eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Data: 2010-12-04 21:54:32
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 04 Dec 2010 21:44:46 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >W dniu 2010-12-04 20:58, J.F. pisze:
    >> Ale wiesz Tomaszu - moze nie mialem 20h za soba tylko troche wiecej w
    >> miare coraz szybszej jazdy, ale jakos hamowanie nigdy nie sprawialo mi
    >> klopotow i potrzeby ABS jakos nie odczuwam.
    >
    >Bo nie chodzi o to że ABS to jest coś koniecznego żeby hamować.
    >To jedynie jakieś tam ułatwienie, tyle że ułatwienie na tyle duże że

    No i polemizuje, bo jak na moj gust to male.

    >stosuje się je nawet w sporcie gdzie są ludzie którzy w życiu prawie nic
    >innego nie robią tylko ćwiczą to hamowanie.

    Ale w sporcie kryterium moze byc takie ze czas okrazenia sie skraca o
    0.1s .

    >Poważną wadą klasycznych hamulców jest to że trzeba umieć z nich
    >korzystać. Każdy kierowca jakoś tam umie - ale jeden lepiej inny gorzej.

    No coz, osobiscie uwazam ze nie tak trudno sie tego nauczyc :-)

    >Nie ma też ryzyka że ABS spanikuje widząc przed maską wybiegające
    >dziecko, ABS nie ma gorszej dyspozycji,

    Tu przyznaje racje - ABS moze zareagowac szybciej niz ja. Przy
    hamowaniu z 80 to moze bez znaczenia, ale w miejskim gestym ruchu moge
    nie zdazyc.

    >ABS nie da się zaskoczyć nieprzewidzianymi warunkami itp.

    Oj, dasz gwarancje na pismie ? :-)

    >> Albo i nie, bo jesli raz na tysiac hamowan ma mi ABS zglupiec i nei
    >> hamowac, to ja za taki system serdecznie dziekuje.
    >> A jeden przypadek sam potwierdzasz - szwankujacy czujnik/kabel i
    >> odpuszczenie hamulca akurat wtedy gdy jest najbardziej potrzebny ..

    >Ale sprawny ABS nie głupieje, a niesprawny powinien po krótkiej chwili
    >się opamiętać.

    Mnie ta jedna krotka chwila wystarczy, dziekuje, nie ..

    >Jak system szwankuje to to jest jego awaria, a nie cecha systemu.

    Cecha systemu jest ze predzej czy pozniej ulegnie awarii.

    >Podobnie można mówić że hamulce hydrauliczne są złe, bo są
    >zapowietrzone, pękają wężyki, przeciekają pompy itd.

    Ale tylko pekajace wezyki zaskakuja kierowce. A przy ABS one nadal sa
    :-)

    >Raz na tysiąc hamowań to ja bym się bardziej obawiał że mi się zdarzy
    >zgłupieć będąc zaskoczonym dziwną sytuacją niż tego że układ się zepsuje.

    Ale mamy juz troche doswiadczenia za kolkiem i wiemy jak sie nam
    czesto zdarza zglupiec. Placic za cos co moze statystyki tylko popsuc?

    >I dlatego w sporcie tam gdzie się da z takich pomagaczy się korzysta, bo
    >nawet najlepsi kierowcy świata nie są w stanie uzyskać takiej
    >powtarzalności w każdych warunkach jaką daje elektronika.

    Ale oni maja nieakceptowalny w cywilnym ruchu poziom wypadkowosci :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: