  • 1. Data: 2010-10-02 17:18:01
    Temat: Canon sx 30 IS i co do tego ?
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Mam sporo lat i kiedy byłem w Waszym wieku ;} to marzeniem każdego chłopaka
    był DRUCH. Już jako starszy [od większości z Was ;}] człowiek cieszyłem się
    jak dziecko ze Smieny. A już Smiena 8M to było marzenie które śniło się po
    nocach.
    Ale dość retro...Do rzeczy
    Prawie zaprzestałem fotografować po wejściu cyfrówek. Ogólnie to porażka.
    Kiedyś to człowiek rozkoszował się obrazem i chwilą, a teraz kiedy widzę w
    kościele jakąś niedouczona paniusię która w trakcie komunii [nie jestem
    moherem!] lata po kościele i co kilka sekund błyska po oczach bo "każdy ją
    widzi artystkę" to odechciewa się robienia zdjęć...
    Po wtóre-to przepaść w zdjęciach...Który z Was próbował robić zdjęcia
    aparatem skrzynkowym [skrzynka i obiektyw , ręce do środka poprzez rękawy i
    manewrujemy w aparacie chemikaliami]?
    Teraz naciskamy spust i chwalimy się wkoło efektem, a te efekty są g
    warte...
    Oglądałem zdjęcia wnuczki robione przez dziewczynę która czuje się artystką
    ..ma drogi sprzęty i wszystkich wkoło fotografuje...Ona nie ma pojęcia o
    przestrzeni, kolorze,cieniu, perspektywie...I długo potrwa zanim to
    zobaczy,jeśli wogóle zobaczy..
    Ale się rozpisałe , a do rzeczy
    Pokazuje się w sprzedaży Canon sx 30 IS . Nie jest to co umożliwia robienie
    zdjęc które bym sobie wymarzył. ale na tyle mnie tylko stać.
    Poradzcie co musiałbym dokupić do kompletu aby mieć jakiekolwiek możliwości
    manewru amatorskiej fotografii. W rozsądnej cenie. Przeglądałem
    lampy-straszne [jak na moją kieszeń]ceny. Kiedyś tych aparatów było mało i
    wiadomo było, że np na Zenita pasuje to i to...Jak tu szukać dodatki do Sx?
    Poradzcie. Są jakieś sensowne futerały do tego? Jak to ochronić zimą ? Jakie
    filtry do tego? A lampa? Zasadniczo to w domu zamierzam robić wnuczkom, choć
    gdby była [tania] możliwość lampy "co da rady" w kościele to może.....
    A tak ogólnie to czy jest prosta metoda szukania dodatków do tego typu? może
    jakiś sklep "kawa na ławę " i pisze co do niego pasuje?

    Palik

  • 2. Data: 2010-10-02 17:38:54
    Temat: Re: Canon sx 30 IS i co do tego ?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Palik" <p...@T...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > Poradzcie co musiałbym dokupić do kompletu aby mieć jakiekolwiek
    > możliwości manewru amatorskiej fotografii. W rozsądnej cenie.

    Żeby się nie rozczarować radziłbym się uzbroić w cierpliwość i
    znaleźć sobie ofertę używanego aparatu z wyższej półki. Jaką przekątną
    ma matryca w tym sx30? Tu: http://www.fotoporadnik.pl/aparaty/aparat/699
    piszą, że jakieś 7 mm... Resztę można sobie dośpiewać (a swoją drogą
    zamiast psioczyć na fotografię cyfrową można też się zachwycać, że w
    dobrym świetle z takiego paznokcia w ogóle wychodzą pewnie nawet nie
    najgorsze zdjęcia :))
    Ale z tym budżetem i ambicjami to tak jak wyżej - raczej używany,
    albo dołożyć i lustrzanka z najniższej półki (kiedyś cenowymi
    rekordzistami było Sony, ale chyba już się skończyło), ale teoretycznie
    tańsze w produkcji EVILe wciąż są za drogie.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2010-10-02 17:47:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    >
    > Żeby się nie rozczarować radziłbym się uzbroić w cierpliwość i
    > znaleźć sobie ofertę używanego aparatu z wyższej półki. Jaką przekątną

    Dopiero teraz spojrzałem na zoom - 35x!!! Człowieku! I ty uważasz,
    że znasz się na robieniu zdjęć? A widziałeś obiektyw z 35x zoomem
    poprawny optycznie na obydwu końcach? 35x... mdleję...

    [mr.]

  • 4. Data: 2010-10-02 17:55:14
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Dopiero teraz spojrzałem na zoom - 35x!!! Człowieku! I ty uważasz,
    > że znasz się na robieniu zdjęć? A widziałeś obiektyw z 35x zoomem
    > poprawny optycznie na obydwu końcach? 35x... mdleję...

    Tu sampel na ISO1600 z tego ustrojstwa:
    http://216.18.212.226/PRODS/SX30IS/FULLRES/SX30IShSL
    I1600.JPG
    (na długim końcu, przy f:5,8 z ręki takie czułości pewnie będą potrzebne
    + abberacje i dystorsje gratis)

    a tu dla porównania pierwszy z brzegu inny kompakt Canona - widać różnicę:
    http://216.18.212.226/PRODS/G11/FULLRES/G11hSLI1600.
    JPG

    [mr.]

  • 5. Data: 2010-10-02 17:58:19
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 10-10-02 19:18, Palik wrote:
    > Mam sporo lat i kiedy byłem w Waszym wieku ;} to marzeniem każdego
    > chłopaka był DRUCH

    Nie było takiego aparatu. Był za to DRUH...
    ;)

  • 6. Data: 2010-10-02 19:03:23
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i87r6r$sft$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    >aby jakiś niewyżyty "fachowiec" [bynajmniej on się za fachowca
    >uważa]wyżywał na mnie swoje frustacje i mnie opieprzał.Nigdzie nie pisałem,
    >że znam się na zdjęciacjh i że jestem profesjonalistą. Wręcz sugerowałem
    >aparat dla amatora. Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Ciekawi mnie ile
    >kosztowałby ten "Twój " sprzęt gdybym kupił lustrzankę, do tego obiektywy:
    >pewnie ze trzy ,filtry i lampę,potem by się okazało, że muszę "fachowca "
    >[Ciebie? Ile policzyłbyś za godzine eksperta do aparatu i reszty?]zatrudnić
    >do zakupu bo sam się nie znam a sugerujesz kupno uzywanego badziewia [więc
    \Ale ogólnie to już dziekuje . Doradziłeś jak potrafiłeś.

    A na marginesie. Nie widziałem obiektywu x35

    Palik

  • 7. Data: 2010-10-02 19:04:30
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Jester" <j...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie było takiego aparatu. Był za to DRUH...
    > ;)

    Błąd ortograficzny im sie wkradł. Takie to czasy były.cenzura mało czujna
    Palik

  • 8. Data: 2010-10-02 19:21:42
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Palik" <p...@T...pl> wrote:

> [...]

    Jeśli traktujesz na tej grupie wszystkich jak małe dzieci (to ciągłe
    podkreślanie wieku), to po co w ogóle było pytać? Nie lepiej w parku
    zaczepić kogoś starszego i mądrzejszego zamiast pisać te wstępne eseje?
    Może on utrafi z radą, skoro moja jest do bani? Ale faktycznie, nie będę
    już doradzał w tym wątku - przecież wszechwiedzącej widźmie Ple-Ple nie
    można niczego doradzić - ona wszystko już wie! :-P

    [mr.]

    BTW: Dla porównania dałem obraz z innego kompakta Canona.

  • 9. Data: 2010-10-02 19:33:10
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Palik" <p...@T...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > artystką ..ma drogi sprzęty i wszystkich wkoło fotografuje...Ona nie
    > ma pojęcia o przestrzeni, kolorze,cieniu, perspektywie...

    Nie chcesz rad więc zapytam off topic: czy to coś od osławionego
    chama Palikota? To by się nawet zgadzało...

    [mr.]

  • 10. Data: 2010-10-02 19:33:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 2 Oct 2010 21:03:23 +0200, Palik napisał(a):

    Może zacznij od tego, że "przynajmniej" a nie "bynajmniej"?