eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Sat, 04 Dec 2010 20:11:46 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    References: <id2ff4$v55$1@news.onet.pl>
    <7...@f...googlegroups.com>
    <id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
    <id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
    <id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
    <id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
    <id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
    <id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    <ida8u8$29kj$1@news.mm.pl> <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
    <idd39f$17j3$1@news.mm.pl> <1fm4w6iihlb08$.1u4ema5ca7gh1.dlg@40tude.net>
    <ide00p$1ohp$1@news.mm.pl>
    In-Reply-To: <ide00p$1ohp$1@news.mm.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 42
    Message-ID: <4cfa9271$0$21010$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.159.141
    X-Trace: 1291489905 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21010 83.25.159.141:12869
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331326
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-04 19:05, Karolek pisze:
    > W dniu 2010-12-04 13:05, Marcin Stankiewicz pisze:
    >> Dnia Sat, 04 Dec 2010 10:55:04 +0100, Karolek na pl.misc.samochody
    >> napisał(a):
    >>
    >>>> W samochodzie bez ABS jest tak jak piszesz - optymalnie wykorzystać da
    >>>> się hamulce tylko tej osi która pierwsza się blokuje.
    >>>> Dlatego w samochodach sportowych rozdział siły hamowania przód:tył
    >>>> zmienia kierowca w zależności od nawierzchni i warunków.
    >>
    >>> Ale czemu nie dadza im ABSu, skoro taki dobry?
    >>
    >> Właśnie dlatego, że taki dobry. Chcą uzależnić wyniki od umiejętności
    >> kierowcy, a nie możliwości samochodu. W F1 swego czasu "zbanowali"
    >> wszelkie
    >> wspomagacze - ABS, TC, LC itp. Zachowanie opytmalnej trakcji należy teraz
    >> do zadań kierowcy ;-)
    >>
    >
    > To bezpieczenstwo sie juz nie liczy?

    A owszem - była to jedna z kwestii podnoszonych przy okazji zakazu tych
    systemów.
    Aryton Senna przed sezonem 1994 mówił, że wycofanie elektronicznych
    systemów wspomagających bez zajęcia się osiągami bolidów będzie
    niebezpiecznie.
    I było - 1994 to najgorszy pod względem wypadków rok w F1.

    Dopiero w 1995 wprowadzone zmiany redukujące prędkość bolidów.

    > Ciekawe, ciekawe.
    > A co zmieniloby posiadanie ABSu w wynikach i porownaniu umiejetnosci
    > kierowcow?
    > W koncu kazdy mialby ten ABS.

    No właśnie tyle, że dziś jeden potrafi hamować lepiej, a inny gorzej i
    to jest konkurencja.
    Z ABS każdy już potrafi tak samo.

    Jestem przekonany że dziś bez problemu można by zastąpić kierowcę
    komputerem którego nikt by na torze wtedy nie dogonił.
    Ale nie o to chodzi w sporcie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: