  • Data: 2009-01-29 15:39:51
    Temat: Re: Canon przesiadka z 450D (40D - 50D).
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Jan., 16:17, "lukawar" <l...@g...pl> wrote:

    > a ja bym prosił o tę listę wad, namyślam się nad zakupem tego canonka, a i
    > innym przyda się opinia posiadacza. Dużo ludzi na forach psioczy na ten
    > model, ale jakoś nigdy nic konkretnego.
    > pozdr

    wiele konkretnych rzeczy i sa na to dowody , nie chce szukac mi sie
    linkow wiec uwierz na slowo

    1. b niestabilnie pracujacy AF - pomiary wykazuja , ze wiele
    obiektywow wskutek niedokladnej pracy osiaga zaledwie 30 - 60 %
    mozliwej rozdzielczosci . Af nie nastawia na ostrosc a trafia gdzies w
    okolice . Najczesciej do powiekszenia rzedu widokowki nieostrosc
    miesci sie w krazku rozproszenia , wiec wielu mniej wymagajacych nie
    zdaje sabie z niej sprawy. TO JEST WADA ZASADNICZA´I DYSKWALIFIKUJACA.
    2. bardzo glosna praca lustra i duze wstrzasy aparatu .NIeamortyzowane
    lustro powoduje koniecznosc stosowania krotszych czasow niz to na
    ogol robimy w innych aparatach .
    3. Zle zrownowazenie barw - b duza nadczulosc na kolor czerwony i
    pokrewne . Oceniam ,ze nadczulosc wynosi ok 2ev.
    Jesli bedziesz mila na zdjeciu jakies elementy w kolorze czerwonym
    beda mocna przepalone - objawia sie to rozmyciem obrazu w obrebie tego
    detalu ( np sfotografowanie czerwonych roz na tle zielonym jest
    praktycznie niemozliwe - tzn da sie wyzwolic spust ale kolor czerwony
    bedzie wyprany ze szczegolow i walorow tonalnych)
    4. Duza aberacja od soczewek matrycy - obiektywy starszej generacji
    nietelecentryczne i o krotszch ogniskowej daja bardzo slaby rysunek.

    i juz drobiazgi z ktorymi mozna sie jednak uporac :
    niezbyt uporzadkowany rozklad przyciskow z tylu aparatu , wymagajacy
    niezbyt wygodnego ruchu palca np z aparatem przylozonym do oczu.

    mnie podoba sie w tym aparacie jedynie wylacznik glowny - najlepszy ze
    wszystkich canonow - wygodniej dostepny i latwiejszy w obsludze od
    tego na tylnej sciance , albo w glownym pokretle jak to niektore
    canonki mialy.

    XXX