    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Date: Thu, 02 Dec 2010 10:58:29 +0100
    <id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
    <id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
    <id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
    <id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
    <id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
    <id5589$1fli$1@news.mm.pl> <id5cjh$dl2$1@inews.gazeta.pl>
    <id5eqi$gp2$1@news.mm.pl> <id5l9b$i1m$1@inews.gazeta.pl>
    <id5o9j$2its$1@news.mm.pl> <id5tbi$g2s$1@inews.gazeta.pl>
    <id67d9$1sb5$1@news.mm.pl>

    W dniu 2010-12-01 20:22, Karolek pisze:

    > W moim tonie?
    > Chyba sobie kpisz.
    > Twoj ABS w takich warunkach dziala dokladnie tak samo jak kazdy inny i o
    > ile dzialanie jest poprawne, to jednak nie pomaga sie szybciej zatrzymac.
    > Szkoda, ze tego nie pojmujesz.

    No nie pojmuje, tak samo, jak producenci samochodów, którzy świadomie
    obniżają bezpieczeństwo swoich produktów montując tam ABS. Tak samo jak
    Ci co sprawili, że ABS jest teraz standardem i musi być w każdym
    samochodzie itp. Tylko wąska grupa osób na pms, w tym Ty macie tą
    tajemną wiedzę.

    > Bylo czy nie bylo, to dalej jednak jest kompletna bzdura nic nie
    > wnoszaca do tematu dzialania ABSu.

    Do ABS'u nie, ale do twoich rewelacji odnośnie hamowania na zblokowanych
    kołach na asfalcie posypanym piaskiem.

    A tu masz przykład jak zblokowane koła doskonale hamują na śliskiej
    nawierzchni:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZPvut976C68&feature=r
    elated

    > Na pewno nie hamuje cyt. "Zawsze hamuje z pelna moca."
    > Wynika to wprost z zasady dzialania tego systemu.

    Skoro nie tak jak ja napisałem, to napisz jak? Ciągle tylko piszesz, że
    coś jest nie tak, że jest inaczej, ale może w końcu doczekam się jakiś
    konkretów?

    > Poprawka, Ty uwazasz, ze nikt tego nie wie, bo sam tego nie wiesz... to
    > troche za malo, aby wyciagac takie wnioski.

    Nikt tego nie wie, bo fizycznie nie jest możliwe aby to wiedzieć. A ktoś
    kto twierdzi, że wie, to początkujący kierowca któremu się wydaje.

    > To jest wlasnie wyzszosc ludzkiego mozgu nad prostym sterownikiem.

    LOL, dobre:)

    > A umiesz chodzic?
    > Widzisz, bo juz o wiele bardziej skomplikowane komputery niz te w
    > sterownikach ABS sobie slabo z tym radza, a czlowiek jakos nie ma
    > wiekszych problemow.
    > O bardziej wymyslnych akrobacjach juz nie wspomne.
    > Pewnie nie masz zielonego pojecia z czego to wynika.

    Zróbmy test ile operacji 2+2 jesteś w stanie obliczyć w ciągu jednej
    milionowej części sekundy? Potem możemy sięgać bo bardziej złożone
    obliczenia i porównać czasy.

    Owszem umysł na wielu polach ma przewagę nad komputerem, niestety nie są
    to takie zastosowania o których mówimy.

    Tak nawiasem, widzę, że rozmowa doszła już do granicy absurdu. Bo skoro
    ktoś twierdzi, że potrafi coś zrobić lepiej i szybciej, niż dedykowany
    do tego mechanizm, to ja wymiękam. Zdecydowanie za dużo filmów sci-fi.

    > Bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura.
    > Ale skoro sie upierasz to moze wytlumaczysz wszystkim po co ciagle
    > wypuszczaja nowe generacje systemow ABS, skoro juz ta pierwsza byla
    > idealna w dzialaniu?

    A po co wypuszczają kolejne procesory z większą ilością rdzeni, większą
    częstotliwością taktowania, skoro już pierwszy stworzony kilkadziesiąt
    lat temu, działający na lampach był szybszy niż człowiek?

    A dlaczego ABS jest standardem, właśnie przez takich jak Ty, młodych
    buntowników, którym się za dużo wydaje.

    > I tylko po to wymyslono ABS.
    > Jakby kazdy kierowca mial umiejetnosci kierowcy rajdowego, ten system
    > bylby zbedny.

    Nie rajdowego tylko Twoje, żaden rajdowy nie zahamuje lepiej niż ABS. A
    jak twierdzi, że jest inaczej, znaczy, że głupek udający cwaniaka.

    > Snieg, piasek, liscie... sie okazuje, ze sporo tych wyjatkow sie robi i
    > nie sa one wcale takie wyjatkowe na drodze.

    Jak często jeździsz, po totalnie zaśnieżonym terenie, albo po wydmach?
    Ja chyba raz i to na bardzo krótkim odcinku i z bardzo niską prędkością.
    No i jeszcze policz ile wypadków śmiertelnych miało miejsce w takich
    warunkach.

    A co do liści to znowu głupoty piszesz, akurat to jest wzorcowy
    przykład, wyższości ABS nad każdym samozwańczym Kubicą.

    Zresztą rzuć na to okiem:
    http://www.youtube.com/watch?v=sgeU7c8HA9U&feature=r
    elated

    > Ty myslisz, ze to trzeba pulsowac pierdylion razy na sekunde zeby sie
    > szybciej zatrzymac :P
    > Sorry, ale nawet nie bede tego komentowal.

    A szkoda, bo kolejny raz pokazujesz, że nie wiesz o czym piszesz,
    nasłuchałeś się czyiś wymyślonych opowieści i teraz to bezwiednie
    powtarzasz.

    > Wszystkie straca przyczepnosc i wszystkie bedzie odpuszczal i blokowal i
    > tak w kolo, az sie nie zatrzymasz, albo puscisz hamulec.

    No tak, zawsze wszystkie koła tracą przyczepność na raz:) W sytuacji gdy
    nie masz ABS, i zupełnie zerwiesz przyczepność to owszem. Szkoda, że tak
    się zblokowałeś i już nic do Ciebie nie dociera.

    > Nie oslabiaj mnie.
    > Caly manewr jest ograniczony tylko i wylacznie czasem wcisniecia
    > sprzegla i jego puszczenia... sorry ale jak twierdzisz, ze zajmuje Ci to
    > 5s to kazdy kto to czyta moze sobie sam odpowiedziec jaki z Ciebie
    > kierowca.

    Idź chociaż na matę poślizgową i przy małej prędkości spróbuj wyjść z
    poślizgu. Wróć i napisz, jeszcze raz, że to tylko kwestia wciśnięcia
    sprzęgła:)

    > Ja zaczynam watpic, ze masz samochod.
    > Z ABS tez trzeba robic kontre i tez wpada sie w poslizg!

    Wpisz te dwa akronimy w google, i nie pisz takich rzeczy.

    > Naprawde nie wiesz co potrafi ludzki mozg.
    > A w sytuacji stresowej, czlowiek mysli jeszcze szybciej, o ile wczesniej
    > nie sparalizowal go strach.

    Ta ilość zabitych na drogach jest doskonałym przykładem, potęgi umysłu
    przeciętnego kierowcy.

    > Kontra, redukcja i gaz byla z konkretnego przypadku i byla niezbedna.
    > System ABS by mi w ogole nie pomogl w tamtej sytuacji, bo po pierwsze
    > odleglosc byla za mala, aby wyhamowac, po drugie ciagle blokowanie i
    > odblokowywanie kol powoduje, ze skrecanie nie jest najlepsze i bym sie
    > po prostu nie wyrobil.

    Jak już wspomniałem, ta dyskusje nie ma zupełnie sensu, Ty w ogóle nie
    czytasz na co odpisujesz? Pytanie pomocnicze, po cholerę kontra i te
    inne manewry którymi tak się brandzlujesz, skoro nie było poślizgu? A
    dlaczego nie było? Twój potężny umysł już powinien to rozumieć, ale
    chyba nie jest tak potężny jak Ci się wydaje.

    > No i znowu wracamy do warunkow, raz to bedzie efktywniej innym razem juz
    > nie.

    Nie, wracamy do tego, że nie wiesz jak ABS działa. Do tego przydało by
    się trochę fizyki liznąć ale to już inna bajka.

    > Jestes w bledzie kolego.
    > Szkoda tylko, ze swoj brak doswiadczenia przyjmujesz jako argument :/

    Oczywiście.

    > Nie wyminalbym, bo auto podczas hamowania z ABS nie jedzie jak po
    > szynach i bym nie wyrobil sie przed tym samochodem.

    To ciekawe, bo robiłem takie testy z hamowaniem awaryjnym i to nie raz.
    I mi zwykle jedzie. Owszem na macie poślizgowej było trochę trudniej,
    ale to nie ma związku z ABS.

    > Ty moze tak i to wlasnie dla takich uzytkownikow wymyslono ABS.
    > Polecam lekture, tabelke z testu i druga strone artykulu rowniez
    > http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
    abs/

    "Jak widać, jedynie na asfalcie ABS skraca drogę hamowania.". Czyli w
    99,99999% sytuacji. Ile razy jechałeś na samym lodzie? Co z hamulców jak
    tam ciężko w ogóle ruszyć.

    http://www.youtube.com/watch?v=K_Lz3aNH_ig&feature=r
    elated

    A.