eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Data: 2010-12-03 09:13:05
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-12-03 09:05, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-01 10:39, Karolek pisze:
    >
    >>> Jak Ty ze swoim wyczuciem to zrobisz? Hamujesz
    >>> wszystkimi 4 kołami równocześnie.
    >>
    >> W zasadzie to sprowadza sie to do kontroli przednich kol, bo tylne
    >> hamuja o wiele slabiej i problem ich blokowania raczej nie istnieje.
    >
    > Akurat na śliskim wpływ tyłu na drogę hamowania jest istotny (w
    > odróżnieniu od hamowania na suchym asfalcie, gdzie mocno odciążony tył
    > faktycznie niewiele daje).
    >
    > I nawet jeżeli potrafisz doskonale i z zerowym opóźnieniem kontrolować
    > przednie hamulce, oznacza to że tyłem hamujesz za słabo.
    > ABS potrafi kontrolować i przód tył.

    Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
    niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
    odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.
    Chociaz faktycznie przy nowych systemach ABS zrezygnowano z mechnicznego
    korektora sily hamowania i sprawa wyglada inaczej, szczegolnie jak sie
    wylaczy ABS.
    Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
    ABS hamuje slabiej.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: