    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Certyfikacja, było: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Fri, 23 Mar 2012 12:08:49 +0100
    <jka447$ml5$1@inews.gazeta.pl> <jka4hq$i72$6@inews.gazeta.pl>
    <3...@l...googlegroups.com>
    <jkacp2$vl9$1@mx1.internetia.pl> <jkajd1$uf$1@inews.gazeta.pl>
    <jkakgk$rn0$1@mx1.internetia.pl> <jkap6j$88k$1@inews.gazeta.pl>
    <jkc0is$1ce$1@news.task.gda.pl>
    <b...@k...googlegroups.com>
    <jkcbk3$nuk$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@f...googlegroups.com>
    <jkcpcd$or3$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@i...googlegroups.com>

    W dniu 2012-03-21 18:06, Andrzej Jarzabek pisze:
    [...]
    > To jest rzecz jasna teoria idealnego świata, możemy się zastanawiać,
    > czy w rzeczywistości raczej nie mamy plutokracji kolesi, którzy
    > zarabiają miliony, mają na własność media więc kontrolują to, co
    > słyszą konsumento-wyborcy, a politycy i tak ich słuchają, bo to oni im
    > finansują kampanie wyborcze.
    >
    > Tylko że jeśli przyjmiemy taki punkt widzenia, to przecież nie ma nic
    > szczególnego - dowolna polityka władz, nie ważne jak rzekomo
    > gruntownymi badaniami poparta, będzie zawsze tylko wynikiem lobbingu
    > kolesi, którzy mogą zarobić na niej miliony, choćby miliony miały
> [...]

    Wystarczy nawoływać do ograniczania regulacji, gdzie to tylko się da.
    Dlatego moim pierwszym odruchem jest "nie dla regulacji". Im mniej
    regulacji, tym mniej miejsca, żeby lobbing prowadzić. Przyjmijmy, że
    naturalnym stanem (szczególnie, gdy mówimy o młodych dziedzinach,
    a programowanie taką jest np. w porównaniu z leczeniem) jest brak
    regulacji.

    A jeśli komuś zależy na certyfikacji, to niech przedstawi twarde
    argumenty za. Ewentualne badania - za swoje pieniądze. Oczywiście potem
    i tak będę szukał dziury w całym twierdząc, że przekupił ekspertów 8-)
    Ale przynajmniej będzie od czego racjonalnie zacząć dyskusję. A tym
    czasem okopuję się na konserwatywno-liberalnym stanowisku: "Przekonaj
    mnie, że zmiana ograniczająca wolność jest pożyteczna, a Cię poprę".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net