eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Data: 2010-12-04 20:58:23
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 04 Dec 2010 20:00:29 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
    >ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
    >kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
    >mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
    >czterokanałowy ABS.

    Ale wiesz Tomaszu - moze nie mialem 20h za soba tylko troche wiecej w
    miare coraz szybszej jazdy, ale jakos hamowanie nigdy nie sprawialo mi
    klopotow i potrzeby ABS jakos nie odczuwam.

    Co innego ESP - jazdy na granicy poslizgu chyba nie opanowalem.

    Hm, ABS .. moze by sie z raz przydal, gdy warunki przypominaly "ale
    urwal". Glupie uczucie. Ale czy ABS potrafilby zatrzymac auto w takich
    warunkach ? Obok kolega pisze ze chyba nie ..


    >> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
    >Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
    >teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.

    Albo i nie, bo jesli raz na tysiac hamowan ma mi ABS zglupiec i nei
    hamowac, to ja za taki system serdecznie dziekuje.

    A jeden przypadek sam potwierdzasz - szwankujacy czujnik/kabel i
    odpuszczenie hamulca akurat wtedy gdy jest najbardziej potrzebny ..

    >Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
    >samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
    >rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
    >końca.

    Tak tak, tylko po co BA wymyslili ?

    >Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
    >przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
    >przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
    >głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
    >Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.

    Jakos tak nigdy nie sprawialo mi to problemu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: