

    > "Nie bój, nie bój..." ;-)
    > Pamiętasz moją Lagę (ta dwójka FL)? Po pięciu latach na soczewkach a
    > przede wszystkim na odbłyśnikach było tyle syfu, że prawie nie działały.

    Pamiętam. Ale tutaj mówimy o wytrzymałości palników ksenonowych -- a te są
    dużo większe niż napisano powyżej. Co więcej, są wytrzymalsze niż zwykłe
    żarówki halogenowe (chodzi o wytrzymałość na przepięcia, wyboje itd.), żrą
    mniej prądu, i nie świecą przy tym byle jak aby tylko świecić. Ja też
    kiedyś planowałem zrobić sobie dzienne, ale po zbadaniu tematu ile
    wytrzymują ksenony, zwyczajnie sobie darowałem kombinacje alpejskie, bo to
    skórka za wyprawkę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2013-10-17 08:40:51
    Od: Robson <r...@...pl>

    > taaa, uwielbiam takich co jeżdżą na nich w deszczu. Ciemno i mokro ale
    > przecież jest 4 po ołudniu czyli dzień. to przecież nic innego nie zapali.

    Kiedyś trzeba było jeździć w dzień z włączonymi światłami chyba do 1
    marca. Akurat tego dnia w rzęsistym deszczu, wracając z pracy, czyli
    godzina kilka minut po 16, zwróciłem pewnej pani za kółkiem, że ma
    wyłączone światła. A ta z rozbrajającym uśmiechem stwierdziła, że "od
    dzisiaj już nie trzeba w dzień".
    Z dwojga złego, w deszcz czy mgłę, lepiej z dziennymi niż bez ;)

  • 36. Data: 2013-10-17 08:55:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2013 18:43, Jackare pisze:

    > Aby oszczędzać lustra reflektorów bo się wypalają i grzy rzeczyiście
    > trzeba to gorzej świecą

    No tak, ja mam stare (znaczy - klasyczne) halogeny i te tak szybko ani
    się ani lustra nie wypalają.

    > i dać większe szanse akumulatorowi na krókich
    > dystansach dom-praca-dom

    To chyba przy dojazdach rzędu 5km, ale tyle to bym chyba pieszo poszedł ;)

    > gdy wysyłam z googla to sobie moge zawinąć rękawy co najwyżej :(

    ENTER w klawiaturze zgubiłeś?

  • 37. Data: 2013-10-17 08:56:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2013 18:45, Jackare pisze:

    > aha. I w poprzednim aucie wymieniłem w ciągu 10 lat 3 razy wyłącznik
    > świateł - styki się wypalały. Każdy z nich kosztował około 250 zł.
    > Wymieniałem sam.

    Umm... Prąd do świateł idzie bezpośrednio przez wyłącznik??

    Dziwna konstrukcja - to już w ubiegłym wieku realizowano to przekaźnikami...

  • 38. Data: 2013-10-17 08:58:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2013 07:49, Myjk pisze:

> [...]
    > kiedyś planowałem zrobić sobie dzienne, ale po zbadaniu tematu ile
    > wytrzymują ksenony, zwyczajnie sobie darowałem kombinacje alpejskie, bo to

    Czyli mamy dwie wersje zeznań ;)

  • 39. Data: 2013-10-17 09:26:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 Oct 2013 08:40:51 +0200 osobnik zwany Robson
    napisał:

> [...]
    > dzisiaj już nie trzeba w dzień".
    > Z dwojga złego, w deszcz czy mgłę, lepiej z dziennymi niż bez ;)

    to zależy. Nadmiar świateł powoduje, że rowery czy motocykle giną wśród
    setek zapalonych lamp. I ich widoczność się zdecydowanie pogorszyła.
    Również 1 bez świateł jest słabiej widoczny wśród tych zapalonych

  • 40. Data: 2013-10-17 10:53:12
    Od: s...@g...com

    Czy ktoś użytkuje może Osram Light@day?
    http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/automo
    tive-lamps/automotive-cars/led-exterior-lighting/led
    -lightday/index.jsp
    Rozważam zakup ty lampek. Kosztują niemało, bo nieco ponad 350zł. Podoba mi się to,
    że nie widać pojedynczych diod.

    Pozdrawiam, Szymek