    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon sx 30 IS i co do tego ?
    Date: Mon, 4 Oct 2010 07:37:47 +0200

    "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał:

    > Przyganiał kocioł garnkowi

    Naprawdę? Mam wrazenie, ze jest nieco inaczej.

    > Z naciskiem na "wcale nieźle".

    Tak. W odróżnieniu od Ciebie unikam ostrych, kategorycznych sądów. Bo prawda
    jest taka, że w zależności od samego wizjera, dołączonej optyki, motywu,
    oświetlenia, oka, przyłożenia się do ostrzenia i samego zdefiniowania
    kryteriów 'dobrze ustawionej ostrości' wynik może być różny. Zresztą zarówno
    w przypadku lustzranki 'full-frame' też, a i AF nie zawsze ostrzy 'w
    punkt'.

    > I jak to się ma do średniej klasy analogowej lustrzanki?

    Ma sie trochę gorzej - przecież nikt tego nie ukrywa.

    > Mówimy o kimś kto ma kłopoty ze wzrokiem i dla takiej osoby ostrzenie w
    > wizjerze K100D to utopia. Co z tego, że ma trochę lepszy wizjer niż
    > przeciętna w tej klasie sprzętu.
    >[...]

    Po pierwsze - w Twojej uwadze zabrakło stwierdzenia 'dla osoby z kłopotami
    ze wzrokiem' - napisałeś ogólnie, że w takiej lustrzance ustawić ostroci w
    wizjerze się nie da - co jest bzdurą. Mogę to powiedzieć na podstawie
    własnych doświadczeń - sam (mimo również pewnej wady wzroku) ustawiałem
    wielokrotnie manualnie ostrość w wizjerze lustrzanki podobnej klasy. Po
    drugie - wady wzroku są różne, różne są też sposoby na ich korekcję
    (podawano już w tym wątku przykład soczewek korekcyjnych wstawianych w
    muszlę oczną). Czy te sposoby pomogą w konkretnym przypadku pytajacego - nie
    da sie określić bez sprawdzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)