eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Date: Sat, 04 Dec 2010 20:58:23 +0100
    Organization: -
    Lines: 45
    Message-ID: <d...@4...com>
    References: <id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
    <id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
    <id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
    <id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
    <id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    <ida8u8$29kj$1@news.mm.pl> <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
    <idd39f$17j3$1@news.mm.pl> <4cfa8fcd$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291492703 14097 82.143.187.50 (4 Dec 2010 19:58:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 19:58:23 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331342
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 04 Dec 2010 20:00:29 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
    >ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
    >kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
    >mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
    >czterokanałowy ABS.

    Ale wiesz Tomaszu - moze nie mialem 20h za soba tylko troche wiecej w
    miare coraz szybszej jazdy, ale jakos hamowanie nigdy nie sprawialo mi
    klopotow i potrzeby ABS jakos nie odczuwam.

    Co innego ESP - jazdy na granicy poslizgu chyba nie opanowalem.

    Hm, ABS .. moze by sie z raz przydal, gdy warunki przypominaly "ale
    urwal". Glupie uczucie. Ale czy ABS potrafilby zatrzymac auto w takich
    warunkach ? Obok kolega pisze ze chyba nie ..


    >> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
    >Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
    >teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.

    Albo i nie, bo jesli raz na tysiac hamowan ma mi ABS zglupiec i nei
    hamowac, to ja za taki system serdecznie dziekuje.

    A jeden przypadek sam potwierdzasz - szwankujacy czujnik/kabel i
    odpuszczenie hamulca akurat wtedy gdy jest najbardziej potrzebny ..

    >Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
    >samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
    >rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
    >końca.

    Tak tak, tylko po co BA wymyslili ?

    >Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
    >przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
    >przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
    >głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
    >Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.

    Jakos tak nigdy nie sprawialo mi to problemu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: