-
Data: 2010-12-04 20:58:23
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 04 Dec 2010 20:00:29 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
>ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
>kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
>mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
>czterokanałowy ABS.
Ale wiesz Tomaszu - moze nie mialem 20h za soba tylko troche wiecej w
miare coraz szybszej jazdy, ale jakos hamowanie nigdy nie sprawialo mi
klopotow i potrzeby ABS jakos nie odczuwam.
Co innego ESP - jazdy na granicy poslizgu chyba nie opanowalem.
Hm, ABS .. moze by sie z raz przydal, gdy warunki przypominaly "ale
urwal". Glupie uczucie. Ale czy ABS potrafilby zatrzymac auto w takich
warunkach ? Obok kolega pisze ze chyba nie ..
>> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
>Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
>teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.
Albo i nie, bo jesli raz na tysiac hamowan ma mi ABS zglupiec i nei
hamowac, to ja za taki system serdecznie dziekuje.
A jeden przypadek sam potwierdzasz - szwankujacy czujnik/kabel i
odpuszczenie hamulca akurat wtedy gdy jest najbardziej potrzebny ..
>Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
>samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
>rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
>końca.
Tak tak, tylko po co BA wymyslili ?
>Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
>przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
>przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
>głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
>Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.
Jakos tak nigdy nie sprawialo mi to problemu.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.10 21:44 Tomasz Pyra
- 04.12.10 21:54 J.F.
- 04.12.10 23:11 Tomasz Pyra
- 05.12.10 09:57 Karolek
- 05.12.10 10:13 Karolek
- 05.12.10 11:16 Tomasz Pyra
- 05.12.10 11:37 Karolek
- 05.12.10 16:29 Tomasz Pyra
- 05.12.10 16:48 Karolek
- 05.12.10 17:28 Tomasz Pyra
- 05.12.10 20:02 Karolek
- 05.12.10 21:12 Tomasz Pyra
- 05.12.10 22:24 Karolek
- 06.12.10 02:34 Tomasz Pyra
- 06.12.10 07:58 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze