  • Data: 2021-06-28 20:28:38
    Temat: Re: COB z telefonu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale pomyślałem sobie, żeby zrobić to jeszcze prościej. Zamiast
    > oporowej (omowej) grzałki obciążyć panel czymś o podobniej
    > charakterystyce, czyli łańcuchem diod prostowniczych. Dioda
    > 10 A (maksymalnie tylu można się spodziewać) kosztuje grosze,
    > połączone w szereg umieszczamy w rurce, jak spiralę grzejną,
    > i bach to do boilera. W takich warunkach diody powinny dobrze
    > oddawać ciepło. Jest w tym sens, czy go nie ma?

    Nie znam charakterystyk fotowoltaiki. Jeśli gwarantuje, że nigdy nie da
    więcej jak 10A i jej to nie szkodzi to dowolna ilość diod w szereg
    (zaczynając od 0) jest bezpiecznym rozwiązaniem. Pozostaje tylko kwestia
    jakie n jest statystycznie optymalne w dłuższym terminie aby zamieniać
    ten prąd na ciepło.
    Nie ma sensu stosowanie skomplikowanych regulatorów aby poprawić tę
    statystycznie osiąganą wydajność o 10%, zwiększając jednocześnie ryzyko
    awarii poprzez skomplikowanie układu. Ale jeśli zyskać da się 50% to już
    będzie inny temat.
    P.G.