    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Date: Thu, 02 Dec 2010 12:59:35 +0100
    <id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
    <id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
    <id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
    <id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
    <id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
    <id5589$1fli$1@news.mm.pl> <id5cjh$dl2$1@inews.gazeta.pl>
    <id5eqi$gp2$1@news.mm.pl> <id5l9b$i1m$1@inews.gazeta.pl>
    <id5o9j$2its$1@news.mm.pl> <id5tbi$g2s$1@inews.gazeta.pl>
    <id67d9$1sb5$1@news.mm.pl> <id7qk6$hfo$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2010-12-02 10:58, Arek (G) pisze:

    > No nie pojmuje, tak samo, jak producenci samochodów, którzy świadomie
    > obniżają bezpieczeństwo swoich produktów montując tam ABS. Tak samo jak
    > Ci co sprawili, że ABS jest teraz standardem i musi być w każdym
    > samochodzie itp. Tylko wąska grupa osób na pms, w tym Ty macie tą
    > tajemną wiedzę.

    Widac Twoj mozg nie ogarnia takich rzeczy.

    > Do ABS'u nie, ale do twoich rewelacji odnośnie hamowania na zblokowanych
    > kołach na asfalcie posypanym piaskiem.

    To zadne rewelacje, to jest fakt.
    Jak myslisz, ze wyprzesz fakty ze swojej swiadomosci to one wezma sie i
    znikna to jestes w wielkim bledzie.

    > A tu masz przykład jak zblokowane koła doskonale hamują na śliskiej
    > nawierzchni:
    > http://www.youtube.com/watch?v=ZPvut976C68&feature=r
    elated

    LOL.
    Co przyklad oblodzonej drogi ma wspolnego z piaskiem na asfalcie?
    pytanie za 100 pkt. :>
    Ale jak juz bardzo chcesz brnac dalej w te bzdury, to moze pokaz jak
    hamuje ABS na oblodzonej drodze :>

    > Skoro nie tak jak ja napisałem, to napisz jak? Ciągle tylko piszesz, że
    > coś jest nie tak, że jest inaczej, ale może w końcu doczekam się jakiś
    > konkretów?

    Przeciez kazdy kto ma oczy, mozg i samochod z ABSem to wie jak on dziala.
    Wybacz ja nie mam cierpliwosci tlumaczyc jak niemowlakowi.
    Jezeli Twoja inteligencja zostala wykorzeniona przez marketoidow
    chwalacych ABS to sorry, ale to Twoj problem.

    > Nikt tego nie wie, bo fizycznie nie jest możliwe aby to wiedzieć. A ktoś
    > kto twierdzi, że wie, to początkujący kierowca któremu się wydaje.

    LOL, jest jak najbardziej mozliwe, a ze Ty nie potrafisz... moze trzeba
    sie bardziej postarac, a nie wsiadac do auta i wierzyc w ABS czy inne 3
    literowe skroty.

    > LOL, dobre:)

    No tak, dziala tylko w przypadku tych co potrafia z niego zrobic uzytek.
    Ale ogolnie, to polecam, bo to fajna i przydatna rzecz, a uzywanie nic
    nie kosztuje i nawet nie boli.

    > Zróbmy test ile operacji 2+2 jesteś w stanie obliczyć w ciągu jednej
    > milionowej części sekundy? Potem możemy sięgać bo bardziej złożone
    > obliczenia i porównać czasy.

    LOL, widac jestes mocno ograniczony.
    Jak wstajesz z krzesla to tez wykonujesz pierdylion opercji
    matematycznych, zeby wiedziec jak to zrobic? :>

    > Owszem umysł na wielu polach ma przewagę nad komputerem, niestety nie są
    > to takie zastosowania o których mówimy.

    Wlasnie sa, tylko nie kazdy potrafi z mozgu zrobic uzytek.

    > Tak nawiasem, widzę, że rozmowa doszła już do granicy absurdu. Bo skoro
    > ktoś twierdzi, że potrafi coś zrobić lepiej i szybciej, niż dedykowany
    > do tego mechanizm, to ja wymiękam. Zdecydowanie za dużo filmów sci-fi.

    Dyskusja nie jest o lepiej, szybciej, tylko o ograniczeniach i ich braku.

    > A po co wypuszczają kolejne procesory z większą ilością rdzeni, większą
    > częstotliwością taktowania, skoro już pierwszy stworzony kilkadziesiąt
    > lat temu, działający na lampach był szybszy niż człowiek?

    Ten stworzony do grania w szachy jakos dlugo nie mogl byc szybszy/lepszy
    od czlowieka :>
    A bynajmniej tego typu komputerow nie stosuja do sterownikow ABS.

    > A dlaczego ABS jest standardem, właśnie przez takich jak Ty, młodych
    > buntowników, którym się za dużo wydaje.

    Raczej przez takich jak Ty, co to sraja pod siebie jak widza pierwszy snieg.

    > Nie rajdowego tylko Twoje, żaden rajdowy nie zahamuje lepiej niż ABS. A
    > jak twierdzi, że jest inaczej, znaczy, że głupek udający cwaniaka.

    Glupek to Ty jestes, bo nie rozumiesz istoty problemu.

    > Jak często jeździsz, po totalnie zaśnieżonym terenie, albo po wydmach?
    > Ja chyba raz i to na bardzo krótkim odcinku i z bardzo niską prędkością.
    > No i jeszcze policz ile wypadków śmiertelnych miało miejsce w takich
    > warunkach.

    Zima, szczegolnie ostatnia, to po sniegu chyba kilka miesiecy, jesienia
    po lisciach tez by sie w sumie uzbieralo sporo, a zwykly piasek na
    asfalcie moze wystapic w zasadzie o kazdej porze roku.
    Za to idealnie czysty suchy asfalt to zdarza mi sie przewaznie latem,
    troche wiosna.

    > A co do liści to znowu głupoty piszesz, akurat to jest wzorcowy
    > przykład, wyższości ABS nad każdym samozwańczym Kubicą.

    Kolego, moze kiedys sie przejedzisz na tej "wyzszosci" i przypomnisz
    sobie moje slowa :>
    A artykulu widac nie przeczytal, lub nie zrozumial, lub udaje ze nie
    rozumie.

    > Zresztą rzuć na to okiem:
    > http://www.youtube.com/watch?v=sgeU7c8HA9U&feature=r
    elated

    I gdzie te liscie? :P

    > A szkoda, bo kolejny raz pokazujesz, że nie wiesz o czym piszesz,
    > nasłuchałeś się czyiś wymyślonych opowieści i teraz to bezwiednie
    > powtarzasz.

    Jedz sobie na osniezony parking, ktorych chyba dzisiaj nie brakuje,
    zahamuj z ABS, zahamuj bez ABS, moze nakrec film i podziel sie wrazeniami.
    Ja na sile nie bede Cie przekonywal, po prostu zrob to sam.

    > No tak, zawsze wszystkie koła tracą przyczepność na raz:) W sytuacji gdy
    > nie masz ABS, i zupełnie zerwiesz przyczepność to owszem. Szkoda, że tak
    > się zblokowałeś i już nic do Ciebie nie dociera.

    No comment...

    > Idź chociaż na matę poślizgową i przy małej prędkości spróbuj wyjść z
    > poślizgu. Wróć i napisz, jeszcze raz, że to tylko kwestia wciśnięcia
    > sprzęgła:)

    Masz jakies problemy z czytaniem rowniez?
    Wroc sie, przeczytaj jeszcze ze 3 razy i pomysl.

    > Wpisz te dwa akronimy w google, i nie pisz takich rzeczy.

    Jedz ze czlowiecze na ten parking i sprawdz, zamiast opowiadac
    marketingowe bajki.

    > Ta ilość zabitych na drogach jest doskonałym przykładem, potęgi umysłu
    > przeciętnego kierowcy.

    No wlasnie Ty jestes idealnym przykladem przecietnego kierowcy, dla
    ktorego wlasnie stworzyli system ABS.
    Szkoda tylko, ze zapomnieli nauczyc jezdzic.

    > Jak już wspomniałem, ta dyskusje nie ma zupełnie sensu, Ty w ogóle nie
    > czytasz na co odpisujesz? Pytanie pomocnicze, po cholerę kontra i te
    > inne manewry którymi tak się brandzlujesz, skoro nie było poślizgu? A
    > dlaczego nie było? Twój potężny umysł już powinien to rozumieć, ale
    > chyba nie jest tak potężny jak Ci się wydaje.

    Zrozum, ze w tamtej sytuacji to poslizg byl elementem niezbednym, aby
    ominac ten samochod.
    Samochod podczas hamowania z ABSem na sniegu skreca slabo i bym go nie
    ominal.

    > Nie, wracamy do tego, że nie wiesz jak ABS działa. Do tego przydało by
    > się trochę fizyki liznąć ale to już inna bajka.

    Oj ide o zaklad, ze liznalem o wiele wiecej fizyki i pochodnych niz Ty.

    > Oczywiście.

    Nie kazdy tak jak Ty upiera sie przy zagadnieniach o ktorych nie wiele
    slyszal, czy przeczytal cos tam w broszurce reklamowej.

    > To ciekawe, bo robiłem takie testy z hamowaniem awaryjnym i to nie raz.
    > I mi zwykle jedzie. Owszem na macie poślizgowej było trochę trudniej,
    > ale to nie ma związku z ABS.

    Tam byl snieg!
    Boze, co za tuman :/

    abs/

    > "Jak widać, jedynie na asfalcie ABS skraca drogę hamowania.". Czyli w
    > 99,99999% sytuacji.

    Bynajmniej nie w moim przypadku.

    > Ile razy jechałeś na samym lodzie?

    Sporo, ciezko zliczyc.

    >Co z hamulców jak
    > tam ciężko w ogóle ruszyć.

    A gdzie Ci sie zniknal snieg i druga strona artykulu?
    Ciezko Ci bylo zacytowac wszystko, a nie wybiorczo?
    Nie spoko, przeciez wiadomo, ze nie ciezko, tylko nie na reke Ci to
    bylo, bo bys wyszedl na ignoranta.
    A jest tam przeciez tez ladnie napisane o tej wyzszosci ABSu na lisciach
    itp.

    > http://www.youtube.com/watch?v=K_Lz3aNH_ig&feature=r
    elated

    Nawet podpisali dla matolkow "Panic braking".
    Rozumiesz to, czy wadliwy mozg na to Ci tez nie pozwala?

    --
    Karolek