  • Data: 2010-10-04 16:52:38
    Temat: Re: Canon sx 30 IS i co do tego ?
    Od: Robert Kois <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 18:06:57 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Twierdzisz, ze nie jest to prawda?

    Nic takiego nie twierdzę. Twierdzę tylko, że jest to "ostry, kategoryczny
    sąd"

    > Bo mnie doświadczenie nauczyło, że w
    > czarno-białych barwach widzą i opisują świat ci, którzy nie obserwują zbyt
    > wnikliwie. Wraz ze wzrostem wiedzy o przedmiocie zaczyna się dostrzegać
    > coraz więcej niuansów, pojawiaja sie pytania, wątpliwości. Wraz z nimi obraz
    > rzeczywistości staje się mniej uproszczony i maleją skłonności do
    > kategorycznych wypowiedzi.

    Kolejny raz dyskutujesz z własnymi wyobrażeniami tego co napisałem.

    > Z kontekstu nie wynika jednoznacznie, że odnosisz swoją opinię do sytuacji
    > pytajacego.

    I dlatego zostawiłem tylko tyle cytatu ile zostawiłem? Cytaty zostawia się
    po to by było wiadomo do czego się odnosimy i by nie trzeba było wymyślać
    sobie kontekstu.

> [...]
    > Kopalińskiego. W praktyce 'utopia' sprowadza się do tego, że się nie da. A
    > do tego w/g Ciebie utopia tylko w lustrzankach nie-FF - tak, jakby w FF za
    > dotknięciem cudownej rączki nagle się dawało. Żeby nie było wątpliwości - w
    > FF zazwyczaj wizjery sa faktycznie lepsze i ostrość ustawia się łatwiej.
    > Ale - nie jest to jakiś drastyczny skok jakościowy a jedynie różnica
    > ilościowa - chyba nie większa niż między typowymi lustrzankami FF z AF a
    > lustrzankami MF (może za wyjątkiem niektórych Zenitów o osobliwie kiepskim

    A teraz odnieś to do tego jak większość ludzi używa aparatu. Ostrzenie
    manualne dla zdecydowanej większości jest zbędne i branie go jako jeden z
    głównych warunków przy zakupie sprzętu jest błędem.

    > Zależy od zdjeć jakie wykonujesz. Znam posiadaczy lustrzanek APS-c którzy
    > bardzo często używaja MF. Sam też często robię zdjecia makro, przy których
    > AF nie używam prawie nigdy.

    To, że ty robisz mnóstwo takich zdjęć nie oznacza, że większość tak robi.
    Przy makro oczywiście masz racje, ale tu się rodzi pytanie czy nie lepiej
    ostrzyć jednak na LCD w takiej sytuacji i kupić aparat który na to pozwala?

    > A u mnie widać motyw - i to zazwyczaj nieco inny niż napisałeś... A co do
    > tego, czy nie ma czasu - wszystko zależy od sytuacji. Np. krajobraz raczej
    > rzadko ucieka galopem z kadru a niektorzy zdążą nawet przy jego
    > fotografowaniu statyw rozstawić...

    Co nie zmienia faktu, że przy krajobrazie AF poradzi sobie równie dobrze
    (jak nie lepiej) niż ty ostrząc manualnie, więc przykład bez sensu.

    --
    Kojer