    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Budowa kominka z płaszczem
    Date: Wed, 4 Feb 2009 14:06:33 +0100

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gmc32h$jat$1@inews.gazeta.pl...

    > U mnie w rodzinie taki jeden wujo blacharz samochodowy zrobił sobie i
    > działa :-)
    >
    > Marudzi tylko, że mu się szyba brudzi.
    >
    > Drzwiczki też sam zrobił.

    :) Drzwiczki kupimy gotowe żeby ładnie było :).

    > Za grube i za ciężkie, nie potrzeba aż tyle.
    >
    > Wujo zrobił z 4 mm, z blachy kotłowej ze złomu. Spawał migomatem.

    No właśnie ale my ze zwykłej stali będziemy robić więc dlatego chemy dać
    10mm żeby na troche starczyło.
    ALe muszę to przemyśleć.

    > Tak, bo jak pójdzie ciśnienie w płaszcz to może być powódź jak się
    > powybrzuszają ścianki i coś pęknie.

    Acha czyli te trzpienie tylko na dużych płytach maja być i zabezpieczac
    przed ciśnieniem....

    > Ludzie ludzi robią a byle kominka nie zrobią? ;-) Do dzieła
    U mnie jeden profesor kiedyś mówił do kolegi :
    Oj Panie Olszewski, ludzie satelity budują ,na księżyc latają, a Pan nie
    umie przeciąć kuli płaszczyzną :).
    To było na kreskach - geometrii wykreślnej :)

    > Przy paleniu? Raptem do 20 do 80 stopni C, woda chłodzi od wewnątrz bardzo
    > skutecznie.
    A okolice wylotu spalin? Chyba żeby zrobic płaszcz wokoł kołnierza
    wylotowego.

    > Raczej bój się naprężeń podczas spawania.
    Hmm nie ja będe spawać :)

    > Po robocie napompuj sprężarką i zobacz czy ciśnienie wytrzymuje.

    To jasne, oczywiście :), kolega będzie miał pierwszeństwo w kominku, tzn.
    najpierw robimy jeden :) a później drugi :)