  • 91. Data: 2011-06-30 15:54:36
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 20:59, Michał Baszyński wrote:

    > w jakimś sklepie internetowym kiedyś widziałem zestaw z dołożoną stopką
    > magnetyczną. Poza tym są i inne uchwyty, niż tylko magnetyczny -
    > rynienkowe, bagażnikowe, .. Czasami warto taki rozważyć - obejdzie się
    > wtedy bez wiercenia dziury.

    OK, rozważę i to - to co do mnie przemawia, to kwestia umasowienia.

    OK dziękuję.

    --
    MM

  • 92. Data: 2011-06-30 15:56:07
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-29 18:15, Bydlę wrote:

    > Tak.
    > Wiesz, gdy człowiek skonczy z fascynacją nowym zakupem, a nie spędza w
    > trasie życia, to zauważa jak niewiele potrzebuje:
    > - łatwą do schowania antenę

    Do bagażnika żelazka dużo wlezie ;)

    > - gruszkę z giętkim kablem
    > - filtr (ASC) automagicznie odcinający to, co szumi i nieczytelne

    Na razie wygląda na to że ~400zł na radio z sensownym ASC wydawać sensu
    nie widzę. Najpierw "nauka" na czymś prostszym.

    > Jeśli jest sybarytą to jeszcze dolicz zmienianie kanałów na gruszce
    > ("...daj kolego dwa(*) w górę...").
    >
    > A jeśliś dowcipnisiem - dokup papugę do informowania pieszych...

    Nie grozi ;)

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 93. Data: 2011-06-30 15:58:03
    Temat: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracac uwage przy zakupie?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-30 10:59, Axel wrote:

    > A normalna antene radiowa tez wymieniasz po myjni?

    Jak mi się zechce przy niej majstrować, to potem muszę - jak ostatnio ;)

    > Jak dziala z bliska - miales okazje posluchac 2 tygodnie temu :-P

    No słabo waliła, więc przesterowania na kilkadziesiąt metrów nie było ;)

    > Zasieg mniejszy niz "normalny" bat, ale wystarczajacy - pisalem w tym watku
    > o testach, jakie ostatnio zrobilem...

    Znalazłem właśnie później.

    Poważnie rozważam jako "stacjonarna" alternatywa dla wersalki.

    --
    MM

  • 94. Data: 2011-06-30 16:05:29
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-30 11:04, Axel wrote:

    > Nie - byla wersja II z ASC, moja siostra takiego uzywa. Ja mam Harrego III i
    > ASC praktycznie nie uzywam - wole sam pokrecic squelchem (i RF-gainem).
    > Ale poniewaz sie skrzywiles na Presidenta, ze drogi - podalem Ci tanie
    > rozwiazanie. Jeszcze tansze to Alan 109.

    Posiedziałem ładnych parę godzin w różnych stronach, forach i grupach, i
    wyszło że chyba jednak wybiorę toto na wakacyjne wojaże:

    <http://www.ceneo.pl/9180248> - czyli Twoja sugestia. Zasadniczy plus -
    świeci na zielono, jak i reszta światełek w żelazku. I do schowka nad
    radio też powinno wleźć z racji małych gabarytów.

    ASC poczeka na nowe auto, większy budżet, President'a a i być może Triflexa.

    Co do ML-145 - to widzę całą masę anten w tym samym modelu, ale
    firmowane przez różne naklejki:

    <http://www.ceneo.pl/Anteny_CB;0112-0;szukaj-145.htm
    > -> rozrzut cenowy
    od ~85zł aż po 185zł.

    Czym się te wszystkie modele różnią od siebie i co faktycznie może być
    warte uwagi?

    Ktoś coś wie?

    > Tak w ogole, to trzeba bylo zapuscic temat dwa tygodnie temu in real -
    > popatrzylbys na rozwiazania w roznych autach, pomacal, potestowal....

    Wiesz, wtedy to nawet nie sądziłem że tak szybko się zdecyduję, zresztą
    były inne ciekawsze kwestie, niż macanie w wolnym czasie po ciemku
    sprzętów ;)

    Pewne inne kwestie finansowe "uwolniły" temat, więc jest jak jest -
    będzie decyzja, montaż i można jechać w trasę.

    --
    MM

  • 95. Data: 2011-06-30 16:12:55
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-06-30 12:53, Lukasz wrote:

    > a ja sobie chwalę, nie mam RF-gaina i nie uważam aby był mi niezbędny, a
    > ASC używam prawie cały czas (jakieś małe TTI) - oczywiście poza miastem,
    > w mieście skręcam więcej SQ albo wyłączam radio ze względu na pysie i
    > inne takie..

    Z tanich CB z ASC to są dwa:

    Intek M130 Plus - od ~190zł
    TTI TCB 550 AM - od ~150zł

    Z tego co doczytałem nie zbierają one zbyt pochlebnych opinii...

    Generalnie jest długo długo nic, a potem dopiero ... President Tommy ASC
    za ~350zł

    Prawda li to?

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 96. Data: 2011-06-30 16:41:50
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-06-29 11:07, Axel pisze:

    > No to proponuje Ci to:
    >
    > http://allegro.pl/cb-radio-m-tech-legend-ii-sklep-w-
    wa-i1681376581.html

    tylko przy tym radiu sugerowałbym sprawdzenie, czy nie warto dokupić do
    niego zewnętrznego głośnika - na wbudowanym dźwięk jest kiepskawy..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 97. Data: 2011-06-30 17:02:17
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał w wiadomości

    > Miałem okazję przetestować jakiegoś Uniteka z bliżej nieokreśloną anteną -
    > zbierać zakłóceń nie zbierało.

    Intek, modelu nie pomnę ;) A antena - Sirio ML-145. Całkiem przyzwoita
    magnesówka IMO :)

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 98. Data: 2011-06-30 17:02:31
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2011 16:41:50 +0200, Michał Baszyński
    <m...@g...ze.ta.pl> wrote:

    >tylko przy tym radiu sugerowałbym sprawdzenie, czy nie warto dokupić do
    >niego zewnętrznego głośnika - na wbudowanym dźwięk jest kiepskawy..

    Podobnie jak w Unidenie 510/520. Moje poprzednie radio, K6122 miało
    bardzo ładny dźwięk z wbudowanego głosnika.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 99. Data: 2011-06-30 17:59:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jerzu,

    Thursday, June 30, 2011, 5:02:31 PM, you wrote:

    > Podobnie jak w Unidenie 510/520. Moje poprzednie radio, K6122 miało
    > bardzo ładny dźwięk z wbudowanego głosnika.

    Idealnie nadają się głośniczki Nokii do starych Carków. Mieszczą się
    pomiędzy zagłówkiem a fotelem - trzeba się tylko przyzwyczaić do głosu
    zza karku (nomen omen).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 100. Data: 2011-06-30 18:29:37
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2011 17:59:37 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Idealnie nadają się głośniczki Nokii do starych Carków. Mieszczą się
    >pomiędzy zagłówkiem a fotelem - trzeba się tylko przyzwyczaić do głosu
    >zza karku (nomen omen).

    Taki głośnik mam w użyciu od 2006 roku :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280