-
Data: 2010-12-04 20:58:23
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 04 Dec 2010 20:00:29 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
>ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
>kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
>mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
>czterokanałowy ABS.
Ale wiesz Tomaszu - moze nie mialem 20h za soba tylko troche wiecej w
miare coraz szybszej jazdy, ale jakos hamowanie nigdy nie sprawialo mi
klopotow i potrzeby ABS jakos nie odczuwam.
Co innego ESP - jazdy na granicy poslizgu chyba nie opanowalem.
Hm, ABS .. moze by sie z raz przydal, gdy warunki przypominaly "ale
urwal". Glupie uczucie. Ale czy ABS potrafilby zatrzymac auto w takich
warunkach ? Obok kolega pisze ze chyba nie ..
>> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
>Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
>teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.
Albo i nie, bo jesli raz na tysiac hamowan ma mi ABS zglupiec i nei
hamowac, to ja za taki system serdecznie dziekuje.
A jeden przypadek sam potwierdzasz - szwankujacy czujnik/kabel i
odpuszczenie hamulca akurat wtedy gdy jest najbardziej potrzebny ..
>Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
>samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
>rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
>końca.
Tak tak, tylko po co BA wymyslili ?
>Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
>przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
>przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
>głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
>Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.
Jakos tak nigdy nie sprawialo mi to problemu.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.10 21:44 Tomasz Pyra
- 04.12.10 21:54 J.F.
- 04.12.10 23:11 Tomasz Pyra
- 05.12.10 09:57 Karolek
- 05.12.10 10:13 Karolek
- 05.12.10 11:16 Tomasz Pyra
- 05.12.10 11:37 Karolek
- 05.12.10 16:29 Tomasz Pyra
- 05.12.10 16:48 Karolek
- 05.12.10 17:28 Tomasz Pyra
- 05.12.10 20:02 Karolek
- 05.12.10 21:12 Tomasz Pyra
- 05.12.10 22:24 Karolek
- 06.12.10 02:34 Tomasz Pyra
- 06.12.10 07:58 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- 2025-03-10 Czyli się da
- 2025-03-10 Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- 2025-03-10 Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- 2025-03-09 Re: lider unieważnionych wyborów niedopuszczony do powtórki
- 2025-03-10 mBąk jest wczorajszy.
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst