  • 41. Data: 2011-06-29 23:27:18
    Temat: Re: Bramki Viatool - nie dla idiotów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-29 10:42, Marcin Stankiewicz pisze:

    > No pacz pan ... amerykańce, którzy są jakieś sto lat przed nami jeśli
    > chodzi o elektroniczne systemy poboru opłat też takie bramki stawiają ...

    Z tym akurat bywa zupełnie odwrotnie.

    Te kraje które są tak przed nami, swoje systemy budowały pewnie dawno
    temu, kiedy technologii jeszcze nie było.
    A potem często jest tak że system jest jaki jest, z racji
    konieczności/opłacalności trzymania wstecznej kompatybilności trudno to
    modernizować. W wielu branżach trzyma się wtedy przestarzałe rozwiązania.

    Ale jak ktoś buduje nowy system, to może sobie pozwolić na użycie nowych
    technologii.

    Dlatego np. polskie banki są pod względem komputeryzacji jednymi z
    najnowocześniejszych na świecie - bo najpóźniej się komputeryzowały i
    użyto nowoczesnych rozwiązań.

  • 42. Data: 2011-06-29 23:41:20
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 29 Jun 2011 23:27:18 +0200, Tomasz Pyra na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Te kraje które są tak przed nami, swoje systemy budowały pewnie dawno
    > temu, kiedy technologii jeszcze nie było.

    Tylko, że takie "bramki" z kratownicami powstają na nowo wyremontowanych /
    wybudowanych odcinkach. To co jest "stare" siedzi w bramkach jak na naszych
    autostradach z budkami :)

    "Lecz ponad wszystkim błyszczeli Kasjusz i Brutus - właśnie dlatego, że ich
    wizerunków nie oglądano. Tacyt (Publius Cornelius Tacitus, ok. 55 - ok.
    120)"

  • 43. Data: 2011-06-29 23:45:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 29 Jun 2011 23:20:46 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
    wystukał:

    pokaż tu odciągi:
    http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Ostankino
    _Tower

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2011-06-29 23:45:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 29 Jun 2011 23:41:20 +0200 osobnik zwany Marcin
    Stankiewicz wystukał:

    stare kamery Viatolla? wow!

  • 45. Data: 2011-06-29 23:49:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-29 23:45, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 29 Jun 2011 23:20:46 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
> [...]

    Racja, racja.
    Zupełnie nie skojarzyłem że chodzi o ten budynek.
    Czytając "wieża telewizyjna" przed oczami wyobraźni miałem maszt z
    kratownicy :)

  • 46. Data: 2011-06-30 00:15:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    [...]

    > No ale ta wieża pewnie ma odciągi które dopiero trzymają ją w pionie.

    Wieża, jak sama nazwa wskazuje, nie ma odciagów. To maszty mają
    odciągi...

    > Podstawa potrzebna jest tylko żeby się nie wbiła pod ziemie.

    Myślę, że oprócz platformy są też pale.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 47. Data: 2011-06-30 10:33:19
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 28-06-2011 o 22:53:16 Kris_Poland <n...@w...pl> napisał(a):

    > ktos KOMPLETNIE nie pomyslal i nie przewidzial transportu POJAZDOW
    > PONADGABARYTOWYCH
    > jakikolwiek transport wiatrakow innych czesci mostow przepustow bedzie
    > zablokowany przez piekne
    > polskie bramki buahahaha

    Trzeba będzie rozbierać. Transportujący zapłaci...

    --
    SW3
    ----

  • 48. Data: 2011-06-30 10:53:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-29, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > i niby nie da sie ustawić jednej kamery po jednej stronie jezdni na jednym
    > słupku, a z drugiej na drugim, bez zupełnie niepotrzebnej poprzeczki między
    > nimi?

    A srodkowy pas miedzy ktorymi pasami slupek? ;-) Wszedzie maja takie
    bramki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 49. Data: 2011-06-30 10:56:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-29, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Się jakiś wredny motor prześlizgnie między tirami ;)

    Coz, motocykle na szczescie nie maja rejestracji z przodu ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 50. Data: 2011-06-30 19:54:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin Stankiewicz

    > Nie dystkutujemy o "wielu sprawach" - tylko o jednej, konkretnej.
    > Mówisz, że co najmniej 20 letnie doświadczenie w temacie elektronicznych
    > systemów poboru opłat na drogach świadczy o tym zacofaniu, tak ?

    No, ale właśnie o to chodzi. Przyjęli kiedyś jakieś rozwiązania, to się
    ich trzymają, skoro funkcjonują w miarę dobrze. Jak się robi teraz, od
    nowa, to można to zrobić od razu nowocześniej.