eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingCarnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowegoRe: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
  • Data: 2011-04-16 10:21:00
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 14/04/2011 20:53, Wojciech Jaczewski wrote:
    > Andrzej Jarzabek wrote:
    >
    >>> Chciałem. Opamiętanie się, zajęło mi około dwa lata (pracy
    >>> zarobkowej + własnych eksperymentów).
    >>
    >> Wybacz, ale po pierwsze to co piszesz nie przekonuje mnie,
    >
    > Cóż poradzić.

    No, to chyba ty pierwszy użyłeś w tym wątku jako argumentu tego, że w
    coś nie wierzysz. :)

    >>> Stosowanie rozwiązań modnych ma swoje zalety, ale czasem
    >>> warto modę odrzucić.
    >> Czasem warto też myśleć o inżynierii w kategoriach innych niż moda.
    >
    > W takim razie co innego niż moda sprawia, że programowanie obiektowe jest
    > tak popularne?

    Korzyści, jakie odnosi się w bardzo wielu przypadkach, _zwłaszcza_ w
    stosunku do programowania proceduralnego/strukturalnego. Szybsze
    tworzenie programów, mniej błędów, ułatwienie współpracy wielu
    programistów nad tym samym kodem, lepszy code reuse itd.

    >> Można. Tylko że w ten sposób niczego się porządnie nie nauczysz. To
    >> tak jakbyś chciał nauczyć się budowy mostów oglądając wszystkie mosty
    >> w zasięgu spaceru i eksperymentując z przerzucaniem kładki nad
    >> strumykiem.
    >
    > Dla mnie "porządnie" oznacza, że umiem osiągnąć określony cel. I tę
    > umiejętność w dziedzinie programowania w jakimś tam stopniu nabyłem.

    Cieszę się niezmiernie, ale "określony cel" to może znaczyć cokolwiek i
    nic. "Określony cel" może nawet określić ktoś, kto potrafi napisać tylko
    program "Hello World" w BASIC'u na C64.

    Z punktu widzenia projektu ważne są różne cele, m.in. takie żeby program
    można było łatwo i szybko modyfikować, nie wprowadzając przy tym zbyt
    wielu błędów. I w sytuacji, kiedy nad kodem pracuje wielu programistów,
    (i powiedzmy mamy możliwość zatrudnienia programistów znających
    odpowiednie techniki), to narzucenie użycia technik obiektowych, w
    języku wspiejającym obiektowość, znacznie skuteczniej osiąga ten cel niż
    robienie tego proceduralnie/strukturalnie.

    > Nie wiem dlaczego miałbym się uczyć, jak osiągnąć ten sam cel przy pomocy
    > dłuższej, mniej czytelnej, ale za to obiektowej struktury programu.

    To się zgadza - nie wiesz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: