  • 21. Data: 2011-06-29 00:19:45
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-28 13:12, Yogi(n) wrote:

    > Poczytaj też przed zakupem, jaki model sprawdza się w twoim aucie, bo
    > może się okazać, że dany zestaw radio+antena zbiera wszystkie mozliwe
    > zakłócenia i użytkowanie w praktyce sprowadza się do kręcenia pokrętłami
    > przez cały czas.

    Miałem okazję przetestować jakiegoś Uniteka z bliżej nieokreśloną anteną
    - zbierać zakłóceń nie zbierało.

    Co do auta - to mam tak unikatowe coś (XM), że trafienie na kogoś z CB i
    XM'em jest wielkim rarytasem - tzn. ja sobie nie przypominam ;)

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 22. Data: 2011-06-29 00:25:24
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-28 16:28, Mikołaj Jopczyński wrote:

    > Inaczej, Uniden 520x lub president harry II/johny II bez asc.

    Co do Presidenta - raczej odpada, 400zł za same radio na początek to
    raczej za dużo.

    Wracając do Uniden'a 520XL (takiego znalazłem) - co on takiego wartego
    zainteresowania w sobie ma?

    > Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
    > podstawa magnetyczna.

    Oczywiście będzie podstawa magnetyczna, tylko i wyłącznie - żadnych dziur.

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 23. Data: 2011-06-29 00:27:43
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-28 22:58, jerzu wrote:

    > 1. ASC możana wyłączyć.
    > 2. ASC bardzo ładnie działa w trasie. W mieście już nie jest tak
    > różowo.

    OK, więc dokładam ASC - bo radio będzie raczej tylko i wyłącznie na trasy ;)

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 24. Data: 2011-06-29 00:44:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 29 Jun 2011 00:25:24 +0200 osobnik zwany Maciej M.
    wystukał:

    > Wracając do Uniden'a 520XL (takiego znalazłem) - co on takiego wartego
    > zainteresowania w sobie ma?

    jak na takie tanie radio działa normalnie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2011-06-29 01:07:25
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 00:44, masti wrote:

    > jak na takie tanie radio działa normalnie.

    Ale co działa normalnie? Samo radio??

    --
    MM

  • 26. Data: 2011-06-29 01:53:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciej,

    Wednesday, June 29, 2011, 12:25:24 AM, you wrote:

    [...]

    > Wracając do Uniden'a 520XL (takiego znalazłem) - co on takiego wartego
    > zainteresowania w sobie ma?

    Spory kłopot w sobie ma - schrzaniona część nadawcza - sieje po
    sąsiednich kanałach. Z tego powodu został wycofany z obrotu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-06-29 08:26:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-06-28 16:27, *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Jak ktoś chętny to mam do sprzedania Lafayette Zeus. Mało używany, w
    > dobrym stanie. (radio jest w Wawie, jak ktoś zainteresowany to zapraszam
    > na priva) A nowe to Realistic TRC-473.

    Kurka, ciągle za duże - myślę o zmianie swojego na coś znacznie
    mniejszego, bo przy nowej konsoli trochę mam mało miejsca na radio...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 28. Data: 2011-06-29 08:55:23
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > "Posiadacz radiotelefonu CB zobowiązany jest do użytkowania go zgodnie z
    > warunkami ustalonymi w zezwoleniu"
    > Dość stare ;-)
    >
    > "Pomiędzy nadawaniem a odbiorem należy zachować krótki, przynajmniej
    > jednosekundowy odstęp"
    > To zdanie jest ciekawe. Jak zrealizować sekundową (lub dłuższą) przerwę
    > po nadawaniu, a przed słuchaniem?
    > Nie mówić i nie słuchać?

    Pewnie wiesz o co chodzi, a pastwisz się nad
    "kuśtyczkiem językowym":).
    Chodzi o krótki nasłuch przed kolejnym nadawaniem,
    czyli dobrze jest po zaprzestaniu odbioru "twojego
    partnera w eterze" (bo może ktoś z dalszej odległości chce pomocy
    a nie przedrze się przez sygnał nadajnika, który może być bliżej), posłuchać
    "sekundę dłużej", czyli de facto słuchasz nieco dłużej po (lub/i) przed
    zakończeniem słuchania "głównego korespondenta".

    Artur(m)

  • 29. Data: 2011-06-29 10:04:00
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.06.2011 00:25, Maciej M. pisze:
    > Oczywiście będzie podstawa magnetyczna, tylko i wyłącznie - żadnych dziur.

    Ja antenę przykręciłem do relingu, zrobiłem w nim, a właściwie w
    aluminiowym jego mocowaniu, dwie dziury przykręciłem miniaturowy
    kątownik a do niego antenę.
    Nawet jak będę się chciał pozbyć CB i anteny to lepiej w owe dziury w
    relingu dać jakieś zaślepki, czy choćby wkręcić w nie śruby z łbem
    wpuszczanym, niż zastanawiać się jak pozbyć się rys spod magnesu jak pod
    niego dostanie się jakiś piasek czy przykleją jakieś opiłki metalu..
    A i amatorzy cudzej własności jakoś mnie omijają, bo bez klucza anteny
    mi nie zdejmą.
    No chyba że się relingów nie ma..

  • 30. Data: 2011-06-29 10:08:44
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 10:04, Albercik wrote:

> [...]
    > niego dostanie się jakiś piasek czy przykleją jakieś opiłki metalu..
    > A i amatorzy cudzej własności jakoś mnie omijają, bo bez klucza anteny

    Ano u mnie nie ma, mam tylko ekstra bagażnik dachowy ale on jeszcze nie
    zdążył być założony od zakupu auta ;)

    Stąd tylko wariant magnetyczny zakładam.

    Pozdrawiam,

    --
    MM