    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Certyfikacja, było: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Fri, 23 Mar 2012 09:23:33 +0100
    <jkakgk$rn0$1@mx1.internetia.pl> <jkap6j$88k$1@inews.gazeta.pl>
    <jkc0is$1ce$1@news.task.gda.pl>
    <b...@k...googlegroups.com>
    <jkcbk3$nuk$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@f...googlegroups.com>
    <jkcfmj$6pe$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@v...googlegroups.com>
    <jkcodq$ae2$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@4...com>

    W dniu 2012-03-22 02:12, A.L. pisze:
> [...]
    [...]
    > Pewnie. Ja tez uwazam ze specjalizacja lekarzy jst po gzryba
    > potzrebna. KAzdy pzreciez umie leczyc. Zaraz po studiach. Kosztow
    > specjalizacji w ewidentnt sposob nei warto ponosic.

    Zadając te pytania nijak nie dawałem do zrozumienia, że uważam, że
    w przypadku lekarzy certyfikacja jest zbędna. Próbujesz przypisać mi
    nie moje słowa.

    > Opor przeciko certypikacji wsrod programistow wynika z jednego,
    > jedynago powodu - wieksosc programistow nei ma zielonego pojecia o tym
    > co robi. Wprowadzenie obowiazkowej certyfikacji zmiejszyloby ilosc
    > programistow o 2 czy 3 zera, zwiekszajac przy okazji ich pensje. Wiec
    > ani zatrudniani ani zatrudniajacy nei sa tym zainteresowani. Nie sa,
    > albowiem w odroznieniu, na przyklad, produkcji samochodow z kolami
    > tylko z lewej strony, czy bezkarnego usmiercania pacjentow
    > "inzynierowie" programwoania i firmy moga dosraczac na rynek kompletne
    > gowno bez zadnych nehatywnych konsekwencji.

    Zawsze myślałem, że producenci gówna jednak czasem bankrutują...

    Po za tym istnieje dość poważna różnica między lekarzem a programistą.
    Prawie każda decyzja prawie każdego lekarza ma poważny wpływ na zdrowie,
    a często i życie pacjenta. Z programistami - wręcz przeciwnie.

    Wracając do moich pytań w kontekście programistów - może warto
    certyfikować produkty programistów, których działanie ma bezpośredni
    wpływ na życie i zdrowie? Natomiast kompletnie bez sensu byłoby
    certyfikowanie każdego, kto ma ochotę napisać kawałek kodu i pokazać go
    światu.

    > [...]
    >

    > Slusznie. Wiec bezkarnie mozan dostarczac badziewie. Klient i tak
    > zaplaci, aglosu nie ma

    Ma portfel. I w ogromnej większości przypadków, kiedy chce korzystać
    z oprogramowania, to w zupełności wystarczy.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net