  • 11. Data: 2011-06-28 13:44:09
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Jun 2011 12:10:15 +0200, Krzysiek Kielczewski

    > Słusznie. Ja bym nawet polecił nieco dłuższą.

    Nie ma sensu. Ja sobie ostatnio Triflex'a zainstalowałem i też ładnie
    zbiera. Tylko muszę wyskrobać farbę z dachu, tym samym umasowić antenę, bo
    mi strasznie wtryski sieją. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2011-06-28 15:41:36
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-28 12:39:01 +0200, Krzysztof 45 <m...@v...pl> said:

    > http://www.mse.pl/html/cb_elementarz.html

    "Posiadacz radiotelefonu CB zobowiązany jest do użytkowania go zgodnie
    z warunkami ustalonymi w zezwoleniu"
    Dość stare ;-)

    "Pomiędzy nadawaniem a odbiorem należy zachować krótki, przynajmniej
    jednosekundowy odstęp"
    To zdanie jest ciekawe. Jak zrealizować sekundową (lub dłuższą)
    przerwę po nadawaniu, a przed słuchaniem?
    Nie mówić i nie słuchać?

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2011-06-28 16:27:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-28, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:

    > Z jakiego na jakie?
    > Może byłby deal do zrobienia ;)

    Jak ktoś chętny to mam do sprzedania Lafayette Zeus. Mało używany, w
    dobrym stanie. (radio jest w Wawie, jak ktoś zainteresowany to zapraszam
    na priva) A nowe to Realistic TRC-473.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 14. Data: 2011-06-28 16:27:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-28, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Nie ma sensu. Ja sobie ostatnio Triflex'a zainstalowałem i też ładnie
    > zbiera. Tylko muszę wyskrobać farbę z dachu, tym samym umasowić antenę, bo
    > mi strasznie wtryski sieją. :P

    Dobrze zbierać to nawet na widelcu się da, gorzej z nadawaniem. (Nie
    mówię, że triflex źle nadaje, tego nie wiem)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 15. Data: 2011-06-28 16:28:33
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-06-28 10:52, Maciej M. pisze:
    > Hej,
    >
    > Po ostatnim zlocie naszła mnie finalna ochota na sprawienie sobie
    > kompletu CB.
    >
    > Aby nie zanudzać które radio jest lepsze, czy antena dłuższa chciałbym
    > prosić tym razem o odpowiedź na pytanie - na jakie parametry i funkcje
    > należy zwracać uwagę przy zakupie radia i anteny CB?

    Inaczej, Uniden 520x lub president harry II/johny II bez asc.

    > - zysk w dB
    > - oczywiście długość

    Patrz na dlugosc fali, a nie na zysk/dlugosc.
    Ja mam presidenta marylanda 5/8 - antenka bardzo dobra, ale dluga.

    > Na co jeszcze zwracać uwagę?

    Dziure w dachu - zacznij do tego, a jak nie chcesz dziurawic, to pozadna
    podstawa magnetyczna.

    > Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego
    > zestrojenia zestawu, czy też lepiej po prostu podjechać do konkretnej
    > znającej się firmy aby to zrobili sami na miejscu odpłatnie oczywiście?

    Nie ma sensu, szczegolnie jezeli bedziesz mial na stale w dziurze/mocowaniu.

    > A może ktoś może podać kompetentne firmy w w/w temacie, które sprzedadzą
    > zestrojony komplet za rozsądne pieniądze w Krakowie?

    Antene stroi sie pod auto/miejsce na/w aucie, wiec dupa ;)

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 16. Data: 2011-06-28 17:22:55
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Inaczej, Uniden 520x lub president harry II/johny II bez asc.

    a dlaczego bez ASC?

    brat

  • 17. Data: 2011-06-28 17:55:28
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 28 Jun 2011 11:49:45 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    mi na miejscu odpłatnie oczywiście?

    > SWRmiarka to chyba 30zl, jak sam zakladasz to moze sie przydac, ja nie
    > kupilem, ale chyba kupie, po naprawie anteny, ktora zlamalem warto
    > sprawdzic.

    SWR miarka za 30 zł to pieniądze wyrzucone w błoto, jak już to miernik
    krzyżowy.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 18. Data: 2011-06-28 19:11:09
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-06-28 17:22, bratPit pisze:

    > a dlaczego bez ASC?

    Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

  • 19. Data: 2011-06-28 21:45:45
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

    ja tam mam Harryego II z ASC i sobie chwalę, gałki SQ nie ruszam a kręcę
    jedynie RF Gainem, z tym że radio było w Sinadzie w Częstochowie i
    poprawiali ASC i RF Gaina,
    zdaje się że radia z późniejszego okresu były fabrycznie poprawiane, więc
    nie powinno być problemu,

    brat

  • 20. Data: 2011-06-28 22:58:57
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jun 2011 19:11:09 +0200, Mikołaj Jopczyński
    <m...@g...com> wrote:

    >Bo nie mam za uf uf uf ania do tego. Wole sobie radio wyregulowac recznie.

    1. ASC możana wyłączyć.
    2. ASC bardzo ładnie działa w trasie. W mieście już nie jest tak
    różowo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280