eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingCUDA - przyszłość rozwoju procesorów i zmiany w technikach programowania ? › Re: CUDA - przyszło?ć rozwoju procesorów i zmiany w technikach programowania ?
    From: Maciej Woźniak <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.ai,pl.comp.programming
    Subject: Re: CUDA - przyszło?ć rozwoju procesorów i zmiany w technikach
    programowania ?
    Date: Wed, 1 Apr 2009 09:39:08 +0200
    Sender: m...@r...ruch.com.pl

    Użytkownik "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:gqv35s$5du$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie samo, tylko pod wpływem presji ewolucyjnej. Tak samo, jak
    > gatunek człowieka powstał 'sam'.

    Samo ale pod wpływem, to jasne.

    > Tyle, że u nas 'presja ewolucyjna' jest sztucznie sterowana. Więc musi
    > to być być presja 'inteligentnie spreparowana', w dodatku powinna
    > być stopniowana i modyfikowana w miarę rozwoju hodowanego dziecia.
    > I tu jest, jak zwykle zresztą w AI, pies pogrzebany. Nie w zdolnościach
    > obliczeniowych modeli, ale w tym, co bym nazwał "zrozumieć ograniczenia,
    > postawić ambitne ale realne cele i zmotywować pierwotniaka tak by
    > dosłownie,
    > wyszedł z siebie...".
    > To problem przede wszystkim rozumnego wychowawcy/nauczyciela.

    No i właśnie. Popatrz, jakie środki zaangażowano w wychowanie
    ludzi. Dodaj do tego fakt, że system wychowawczy ewoluował
    kilka tysięcy lat. Oraz fakt, że w przypadku ludzi wychowawca
    dość dobrze rozumie wychowywanego, bo sam kiedyś był podobny.
    Oraz fakt, że wychowywani stanowią względny genetyczny monotyp.
    Oraz fakt, że w kilku czy tam kilkunastu procentach przypadków
    wynik wychowywania jest niezbyt zadowalający.

    Jakie z tego sumowania wychodzą perspektywy dla wychowywania
    AI?