eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Data: 2010-12-05 10:13:30
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-12-04 20:00, Tomasz Pyra pisze:

    >> Ale czemu nie dadza im ABSu, skoro taki dobry?
    >
    > Bo to jest sport i posiada reguły gry.
    > Tak jak maratończycy którzy nie używają rowerów - nie dlatego że nogi są
    > szybsze, a dlatego że rowerem nie wolno.
    >
    > Co do ABS i innych systemów pomagających w sporcie to oczywiście stosuje
    > się gdzie tylko się da i nawet czasami tam gdzie się nie da.
    >
    > Np. do 1994 systemy używane były w Formule 1, od 1994 zostały zakazane,
    > ale zespoły w mniej lub bardziej legalny sposób starały się i tak je
    > implementować na tym co nie było zakazane.
    > Z tego powodu od przyszłego sezonu teamy nie mogą stosować swojej
    > elektroniki sterowania samochodem, a jedynie będzie jeden model ECU
    > aprobowany przez FIA, którego zespoły nie będą mogły programować, a
    > jedynie konfigurować.
    >
    > Bo okazało się że za pomocą ECU silnika i układu anti-stall robiono
    > prymitywny, jednokanałowy ABS działający na tylną oś, który
    > przeciwstawiał się blokowaniu tylnych kół mocą silnika.
    >
    > Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
    > ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
    > kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
    > mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
    > czterokanałowy ABS.
    >

    Tak, zgadza F1 nie porusza sie po sniegu czy lodzie.
    Wyniki testu zatem potwierdzaja Twoje bolesne wypociny, ktore byly
    zupelnie niepotrzebne bo ja nie przeczylem, ze ABS czasami pomaga.

    >>
    >> Widac nie czytales mojej plomiennej dyskusji z Arek (G).
    >
    > Znalazłeś artykuł, którego autorzy spisali coś z Wikipedii, gdzie ktoś
    > skopiował coś z jeszcze innej strony na której ktoś powoływał się na
    > fiński magazyn motoryzacyjny który podobno takiego testu nigdy nie
    > publikował.

    O, tego sie po Tobie nie spodziewalem, troche tania ta manipulacja Tomaszu.
    Ciekawe skad wziales ta wikipedie, skoro w samym artykule jak byk stoi
    "źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma".
    Ciekawe czemu ktos powoluje sie na cos co nie istnieje... widac kolejny
    spisek, ktory zakrawa juz na zamach na ludzkosc.
    Powinienes zglosic takie naduzycie skoro jestes w posiadaniu jakiejs
    wiedzy na ten temat.

    > Natomiast same dane (zapewne z braku innych pasujących do ideologii)
    > stały się wręcz ołtarzem "dobrych kierowców" którzy robią takie rzeczy
    > swoimi samochodami, że kierowcy Formuły 1 mogą im najwyżej buty czyścić.
    >

    No mi kierowcy F1 moga, bo raz ze nie sa tacy cudowni, a dwa ze jezdza w
    zupelnie innych warunkach.
    Wiec takie przytyki o kierowcach F1 to sobie wiesz gdzie mozesz...

    >>
    >> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
    >
    > Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
    > teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.
    >

    Jasne, liscie, piasek, snieg, lod to warunki laboratoryjne...

    > Ci kierowcy którzy zamiast teoretyzować i czytać artykuły, jeżdżą i
    > trenują, znają chociażby swoje ograniczenia i wiedzą że na drodze, w
    > rzeczywistej sytuacji daje to przewagę nad kimś kto takiego systemu nie ma.
    >
    > Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
    > samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
    > rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
    > końca.
    >
    > Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
    > przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
    > przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
    > głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
    >

    Tak, zgadza sie, raz ABS duzo daje innym razem sie na nim przejedziesz
    bo gdzie normlanie byc wyhamowal na zablokowanych kolach to z ABS
    bedziesz jechal jak na lodowisku.

    > Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.

    Gdzie to wyczytales mistrzu?
    Chyba wyranie zaznaczam od poczatku, ze wada ABSu sa jego ograniczenia w
    pewnych warunkach, ktore bynajmniej nie sa laboratoryjne.
    Za to w laboratoryjnych typu suchy asfalt ABS spisuje sie znakomicie,
    testy to potwierdzaja. Faktycznie do F1 jak znalazl ten system pasuje.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: