-
Data: 2010-12-05 10:13:30
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-04 20:00, Tomasz Pyra pisze:
>> Ale czemu nie dadza im ABSu, skoro taki dobry?
>
> Bo to jest sport i posiada reguły gry.
> Tak jak maratończycy którzy nie używają rowerów - nie dlatego że nogi są
> szybsze, a dlatego że rowerem nie wolno.
>
> Co do ABS i innych systemów pomagających w sporcie to oczywiście stosuje
> się gdzie tylko się da i nawet czasami tam gdzie się nie da.
>
> Np. do 1994 systemy używane były w Formule 1, od 1994 zostały zakazane,
> ale zespoły w mniej lub bardziej legalny sposób starały się i tak je
> implementować na tym co nie było zakazane.
> Z tego powodu od przyszłego sezonu teamy nie mogą stosować swojej
> elektroniki sterowania samochodem, a jedynie będzie jeden model ECU
> aprobowany przez FIA, którego zespoły nie będą mogły programować, a
> jedynie konfigurować.
>
> Bo okazało się że za pomocą ECU silnika i układu anti-stall robiono
> prymitywny, jednokanałowy ABS działający na tylną oś, który
> przeciwstawiał się blokowaniu tylnych kół mocą silnika.
>
> Ale oczywiście nie porównujmy melepetów jeżdżących w F1, którym pomaga
> ABS działający tak dobrze jak te drogowe z lat 70-tych, do mistrzów
> kierownicy, którzy po ukończeniu 20-to godzinnego kursu na prawo jazdy,
> mają już wszystkie rozumy zjedzone i potrafią hamować lepiej niż
> czterokanałowy ABS.
>
Tak, zgadza F1 nie porusza sie po sniegu czy lodzie.
Wyniki testu zatem potwierdzaja Twoje bolesne wypociny, ktore byly
zupelnie niepotrzebne bo ja nie przeczylem, ze ABS czasami pomaga.
>>
>> Widac nie czytales mojej plomiennej dyskusji z Arek (G).
>
> Znalazłeś artykuł, którego autorzy spisali coś z Wikipedii, gdzie ktoś
> skopiował coś z jeszcze innej strony na której ktoś powoływał się na
> fiński magazyn motoryzacyjny który podobno takiego testu nigdy nie
> publikował.
O, tego sie po Tobie nie spodziewalem, troche tania ta manipulacja Tomaszu.
Ciekawe skad wziales ta wikipedie, skoro w samym artykule jak byk stoi
"źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma".
Ciekawe czemu ktos powoluje sie na cos co nie istnieje... widac kolejny
spisek, ktory zakrawa juz na zamach na ludzkosc.
Powinienes zglosic takie naduzycie skoro jestes w posiadaniu jakiejs
wiedzy na ten temat.
> Natomiast same dane (zapewne z braku innych pasujących do ideologii)
> stały się wręcz ołtarzem "dobrych kierowców" którzy robią takie rzeczy
> swoimi samochodami, że kierowcy Formuły 1 mogą im najwyżej buty czyścić.
>
No mi kierowcy F1 moga, bo raz ze nie sa tacy cudowni, a dwa ze jezdza w
zupelnie innych warunkach.
Wiec takie przytyki o kierowcach F1 to sobie wiesz gdzie mozesz...
>>
>> Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
>
> Są to minusy czysto teoretyczne i dlatego podniecają się nimi wyłącznie
> teoretycy. Można je zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych.
>
Jasne, liscie, piasek, snieg, lod to warunki laboratoryjne...
> Ci kierowcy którzy zamiast teoretyzować i czytać artykuły, jeżdżą i
> trenują, znają chociażby swoje ograniczenia i wiedzą że na drodze, w
> rzeczywistej sytuacji daje to przewagę nad kimś kto takiego systemu nie ma.
>
> Bo teoria jest taka że z ABS i bez ABS rozpoczyna się hamowanie w tym
> samym punkcie. Praktyka natomiast jest taka że mając ABS istotnie
> rozpoczyna się hamowanie od razu z pełną siłą i trzyma się ją do samego
> końca.
>
> Nie mając ABS trzeba stracić cały kawał drogi na "namacanie" granicy
> przyczepności, a jeżeli po drodze zdarzy się jeszcze jakaś nierówna
> przyczepność trzeba stracić kolejne metry drogi hamowania na każde
> głębsze odpuszczenie hamulca potrzebne do zachowania sterowności.
>
Tak, zgadza sie, raz ABS duzo daje innym razem sie na nim przejedziesz
bo gdzie normlanie byc wyhamowal na zablokowanych kolach to z ABS
bedziesz jechal jak na lodowisku.
> Ale oczywiście mistrzowie kierownicy potrafią to zrobić lepiej.
Gdzie to wyczytales mistrzu?
Chyba wyranie zaznaczam od poczatku, ze wada ABSu sa jego ograniczenia w
pewnych warunkach, ktore bynajmniej nie sa laboratoryjne.
Za to w laboratoryjnych typu suchy asfalt ABS spisuje sie znakomicie,
testy to potwierdzaja. Faktycznie do F1 jak znalazl ten system pasuje.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 11:16 Tomasz Pyra
- 05.12.10 11:37 Karolek
- 05.12.10 16:29 Tomasz Pyra
- 05.12.10 16:48 Karolek
- 05.12.10 17:28 Tomasz Pyra
- 05.12.10 20:02 Karolek
- 05.12.10 21:12 Tomasz Pyra
- 05.12.10 22:24 Karolek
- 06.12.10 02:34 Tomasz Pyra
- 06.12.10 07:58 Karolek
- 06.12.10 09:55 Arek (G)
- 06.12.10 10:03 Arek (G)
- 06.12.10 10:12 Karolek
- 06.12.10 10:13 Karolek
- 06.12.10 10:24 Arek (G)
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=