  • 51. Data: 2011-06-30 21:00:05
    Temat: Re: Bramki Viatool - nie dla idiotów
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 30 Jun 2011 17:54:59 GMT, to <t...@a...xyz> wrote:

    >No, ale właśnie o to chodzi. Przyjęli kiedyś jakieś rozwiązania, to się
    >ich trzymają, skoro funkcjonują w miarę dobrze. Jak się robi teraz, od
    >nowa, to można to zrobić od razu nowocześniej.

    Jak w przetargu idzie przeważnie o koszty to robi się satrym,
    sprawdzonym, a przez to tanim sposobem. Nowinki techniczne to nie w
    Polsce.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 52. Data: 2011-06-30 21:35:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-30 21:00, jerzu pisze:

    > Jak w przetargu idzie przeważnie o koszty to robi się satrym,
    > sprawdzonym, a przez to tanim sposobem. Nowinki techniczne to nie w
    > Polsce.

    Akurat z elektroniką to jest tak, że nowinki zazwyczaj są tańsze niż te
    stare sprawdzone.

    Tak przy okazji, to ten viatool ma jakąś własną sieć transmisyjną, czy
    te anteny na bramach to do dwukierunkowej transmisji satelitarnej?
    Widocznie GPRS był "za drogi".

  • 53. Data: 2011-06-30 21:36:30
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2011 21:35:54 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Tak przy okazji, to ten viatool ma jakąś własną sieć transmisyjną, czy
    >te anteny na bramach to do dwukierunkowej transmisji satelitarnej?

    IMHO to jakaś własna sieć. Jak na satelitarne to są skierowane zbyt
    nisko.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 54. Data: 2011-06-30 21:49:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-30 21:36, jerzu pisze:

    > IMHO to jakaś własna sieć. Jak na satelitarne to są skierowane zbyt
    > nisko.

    No właśnie tak jakoś za nisko mi się wydawały jak na satelitę.

    Ale przy tym rozmachu imprezy to i tak nieźle że łączność radiowa -
    mogli przecież po rowach przewody kłaść, albo i posłańcem konno te dane
    przewozić.

  • 55. Data: 2011-06-30 23:55:32
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Owszem, tyle że jak tych bramek do podniesienia będzie na trasie np. 77
    > (no nie wiem: Gdańsk - Płock) to będzie to znakomita promocja żeglugi
    > śródlądowej ;)

    podniesc mozna to co jest zaprojektowane dla demontazu
    juz widze jak ekipa deomtuje bramke i ustawia antene ponownie
    na moje oko 4 chlopa do oplacenia noca + dojazd

    ktos sie sfrajerowal godzac na to

  • 56. Data: 2011-06-30 23:58:44
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > kratownica wielkiego oporu nie stawia.
    >
    > Kiedys sie zdziwilem jak przeczytalem jakie glebokie fundamenty ma
    > wieza telewizyjna Ostankino, cos 400+m wysoka.
    > Jesli mnie skleroza nie myli to 3.5m.
    > Po prostu postawiony klocek na piasku. Przy jej ciezarze i podstawie
    > cos 50m szerokiej wiatr do 200km/h jej nie straszny.

    fundamenty?
    wieze sa zaiweszone na linach
    a fundamentu wlasciwie to nie ma jest ruchoma ot tyle

  • 57. Data: 2011-07-01 00:02:33
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:iuflfm$r5s$1@news.onet.pl...

    > Ja przyglądając się tym wynalazkom stwierdzam tylko jak szybko od 1.07
    > będą pourywane te satelitarki do transmisji :D
    > Lasso zarzucą i urwą ją w diabły i cały misterny plan w pi....du :)

    dobry patent:)
    o ile skrzynek z aut nie bede okresowo kontrolowac

  • 58. Data: 2011-07-01 00:10:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-30 23:55, Kris_Poland pisze:

> [...]
    > juz widze jak ekipa deomtuje bramke i ustawia antene ponownie
    > na moje oko 4 chlopa do oplacenia noca + dojazd

    No zwróciłem na to dziś uwagę i faktycznie bramy tego systemu są sporo
    niższe niż dotychczasowe bramy z drogowskazami i wiadukty.

    A czasami obwodnicą jeździły dość wysokie ładunki - najniższy był zdaje
    się wiadukt który jest jak się dojeżdża do Karwin i tam te największe
    ładunki musiały jechać lewym pasem, bo tam było trochę wyżej.
    No ale teraz im zabraknie dobrego metra na tych bramach.

  • 59. Data: 2011-07-01 01:30:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2011 23:58:44 +0200, Kris_Poland wrote:

    >fundamenty?
    >wieze sa zaiweszone na linach
    >a fundamentu wlasciwie to nie ma jest ruchoma ot tyle

    Chyba nie masz pojecia o czym piszesz.

    http://www.tvtower.ru/2_Razdel_TotalInfo/eng/

    Jakie liny ?

    J.

  • 60. Data: 2011-07-01 12:11:56
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-07-01 00:10, Tomasz Pyra pisze:

    > No zwróciłem na to dziś uwagę i faktycznie bramy tego systemu są sporo
    > niższe niż dotychczasowe bramy z drogowskazami i wiadukty.

    "Dopuszczalna wysokość pojazdu z ładunkiem poruszającego się po polskich
    drogach bez specjalnych zezwoleń wynosi 4 m. Powyżej tej granicy trzeba
    zwracać się po specjalne zezwolenie do GDDKiA. Skrajnia obiektów na
    drogach ekspresowych (minimalna wysokość) wynosi 4,70 m."

    Aczkolwiek - fakt, w rzeczywistości wiadukty są wyżej, bo:

    "Wiadukt w Borkowie miał w miejscu uszkodzenia wysokość 5,15 m
    wysokości, czyli ładunek miał blisko 5,5 m wysokości. "

    Tyle, że o ile wiadukty często da się pokonać górą, to te bramki są
    stawiane w takich miejscach, żeby nie dało się ich omijać.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm